Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

...
Lekker makkelijk voor die staleigenaar, dan betaald iemand anders voor zijn paard! Traiectum schreef:Paspoort hoeft helemaal niet op je naam te staan, want een paspoort is GEEN eigendomsbewijs. Stamboekpapieren ook niet. Mijn pony's paspoort stond op naam van de vorige eigenaar, stamboekpapieren nog op naam van de fokker, maar ze was toch echt van mij. Degene die een koopcontract heeft is de eigenaar. Dat kan in jullie geval ook een verklaring van de erfgenaam zijn, dat hij het paard aan [naam x] overdraagt. X is dan de rechtmatige eigenaar, en mag het dier dan verkopen / verplaatsen / weggeven / wat dan ook. Met die verklaring kan de stalhouder je niet tegenhouden.
Als er geen koopcontract is, is degene die gedurende een lange periode (volgens mij 6 maanden) de kosten voor het paard betaald heeft de eigenaar. Dus stalling, DA, hoefsmid etc.
Elanor schreef:Ik vind vooral deze regeling heel raar: "ik neem hem wel over en zet hem bij mij op stal, maar de kosten etc. zijn voor jou (voor die vriendin, dus het werd haar paard)."
Als hij het paard heeft overgenomen, dan ga jij (je vriendin) daar toch niet de kosten voor betalen?Lekker makkelijk voor die staleigenaar, dan betaald iemand anders voor zijn paard!
Citaat:@ Elanor: de erfgenamen hebben er niet veel meer mee te maken geloof ik. Ze hebben gewoon het paspoort enz. afgegeven met een brief erbij zodat we de naam over kunnen zetten. Dat was de hele bedoeling.