Opgelicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ToGrAm

Opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 09:33

Beste paardenliefhebber,

vorig jaar heb ik mijn dressuurpaard Tobias (Olivi) gedoneerd aan een Stichting.
Dit omdat hij artrose heeft en ik dacht hem een goed tehuis te bieden.
Afspraken met de stichting zijn:
- tobi wordt niet meer gebruikt voor de sport omdat dit niet kan
- wanneer ze niet meer voor tobi kunnen zorgen, hoor ik dit direct

Echter, mijn toppertje, waarvan ik dacht dat hij een goed tehuis zou krijgen en een mooi, goed leven, staat te koop op marktplaats voor 1250 euro. Er staat bij dat het een toppaard is om verder te komen in de dressuursport: DIT IS DUS NIET ZO!!! De stichting (Oons Huus) heeft NOOIT HOEVEN BETALEN VOOR tobi omdat hij afgekeurd is. Ik heb hem dus volledig aan de stichting geschonken.

Natuurlijk heb ik met de mensen gebeld na het zien van de advertentie, maar helaas willen ze mij niet normaal te woord staan.
Het andere paard dat op internet staan (Krack C) heeft een zelfde soort probleem als tobi.
Helaas weet ik niet wie de vorige eigenaar daar van is, maar mocht je dit lezen, neem contact met mij op!

Het is toch te zielig voor woorden, dat mensen die een stichting hebben geld willen verdienen aan paarden die ze voor niks hebben gekregen die bovendien niet meer geschikt zijn op op te rijden??
Ik voel me vreselijk dat ik mijn topper heb afgestaan aan zulk schandalige mensen, en hoop dat hij ooit weer thuis komt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:54

zijn die afspraken schriftelijk opgesteld?
zo ja kan je hem gewoon halen geloof ik. Contractbreuk.. neem hierover wel eerst contact op met je verzekering. *naam kwijt*

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:56

Jeetje verschrikkelijk dat mensen geld willen verdienen over de rug van een afgekeurd paard!

Ik hoop echt van harte voor je dat je het paard terug kan krijgen, heb je toen je hem weg gaf geen contractje opgesteld? Zoja dan kun je misschien via een rechter gaan spelen.

doerakje

Re: Opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:58

Laten we hopen dat je een watericht contract hebt, dit soort dingen zijn altijd heel riskant.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:07

Jeetje wat een kl*tesituatie zeg!!
Ik hoop voor je dat het nog weer goed komt! Ik zou er zeker werk van maken!!

ToGrAm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 10:10

Nant schreef:
Jeetje verschrikkelijk dat mensen geld willen verdienen over de rug van een afgekeurd paard!

Ik hoop echt van harte voor je dat je het paard terug kan krijgen, heb je toen je hem weg gaf geen contractje opgesteld? Zoja dan kun je misschien via een rechter gaan spelen.

Helaas geen waterdicht contract. De mensen zijn in geldnood denk ik... Hoop dat ik hem op de een of andere manier op kan halen...
Wel heb ik e-mails waarin staat dat ze beloven dat hij de handel absoluut niet in gaat.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:12

Vreselijk!!
Ik hoop met heel mijn hart dat je hem weer terug kan krijgen.
Ik hoop dat niemand op de advertentie geageerd.
Succes en sterkte met alles.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:13

Nou e-mails zijn ook schriftelijk!!!

Uitprinten die hap en dreig er maar mee!! Haal hem desnoods vandaag nog op! Ze hebben geen poot om op te staan.

Wel rot zeg!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:14

geen waterdicht contract maar wel iets zwart op wit?

Wat verschrikkelijk om je paard zo weer te moeten zien. maar ik zou echt juridische stappen gaan ondernemen, marktplaats een mail sturen waarin ze dus een afgekeurd paard als toppaard wil verkopen, dan heb je kans dat de advertentie verwijderd word.
Verder zou ik persoonlijk een bezoekje langs brengen en ook zeker de trailer meenemen tijdens het bezoekje eventueel direct opladen.
De papieren heb je die zelf nog? Het is natuurlijk vrij dom om een afgekeurd paard met papieren te doneren dan is de kans groter dat als men geld ruikt ze wat kunnen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:15

Erg vervelend! Paarden zien er in de advertentie ook niet al te goed uit om eerlijk te zijn.
Maar verkopen via internet is niet de handel in, dus die belofte komen ze in ieder geval na.
Als je verder geen contract hebt sta je waarschijnlijk niet erg sterk. Zij hebben het paspoort en kunnen aantonen dat ze het afgelopen jaar voor het paard hebben gezorgd dus zijn zij de eigenaar. En die mag bepalen wat hij doet met het paard.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:15

Wat een rot streek! Inderdaad de mails afprinten en vandaag nog je paard gaan opladen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:19

Wat een ongelofelijke rotstreek!!Erg zielig voor het paard!

louise_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:23

wat vreselijk!
ik hoop dat je je paard heel snel terug heb!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:27

Tja en daarom bij ik niet voor het schenken aan stinchtingen of grasmaaier tehuizen ..

