Nieuwe banden voor mn trailer....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Nieuwe banden voor mn trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 20:54

Binnenkort moet ik nieuwe banden hebben voor mn trailer omdat de huidige niet meer voldoen, nee ik vervoer op dit moment geen enkel paard met deze trailer, maar waar kan dit nou het beste laten doen ? Bij de dealer waar die vandaan komt of is een profile tyrecenter ook een optie ?? Op hoeveel spanning hebben jullie m staan (anderhalf paards) ??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips ;)

Ibbel

Re: Nieuwe banden voor mn trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:06

Kan gewoon bij Profile. Wel opletten dat ze er banden onder zetten met voldoende draagvermogen. 400 kg per band is wel handig voor een anderhalf paards, dan heb je op 3 banden (met 1 lek dus) ook nog geen probleem. 500 kg per band geeft wat meer marge.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:31

Wat voor maat band zoek je trouwens? Heb hier nog 4 stuks trailerbanden liggen waar ik niets mee doe in de maat 195/65/R15 93N(draagvermogen max 650kg, half jaartje gebruikt, zat af fabriek op mijn nieuwe Böckmann)

Tip: zorg voor een band met een relatief hoog draagvermogen, of ga voor een C (commercial) of LT (licht truck) band. Ik heb op mijn oude trailer Vredestein autobanden gehad met een draagvermogen van ca. 475kg per band, dat reed echt voor geen meter met zijwind, de wangen van die banden waren veel te slap.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 01:38

Royallady schreef:
Wat voor maat band zoek je trouwens? Heb hier nog 4 stuks trailerbanden liggen waar ik niets mee doe in de maat 195/65/R15 93N(draagvermogen max 650kg, half jaartje gebruikt, zat af fabriek op mijn nieuwe Böckmann)

Tip: zorg voor een band met een relatief hoog draagvermogen, of ga voor een C (commercial) of LT (licht truck) band. Ik heb op mijn oude trailer Vredestein autobanden gehad met een draagvermogen van ca. 475kg per band, dat reed echt voor geen meter met zijwind, de wangen van die banden waren veel te slap.

Ik zal eens even kijken, weet dit even niet uit mn hoofd. Je hoort het nog.