aanschaf pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nnnike

aanschaf pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 22:06

ik wil een pony /3 kopen en heb vragen.
moet ik een w.a. verzekering afsluiten.
is het gebruikelijk om een ziektekostenverzekering af te sluiten. pony kost ongeveer 250euro.

nike. *\o/*

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:21

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus pin me er niet op vast: maar als het goed is ben je al w.a-verzekerd. Iedereen hoort dat te zijn.
Als je minderjarig bent, kan het op de verzekering van je ouders.
Je moet het gewoon even melden bij je verzekeringsmaatschappij, dat je een eigen paard/pony hebt. (Althans, dat advies kreeg ik toen ik mijn paard net had)

Wat betreft een ziektekosten-verzekering voor je pony: 250 euro is geen hoge aanschafwaarde.
Het dier wordt volgens mij verzekerd voor ongeveer de aanschafwaarde. Dat betekent dus dat je maar maximaal 250 euro terug krijgt op je medische kosten: de rest moet je zelf betalen.
In het geval van een operatie is die 250 euro echt maar een fractie van de kosten die je in totaal kwijt zal zijn...
Dan kan je beter elke maand het bedrag wat je normaal gesproken aan premie zou moeten betalen gewoon lekker opzij leggen en aan je spaarpot voor onvoorziene omstandigheden toevoegen.

Ik weet ook niet of je een jonge of een oudere pony gaat kopen? Paarden vanaf een jaar of 16 zijn haast niet meer te verzekeren of paarden worden uit de verzekering 'gegooid' als ze die leeftijd bereiken.
Als je een veulen of jonge (sport) pony gaat kopen, die in de toekomst meer waard kan worden, is verzekeren misschien nog wel handig.
Voor de 'goedkopere' rassen (Shetlanders, Haffies, Fjorden) zal de verzekerde waarde echter nooit hoog worden en krijg je dus ook nooit veel uitbetaald bij ziekte...

nnnike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 08:45

dank je wel.
nike *\o/*