Ik hoop dat je hem nog terug kan krijgen kzou rechtsbijstand inschakelen

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:38

Heej,

Wat verschrikkelijk. Ik heb jou bericht ook gelezen. Ik hoop dat iedereen dat leest.
Heeft ook al iemand een mail gestuurt van kan je mij even uitleg geven waarom dat het kan dat die advertentie er ook staat?

Dat zou misschien wel iets los krijgen.

En de mensen van marktplaats?

Groetjes

Ps. als ik iets moet doen laat het maar horen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:44

Woow,

En elke keer verbaas ik me weer hoe mensen toch kunnen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:11

hé, wat vervelend!!
misschien een advocaat bellen?... ik weet niet of een advocaat daar iets mee doet...

heel veel geluk met het 'terugkopen'!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:13

Jolliegirl schreef:
Mailen dat je dit allemaal openbaar gaat maken met naam en toenaam?
En juridische stappen gaat ondernemen? Of publieke stappen zoals Alberto Stegeman.

Wat een rotstreek zeg.....

Wat erg zeg!
Het is toch te gek dat ze daar nog een slaatje uit willen slaan!
Ik ga met Jolliegirl mee zou bellen of mailen dat je het openbaar gaat maken!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:16

Oh wat rot! Vreselijk, zulke mensen. Kun je niet gewoon de politie bellen? Klinkt misschien stom, maar wat ze doen is zekerweten oplichterij, stel dat ze hem verkopen aan iemand? Dan wordt er nog iemand opgelicht. Succes!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:19

MickeyenVici schreef:
Jolliegirl schreef:
Mailen dat je dit allemaal openbaar gaat maken met naam en toenaam?
En juridische stappen gaat ondernemen? Of publieke stappen zoals Alberto Stegeman.

Wat een rotstreek zeg.....

Wat erg zeg!
Het is toch te gek dat ze daar nog een slaatje uit willen slaan!
Ik ga met Jolliegirl mee zou bellen of mailen dat je het openbaar gaat maken!

Heb net even op marktplaats gekeken, en ze heeft het eigenlijk al openbaar gemaakt.
De tekst uit de openingspost staat namelijk in een advertentie, met de foto's erbij.

Groot gelijk hoor TS, dit is natuurlijk een schandalige manier van zaken doen. Ze hadden
jou ook eerst kunnen benaderen, of je er belang bij had om het paard weer kostenloos
terug te nemen...

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:29

Terug halen. Als jij geen waterdicht contract hebt, hebben zij dat ook niet. Tevens kunnen ze niet aantonen dat er voor het paard betaald is (je hebt hem immers geschonken) dus ik zou nu brutaal de trailer achter de auto hangen en hem gaan ophalen..

Ongelofelijk wat mensen doen. En absoluut niet als commentaar op jou TS, maar ik hoop dat mensen hier toch weer van leren... Hoe vaak gaat dit soort zaken op gevoel en zonder overeenkomst en gaat het mis... Een paard schenken onder bepaalde voorwaarden vind ik nog steeds een mooie daad. Maar zet het heel duidelijk op papier...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:31

Jeetje wat vervelend allemaal. Jammergenoeg bestaan er nog steeds vage stichtingen welke dit soort praktijken er op na houden. Ik zou eens informeren bij een hippische advocaat zij kan je vast verder helpen.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:32

Jeetje, wat balen dat je geen contract hebt, anders had je nu veel beter in je recht gestaan.

Hoop echt dat je hem weer terug krijgt, succes!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:34

en toch... mogen deze mensen het paard verkopen.
als zij het eigendom en de papieren hebben.
dat het misschien niet correct is, is een ander verhaal.
misschien gaat het paard wel naar een beter adres.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:37

er is al eens een topic geweest ,
daar vonden mensen het onzin met een waterdicht contract te werken .
Maar nu zie je maar dat dat zo gek niet is ,