Ik zit net met hetzelfde :p maar dan voor mn springpaard.
Ik ga waarschijnlijk een verzekering nemen bij hippo zorg.
Je hebt verschillende soorten verzekeringen. Even uit de folder:
doorverzekering
- dood en noodslachting door ongeval of acuut verlopende ziekte
- brand
Dus je krijgt het bedrag terug van je paard (voor hoeveel hij verzekerd is), maar je paard is dan dood.
dood- en ongevallen verzekering
hetzelfde als hierboven, maar + blijvende ongeschiktheid door ongeval
bv je paard breekt zn been, of krijgt een peesblessure, waardoor hij niet meer geschikt is voor de sport of te rijden,
je paard leeft dus nog, en je krijgt ook het verzekerde bedrag terug...
Dit is dus voor ongevallen en de dood
Je hebt ook nog ziektekostenverzekering (dit is denk ik wat je bedoeld)
er is beperkte of uitgebreide verzekering.
Er is een maximum van 30 dagen van opname, verder worden ook bijkomende kosten als rontgenfotos, genees- en verbandmiddelen en ortopedisch hoefbeslag terugbetaald.
Er staat wel een maximum enz op. (je moet eens op de site klijken, want het is nogal moeilijk om uit te leggen)
Volgens wat ik verstaan heb, is als je paard bv koliek krijgt en hij gaat naar de kliniek dan zijn er 3 mogelijkheden:
- of je paard wordt niet geopereerd, je krijgt de ziekenhuiskosten terugbetaald als dit niet meer is dan de verzekerde waarde (wel franchise van 200 euro dacht ik)
- je paard wordt geopereerd en blijft leven: je krijgt ook alle kosten terug betaals, idem als vorige
- je paard wordt geopereerd en sterft: je kiest voor ofwel de waarde van het paard terug te krijgen, of de kosten van de operatie en hospitalisatie terug te krijgen, maar hier staat ook een limiet op...
Ik weet er ook niet alle details van, maar dit is ongeveer wat ze me uitgelegt hebben...