Amerikaanse auto en trailer (verlichting)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Amerikaanse auto en trailer (verlichting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:38

Een week geleden heb ik een pick up gekocht waarbij de remlichten tevens ook mijn knipperlichten zijn (rood licht).
Van de week hadden we hem aan de trailer gekoppelt om te kijken of hij alles goed door geeft aan de trailer.
Alles werkt behalve de remlichten zoals ze het horen te doen.
Ipv de rode remlichten branden bij het remmen de oranje knipperlichten als een rem.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de indeling van de auto om dat daar ook remlichten en knipperlichten op een lamp zitten.
Ik neem aan dat je hier niet mee mag rijden?, maar hoe lossen we dit op want bij de auto hoort dit zo en heeft geen aparte lamp voor rem en knipperlichten.

Misschien zijn er meerdere met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:18

L_Rivaldo schreef:
Een week geleden heb ik een pick up gekocht waarbij de remlichten tevens ook mijn knipperlichten zijn (rood licht).
Van de week hadden we hem aan de trailer gekoppelt om te kijken of hij alles goed door geeft aan de trailer.
Alles werkt behalve de remlichten zoals ze het horen te doen.
Ipv de rode remlichten branden bij het remmen de oranje knipperlichten als een rem.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de indeling van de auto om dat daar ook remlichten en knipperlichten op een lamp zitten.
Ik neem aan dat je hier niet mee mag rijden?, maar hoe lossen we dit op want bij de auto hoort dit zo en heeft geen aparte lamp voor rem en knipperlichten.

Misschien zijn er meerdere met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb dit ook met mijn dodge.
Officieel mag dit niet maar ziet de politie dit meestal door de vingers.
Wanneer je verlichting nu bestaat uit losse units zou je de oranje kappen kunnen vervangen door rode.
Het is namelijk wel toegestaan om rode knipperlichten te hebben maar geen oranje remlichten.
Wanneer je achterlichten 1 geheel is zal je je stekker doos op je auto aan moeten passen en nieuwe draden moeten trekken.
Bij de meeste bedrijven waar ze trekhaken opbouwen gebruiken ze gewoon de korte kabels die bij de trekhaak zitten.
Wat vaak word gedaan bij amerikanen is een 7 aderige draad trekken vanaf voor.
Je kan dan je stroom voor je remmen pakken vanaf je rem schakelaar en je richtingaanwijzers van je richting aanwijzers voor.
Persoonlijk ben ik er te lui voor om het te doen dus blijf ik lekker zo rond rijden.

Mist

Re: Amerikaanse auto en trailer (verlichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:17

ik heb een jeep cherokee, voorheen een jeep grand cherokee, de eerste met een ouderwetse stekker, de ander met een 13 punts/polige stekker. Ik heb de combinatie afgeleverd bij mijn garage waar ze alles in orde gebrachte hebben + nagekeken. Ik ga geen risico lopen met mijn paarden ! Hield wel in dat ze alle draden opnieuw getrokken hebben, so be it- veilig zijn heeft geen prijs.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:45

Ik heb dit ook met mijn combi Ford Bronco '1978 en de Ifor trailer ook, maar rijd hier zo al jaren mee. Alles is duidelijk zichtbaar en ik heb nog nooit problemen hiermee ondervonden - en rijd toch behoorlijk wat kilometers weg.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 11:30

Ja precies, we laten het nu ook even zo ook omdat mijn pa met zijn nissan er ook mee rijd en daar reageert de trailer wel op zoals het moet.

Bedankt voor de info allemaal!