Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:03

Mijn verzorgster is er helaas mee gestopt en nu ben ik op zoek naar een nieuw iemand. Je leert van je fouten en daarom wil ik bij mijn nieuwe verzorgster een contract op gaan stellen. Daarin moet bijvoorbeeld komen te staan dat ze ten alle tijden verplicht is een cap te dragen met rijden etc.

Wie weet waar ik zo'n voorbeeld contract vandaan kan halen?

En nog een vraag. Is zoiets rechtsgeldig als bijvoorbeeld een 16 of 17 jarige hem ondertekend?

s6801881

Re: Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:04

Nee, dan moet naast het meisje ook een ouder of voogd tekenen. Maar als een ouder een beetje nadenkt werk die er vast wel aan mee :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:13

Oke bedankt. Is eigenlijk ook logisch.

Ik heb wat punten opgeschreven die ik erin wil hebben. Mis ik nog iets belangrijks?

* Ten alle tijden een cap dragen tijdens het rijden
* Netjes met de spullen omgaan en opruimen als ze ermee klaar is
* Vergoeden en melden als ze iets kapot maakt
* Bellen (laten weten) als ze niet kan
* Ze mag buitenrijden, mits ze niet alleen op pad gaat
* Niet crossen
* Niet springen (is een jong trekpaard)
* De dagen dat ze komt

power1997

Re: Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:15

-Mag er een vriendin mee/op?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:16

Misschien iets tot wanneer ze kan melden dat ze niet kan?

Als ze telkens dezelfde dag een uur van te voren afbelt word je daar niet blij van.
Kan onlogisch zijn hoor.. Maar je weet nooit.

Mag ze zelf mensen meenemen en mogen die op dat paard?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:16

Goeie

* Niemand zonder toestemming meenemen/erop laten rijden

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:17

Ik vind dat 'vergoeden als ze iets kapot maakt' beetje dubbel..

Aan de ene kant, heb je groot gelijk om zoiets op te schrijven :j
En aan de andere kant, hoeft het niet altijd haar schuld te zijn, maar kan het ook het paard zijn schuld zijn. :j

Dus ik zou dan wel duidelijk erin zetten dat het gaat om dingen die zij zelf kapot maakt.
Want dan is het niet meer dan logisch dat zij het vergoedt.

Verder heb je, volgens mij, wel de meest belangrijke punten opgeschreven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:17

Sani schreef:
Misschien iets tot wanneer ze kan melden dat ze niet kan?

Als ze telkens dezelfde dag een uur van te voren afbelt word je daar niet blij van.
Kan onlogisch zijn hoor.. Maar je weet nooit.

Mag ze zelf mensen meenemen en mogen die op dat paard?

Wat is een redelijke tijd daarvoor? De avond ervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:17

Mag zij zelf de DA bellen als er wat is? Of moet jij eerst de situatie zien?
En voor wie zijn de kosten als er wat gebeurd terwijl zij aan het rijden is bv. ?
Lijken me ook belangrijke puntjes, als je toch 'alles' op papier wil hebben ;)

Ik vind trouwens persoonlijk "vergoeden en melden" nogal uh .. weet niet .. Komt op mij niet zo leuk over. Er kan altijd wat stuk gaan en de meeste verzorgers (of ik toch vroeger :P) zullen het uit zichzelf wel willen vergoeden, of op z'n minst vragen of dat moet .. Maar wat als er nu wat met je zadel gebeurd ofzo? Er kan altijd iets zijn waar zij niet meteen wat aan kan doen, en zo'n regeltje, waar zelfs het vergoeden eerst staat, is nogal dwingend .. denk dat dat het woord is wat ik zoek :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:18

_Nancy schreef:
Ik vind dat 'vergoeden als ze iets kapot maakt' beetje dubbel..

Aan de ene kant, heb je groot gelijk om zoiets op te schrijven :j
En aan de andere kant, hoeft het niet altijd haar schuld te zijn, maar kan het ook het paard zijn schuld zijn. :j

Dus ik zou dan wel duidelijk erin zetten dat het gaat om dingen die zij zelf kapot maakt.
Want dan is het niet meer dan logisch dat zij het vergoedt.

Verder heb je, volgens mij, wel de meest belangrijke punten opgeschreven.

Oke, dat moet dan meer uitgewerkt worden.

* Vergoeden indien kapot gegaan zonder schuld van paard

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:19

Nouja.
Ik denk dat het dusdanig vroeg van te voren moet zijn dat jij iets kan regelen.
Als jij dat in een avond/halve dag geregeld krijgt, is dat voor jou voldoende.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:19

Het is niet echt rechtsgeldig volgens mij...Dan moet je het regelen bij een Notaris? Of i.i.g. iemand met juridische bevoegdheid ofzo....

