Mensen maken weg naar mijn paard niet meer begaanbaar..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Mensen maken weg naar mijn paard niet meer begaanbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 12:51

Mijn ponys staan aan een doodlopende weg, op het einde. Nu wonen er wat boeren die een stuk grond aan die doodlopende weg hebben. Dit stuk grond gebruiken ze als dump plaats voor hun mislukte aardappeloogst en dergelijke. In de winter hebben ze de weg zo onder de modder gereden dat mijn fiets dus altijd vast loopt door de modder, ik fiets me dus een ongeluk en er zijn al 2 fietsen 'gesneuveld'. Nouja rotte aardappels stinken verschrikkelijk en dus moeten mij laarzen en mijn fiets iedere dag weer worden schoongespoten.. leuk als je even snel langs je ponys moet... Met de auto is het helemaal geen doen, je zit verzakt, rijd je auto kapot of je auto zit zo onder de viezigheid dat je de ogen uit je kop schaamt om nog over straat te gaan :P

De boeren lachen erom als ze mij zien fietsen door de blubber.. ze doen er dus ook niets aan en het wordt steeds erger.. nu hebben ze bagger uit de sloot op dat stuk weiland gereden en de helft ligt dus weer op de weg. Wat kan ik hier aan doen?

De mensen nogal goed met de gemeente: bouw werd stilgelegd en na een half uurtje praten op het gemeentehuis mochten ze weer door bouwen (geld zat dus zou wel wat geld op tafel gekomen zijn)

Ik weet echt niet wat ik moet maar ben het goed zat dat ik bijna een scouting opleiding moet gaan volgen om naar mn ponys te kunnen klauteren

troi

Re: Mensen maken weg naar mijn paard niet meer begaanbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:00

Van wie is de weg? Als het een publieke weg is is de gemeente hiervoor verantwoordelijk lijkt me, dat dan een klacht indienen volgens mij.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:11

Ik ben ook benieuwd van wie de weg is.
Heb je ze er weleens op aangesproken?
Bedoel je irriteert je eraan in je verhaal maar kan er niet uit op maken of je ze weleens gevraagd hebt of ze er rekening mee willen houden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:14

Ik zou ook eens gaan overleggen. Nu lachen ze erom omdat ze misschien niet weten hoe vervelend het wel niet is en vooral, dat je spullen er stuk aan gaan.
Daarnaast is het toch zo dat een stuk weg altijd begaanbaar moet blijven als daaraan nog stukken grond grenzen die niet in bezit zijn? Of is dat meer iets wat mensen onderling afspreken in zo'n situatie en zijn daar geen regels voor.

Als de weg van de gemeente is mogen ze het sowieso niet volgooien volgens mij...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:19

Je hebt toch recht van overpad, dan moeten ze wel zorgen voor een begaanbaar pad. Van wie is die wei?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:41

de wei is van mij maar de weg van de gemeente maar de gemeente doet er niets tegen het is zegmaar een familie met veel geld die alles wat ze niet aan staat omkoopt ze mogen bouwen waar ze willen terwijl andere mensen dit niet mogen enzo. ik heb al een keer met ze gepraat maar dan zeggen ze gewoon ach je hebt toch rubberlaarzen aan dus wat maakt het uit.. ze zien geen probleem want zelf rijden ze alleen met de traktor of de kraan rond, ze hoeven dus nooit door de blub te lopen

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:46

Heb je wel eens een klacht of melding gemaakt bij de gemeente?
Dit moeten ze nl. wel behandelen.

En heb je de boeren in kwestie wel eens aangesproken over al je klachten mbt tot het pad?

Zie nu dat je dat al eens gedaan hebt, maar dan zou je die uitspraak heel makkelijk van tafel kunnen vegen met goede argumenten.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 11-08-11 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:48

dan ga je toch hun trekker halen als je weer naar je pony's wilt? :)
even zonder gekheid, ik zou dan toch maar bij de gemeente te rade gaan, je moet toch gewoon over dat weggetje kunnen zonder al te veel moeite en zonder lieslaarzen?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:49

Hoe lang is het weggetje ongeveer?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:53

pff goede vraag 300 meter? maar ik en de boeren zijn de enige die er eigenlijk komen de rest is bos van gemeente. ja en de boa komt veel want er worden veel spullen gedumpt.. de boa heeft er dus ook last van en kijkt ook altijd erg moeilijk als die door de blubber aan het glijden is met de auto.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:56

Klacht indienen en als ze daar niets mee doen in hoger beroep gaan. ;)

jes_sira

Als ik jouw was zou ik de gemeente bellen en vragen waar je terecht kunt met deze klacht.

opisop_shop

een officiele klacht indienen, die kunnen ze niet gemakkelijk van tafel vegen en laat dan sowieso sporen na. Als dat niet werkt, hogerop zoeken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:07

Die boeren horen sowieso de weg weer schoon te maken, dat zijn ze officieel verplicht, dus een klacht heeft wel nut. :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:14

Oke dan zou ik dit eens gaan doen, vroeger zat er nog een man aan deze weg die wel klachten indiende, de dag erna was het schoon maar de dag daarna weer vies. Het was dus niet voor lange duur maar ach kan het proberen ben het wel erg zat dat al mijn spullen kapot gaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:20

Dan gewoon klachten in blijven dienen. ;) Doet de gemeente er niks mee dan kan je altijd nog naar de nationale ombudsman stappen. :)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:28

Boeren moeten idd. hun pad schoon achter laten oa voor slipgevaar ed.
Je kunt dus zeker ook naar politie ;)

cupacakex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:34

zou idd een klacht indienen!
heb je trouwens over dit probleem wel eens met de boeren zelf gesproken? of lees ik daar overheen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:45

Ik zou ook klacht indien, wat als jij een keer goed valt met je fiets door hun rommel?

Ik had een grote schep gepakt en alle bagger weer de sloot ingegooid :D