Ik wil binnenkort een trailer kopen. Vandaag was ik bij een dealer een aantal modellen aan het bekijken. Bij een van de trailers zag ik geen ring waar een eventueel hooinet aan bevestigd kan worden (dat ben ik wel gewend bij de trailers die ik tot nu toe steeds gehuurd heb). De dealer vertelde dat ik het hooinet prima aan de tralies voor het raam kan bevestigen, maar dat hij eventueel ook een ring voor me kan maken mocht ik besluiten die trailer te kopen.
Hebben jullie ervaring met het bevestigen van een hooinet aan de tralies voor het raampje? Is dit stevig genoeg?
Normaal gesproken zou een frame met tralies sterk genoeg moeten zijn voor een hooinet. Eventueel kun je op schrift de verklaring van de dealer vragen dat hij garant staat. Mocht je dan onverhoopt toch een probleem krijgen, is hij verplicht een en ander te herstellen of vergoeden.
Doen wij ook altijd. Tralies zitten er nog steeds, en zijn niet verbogen.
Denk alleen dat je evt. een hooinet zou kunnen kopen met grotere gaten. Zodat de paarden dus niet met al hun kracht aan dat hooi hoeven te trekken. Geeft wel wat meer rotzooi, maar geen kromme tralies.
Bij ons zit er wel een ring, 2 zelfs. Maar idd, het kan vast prima aan de tralies. Ik zou wel zoals de anderen al zeggen, even garantie daarvoor vragen
Bij mij zit het ook gewoon aan de tralies, de ring vind ik erg laag hangen, dus hang het net hoger op. Tralies leven nog steeds, ondanks vele pluk en trek werk van mijn haflinger die denkt dat het dan sneller gaat
Op_zoek
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-11 17:45
Bedankt voor jullie reacties! Ring die hij eventueel wilde bevestigen zou dan niet heel hoog komen, dus aan de tralies is waarschijnlijk beste oplossing.