Maar sowieso is een contractje wel handig denk ik, maakt mensen denk ik wel serieuzer bezig zijn met hun keuze, wel ondertekenen laten door ouders-voogd idd

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:20

[***] schreef:
Mag zij zelf de DA bellen als er wat is? Of moet jij eerst de situatie zien?
En voor wie zijn de kosten als er wat gebeurd terwijl zij aan het rijden is bv. ?
Lijken me ook belangrijke puntjes, als je toch 'alles' op papier wil hebben ;)

Ik vind trouwens persoonlijk "vergoeden en melden" nogal uh .. weet niet .. Komt op mij niet zo leuk over. Er kan altijd wat stuk gaan en de meeste verzorgers (of ik toch vroeger :P) zullen het uit zichzelf wel willen vergoeden, of op z'n minst vragen of dat moet .. Maar wat als er nu wat met je zadel gebeurd ofzo? Er kan altijd iets zijn waar zij niet meteen wat aan kan doen, en zo'n regeltje, waar zelfs het vergoeden eerst staat, is nogal dwingend .. denk dat dat het woord is wat ik zoek :+

Dat van de veearts is een moeilijke. Mijn vorige verzorgster had er echt verstand van en wist wanneer er een veearts bij zou moeten of niet. Ik heb eerder een verzorgster gehad voor 1 van de andere paarden en die wilde bij elk wondje al een veearts laten komen.
Dan maar het zekere voor het onzekere nemen en eerst mij laten bellen.

Kijk, als mijn paard zijn halster kapot trekt hoeft ze dat niet te vergoeden. Kan gebeuren.
Maar ik heb ook een keer meegemaakt dat er 1 heel lomp de kastdeur dichtdeed met mijn hoofdstel ertussen die daardoor kapot was.

Dat moet ik er dan heel duidelijk in gaan zetten.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:21

Ik weet niet of je verzorgster wilt gaan lessen, maar misschien daarover nog even wat in het contract zetten,
bij welke instructrice bijv.
En mag de verzorgster eigen spullen (bijvoorbeeld een hoofdstel, dekje e.d.) gebruiken?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:22

Colway schreef:
Het is niet echt rechtsgeldig volgens mij...Dan moet je het regelen bij een Notaris? Of i.i.g. iemand met juridische bevoegdheid ofzo....

Maar sowieso is een contractje wel handig denk ik, maakt mensen denk ik wel serieuzer bezig zijn met hun keuze, wel ondertekenen laten door ouders-voogd idd

Dat zou heel goed kunnen kloppen. Maar ik denk wel, zoals je al zegt, dat als ze een contract heeft ondertekend het wel serieus neemt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:23

Kaula schreef:
Ik weet niet of je verzorgster wilt gaan lessen, maar misschien daarover nog even wat in het contract zetten,
bij welke instructrice bijv.
En mag de verzorgster eigen spullen (bijvoorbeeld een hoofdstel, dekje e.d.) gebruiken?

Lessen mag en maakt mij in principe niet uit bij wie. Ik vind dat de verzorgster het recht heeft om zelf een instructrice uit te kiezen. Eigen spullen zal ik erin zetten. Lijkt me geen probleem, mits passend, dat ze eigen spullen gebruikt. Zet ik er meteen bij.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:26

Als je de ouders laat ondertekenen is het volgens mij gewoon rechtsgeldig hoor :)

Ik denk dat je er gewoon in moet zetten dat ze het moet melden als er iets kapot is, en je het dan later zelf met haar bespreekt wie het vergoedt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:29

EL4a1990 schreef:
Als je de ouders laat ondertekenen is het volgens mij gewoon rechtsgeldig hoor :)

Ik denk dat je er gewoon in moet zetten dat ze het moet melden als er iets kapot is, en je het dan later zelf met haar bespreekt wie het vergoedt.

Ik wil het er duidelijker in hebben. Zolang het niet de schuld van het paard is moet de verzorgster het vergoeden.
Maar dat moet ik nog even goed formuleren.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:29

spullen kunnen ook slijten... Dus als hij precies bij je verzorgster doorknapt is het gelijk haar schuld..
-Veder mischien bepaalde tijden dat ze mag gaan?
-Wat moet ze doen(stal uitmesten, beweging geven, voeren enz)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:33

loisbr96 schreef:
spullen kunnen ook slijten... Dus als hij precies bij je verzorgster doorknapt is het gelijk haar schuld..
-Veder mischien bepaalde tijden dat ze mag gaan?
-Wat moet ze doen(stal uitmesten, beweging geven, voeren enz)

Oja tijden. Het is namelijk niet de bedoeling dat ze om 11 uur 's avonds nog komt.
Verder hoeft ze niks te doen. De verdere volledige verzorging van het paard doe ik.

