Welke verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

Welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:59

Omdat ik terug met mijn paard de baan op ga gaan (wat meer risico's met zich meebrengt),
wil ik mijn paard terug verzekeren.
Nu twijfel ik of ik hem zou verzekeren voor 'de dood', of ook voor 'verwondingen met ongeschiktheid tot gevolg'.
Ik weet de precieze benaming even niet, maar kort gezegt:
- 'de dood': alle accidentele oorzaken met de dood of euthanasie tot gevolg
- 'ongeschiktheid': accidentele oorzaken/ziekte met gevolg dat het paard ongeschikt zou worden voor de sport.

Omdat ik zeker wil zijn, en hem zo goed mogelijk wil verzekeren, denk ik eraan om ze alle 2 te nemen...
De manege-eigenaar zegt dat de eerste eig genoeg is, en dat je bezig kunt blijven met verzekeren...

Heeft iemand tips of ervaringen hiermee?

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:54

Het ligt er maar net aan waar jij je paard voor wilt verzekeren. Als ik jou zo hoor wil je je paard dus voor op wedstrijden verzekeren: dus lijkt het mij verstandig om het transport ernaar toe verzekerd te hebben, maar ook een blijvende blessure door ongeval. Mocht je paard dan losbreken op de wedstrijd en er gebeurd wat zit je niet met blijvende hoge kosten.

Echter moet je wel nadenken over de waarde van je paard, hoe 'meer je paard waard is' hoe zinvoller het is om te verzekeren.
Niet verzekeren is een risico, wel verzekeren ook. (beide kan eindigen in hoge bedragen).

Tip: Kijk eens rustig rond wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten zijn op bv. equipe paardenverzekeringen ofzo;)
Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:19