gezondheidscertificaat van de favv; paard naar buiteland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

gezondheidscertificaat van de favv; paard naar buiteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:20

Hallo,

iemand ervaring met het invullen van het aanvraagformulier certificatie levende dieren en dierlijke producten?
Ik heb net telefonisch contact gehad met de favv. Die hebben me aan het certificaat geholpen, maar veel meer wist hij me ook niet te vertellen.

Nu heb ik het certificaat hier voor mij liggen, maar er komen heel wat vragen boven :+.

Iemand ervaring met hoe dit alles werkt?
Hebt eind deze week afspraak met mijn Da, om alles te overlopen, dus hij zal me ook wel kunnen helpen, maar wat persoonlijke ervaringen zouden leuk zijn.

HELP? :o

Marije_jiplover

Re: gezondheidscertificaat van de favv; paard naar buiteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:20

Kun je het formulier scannen en mailen?
Ik gok nl dat er niet al te veel verschillen zouden moeten zijn tussen de Nederlandse formulieren en de Belgische. Met de Nederlandse formulieren van de VWA heb ik dagelijks te maken, dus misschien kan ik je wel helpen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:09

Misschien heb je iets aan deze link: http://www.favv.be/exportderdelanden/levendedieren/ . Voor zover ik weet hier in Nederland zijn er DA-en aangewezen door de nVWA die de verklaring mogen invullen en ondertekenen, maar dat kan ik wel mis hebben. Ik weet dus ook niet of je eigen DA het mag invullen.
Hier vraag je het formulier aan, je vult het voor zover mogelijk in en belt twee dagen van te voren met de afdeling van jouw regio. Die plannen dan een afspraak in en dan komt er iemand controlleren en het formulier tekenen en eventueel verder aanvullen. Je betaalt per kwartier hier, dus het is zaak het snel en kort te houden, als ze er 16 minuten zijn, betaal je voor een half uur. Dit is dus de werkwijze in Nederland.
Ik heb geen idee om wat voor paard het gaat dat jij nu exporteert en waarheen, maar ik kwam ook nog een link van het BAPS tegen, als je dus een bij hun geregistreerde arabier hebt, moet je hun ook op de hoogte stellen.