Het is de bedoeling dat ze 3 dagen in de week komt. Zou ze alledrie de dagen niet rijden, heeft hij toch nog 4 dagen in de week beweging van mezelf. Hij is 4 jaar dus hij hoeft van mij echt niet 7 dagen in de week te lopen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:33

Ik heb toentertijd dit contract gemaakt en gebruikt:

Ondergetekenden:
1 ....-jou naam-..................., gevestigd te ……-plaats-……., hierna te noemen: ‘Eigenaar‘,
En
2. ……-naam verzorgster-……… wonende te …-plaats-…, hierna te noemen: ‘Gebruiker’;

Verzorgpaard:
Betreft het verzorgpaard ………-naam paard-……………….,
Stalling: …………………………………..

Zijn als volgt overeengekomen:

a. Met ingang van ……-datum-…………… verzorgd `Gebruiker` van `Eigenaar` het bovengenoemde paard voor een overeengekomen bedrag van €………per maand

b. Het overeengekomen bedrag betaald `Gebruiker` t/m …-datum-….. per de laatste week van de maand.
Bedrag wordt overgemaakt op bankrekeningnummer: ……….. t.n.v. ………………..
Omschrijving: ……………………….

c. Deze verzorg-overeenkomst geeft de `Gebruiker` recht tot het ……….zelfstandig rijden, per week.

d. Het is toegestaan om les te nemen van een gediplomeerde instructeur/instructrice. De kosten zijn voor eigen rekening.

e. De `Gebruiker` verzorgt het paard op de volgende dagen: …………………………….

f. Indien door ziekte van de `Gebruiker` op de overeengekomen dagen genoemd onder
punt e het verzorgpaard niet wordt verzorgd, dan neemt de `Gebruiker` contact op met de `Eigenaar`. Zij zal dan het verzorgpaard voor de `Gebruiker` verzorgen.

g. Indien het verzorgpaard door blessure of ziekte niet als rijpaard kan worden ingezet wordt het paard verzorgd volgens toepasselijke regels op dat moment.

h. De `Eigenaar` stelt voor het verzorgpaard een goed passend zadel, hoofdstel, poetsspullen, dekens beschikbaar dat u kunt vinden in de zadelkast van uw verzorgpaard, hiervan mag u gebruik maken mits er netjes en zorgvuldig mee omgegaan zal worden. Raakt er iets kwijt/gestolen, dan is dit voor eigen rekening.

i. De `Gebruiker` mag niet toestaan dat vrienden of kennissen op het verzorgpaard rijden.

j. Extra kosten zoals: hoefijzers, stalling, extra voeding, verzekering, regulieren dierenartskosten - reguliere behandelingen en veel voorkomende kleine behandelingen, niet incidentele dierenartskosten - waaronder verstaan opname kliniek en uitvoering operaties, komen voor rekening van de `Eigenaar`

k. Zonder wederzijdse schriftelijke opzegging wordt deze verzorg-overeenkomst maandelijks automatisch verlengd.

l. Bij beëindiging van dit verzorgovereenkomst dienen zowel `Eigenaar` als `Gebruiker` uiterlijk 1 maand vooraf schriftelijk op te zeggen.

m. Bij ernstige misdragingen zoals geweld, diefstal, of het niet nakomen van de afspraken/gebruiksregels heeft de `Eigenaar` het recht per direct deze verzorgovereenkomst te beëindigen en is dan niet verplicht het resterende maandbedrag terug te betalen.

n. De `Eigenaar` stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing of schade aan eigendommen en voor eventuele ongevallen in en om Pensionstal en tijdens het omgaan of berijden van het verzorgpaard.

Met ondertekening van deze verzorgovereenkomst geeft de gebruiker aan akkoord te gaan met bovengenoemde tekst en op de hoogte te zijn van de algemene gebruiksregels welke de gebruiker samen met deze verzorgovereenkomst heeft ontvangen.

Aldus in tweevoud opgemaakt te......-plaats-......., d.d. ……. …………………..
en ondertekend

‘Eigenaar’ ‘Gebruiker’
………………. ……………………………………….

………………………………………. ……………………………………….

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:33

Ik denk dat ze zelf ook niet zo stom zal zijn, om om 11 uur nog naar stal te gaan := :+

:)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:34

_Nancy schreef:
Ik denk dat ze zelf ook niet zo stom zal zijn, om om 11 uur nog naar stal te gaan := :+

:)

Dat zeg je wel, maar mijn vriendin heeft ooit een verzorgster gehad die altijd nachtritten wilden gaan maken. Kan ik begrijpen, dat is ook heel leuk. Maar de eigenaren van die pensionstal waren er niet zo blij mee :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:35

bo0tjeee schreef:
Ik heb toentertijd dit contract gemaakt en gebruikt:

Super bedankt. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:36

:wow:
Jeetje, dat is wel apart dan hoor.
Haha, ik moet er niet aan denken dat ik om 11 uur nog even op stal kom aanhobbelen.
'HOI! Ik ga rijden' :+

Bovenstaande contract vind ik er erg goed, je kunt er je eigen eisen nog bij zetten.