rubberen mat op vloer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

rubberen mat op vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:22

Hoi,

Ik vroeg me af, moet je rubberen matten op de vloer van de trailer hebben?
Bij ons op stal hebben alle trailers dat, maar wij hebben sinds kort een trailer en daar ligt het niet in.
We gaan zaterdag voor het eerst met de trailer met paard rijden. We hebben er nu wel matten in gelegd met ribbels.

Groetjes

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:25

Dat kan, maar let wel op.
Het gevaar van een mat is dat urine onder de mat blijft liggen. Dan heb je grote kans op een 'verrotte' bodem.
Belangrijker dan een rubber mat, is de kwaliteit van de bodem en onderstel van de trailer.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:34

Ja dat snap ik. Bodem en onderstel zijn goede kwaliteit en we zullen hem regelmatig wel schoon maken.

truselientje

Re: rubberen mat op vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:40

En let erop dat de matten niet glad worden zodra ze nat worden ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:41

De mat gewoon over de stal hangen als die nat is. Zodat de bodem en de mat kan drogen. Zo doe ik het ook :D Werkt prima!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:27

een mat is alleen nodig als de bodem van de trailer op zicht te glad is voor een paard om op te staan. Ook zou je m als bescherming voor je bodem kunnen gebruiken als je paard op ijzers staat.
Losse matten moeten zwaar genoeg zijn om niet om te krullen als een paard met zn benen schraapt maar ook niet te zwaar zodat je ze er na gebruik niet uit kunt halen om de trailer schoon te maken en te laten drogen.