ingvdh schreef:Atec ken ik niet, XX Trail heb ik gezien maar qua afwerking en algemene kwaliteit kon deze niet tippen aan de humbaur. (die heb ik dus gekocht).
Andere merken die mij positief opvielen waren Bockmann en Blomert.
Enne, ga shoppen bij verschillende dealers, mijn ervaring is dat de onderhandelingsruimte per dealer enorm kan schelen. Bij mij in de omgeving (NH) vragen ze de hoofdprijs en ga je meer naar de andere kant van het land kijken zijn ze vaak een stuk goedkoper. (en ja voor exact dezelfde trailer, opties en al).
Ik had het juist precies andersom.. De humbaur single alu en de xx trail garnet alu naast elkaar bekeken en uiteindelijk voor de xx trail gegaan vanwege de fijnere deursluiting, de zadelkamer van de humbaur is echt zo vreselijk klein dat er geeneens een zadel inpast, denk dat het 30 cm breed is en hij is gemaakt van vrij dun polyester zonder trapbescherming en heeft geen verlichting. De zadelkamer van de xx trail is van oersterk, kunststofgecoat hout gemaakt met trapbescherming, standaard met verlichting en ruimte voor twee flinke zadels, terwijl je nog fatsoenlijk je paard kan laden en door het deurtje naar buiten kan. Het enige verschil zat hem in de kleine details. De xx trail heeft boutjes en de humbaur popnagels, de humbaur een gazen rollo en de xx trail een dichte. Voor de prijs is de xx trail veel completer uitgerust, maar de humbaur heeft wel een iets sjiekere afwerking. Heb de humbaur dus laten staan, die kwam bijna 2000 euro duurder uit met de opties die we wilden.. Hebben onze trailer in Lunteren gekocht, super geholpen daar!