Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tatyana schreef:Allebei niet, beter is multiplex. Dat kan veel beter tegen water, is vanaf 12mm (voor zadelkast kan je beter 18 mm platen gebruiken) watervast verlijmt.
marjan1986 schreef:Multiplex is te duur, voor het zelfde geld heb je dan een kant en klare nieuwe kast.
de stal waar het komt te staan is zeer goed geventileerd en water kan absoluut niet bij
de kasten in de buurt komen, we moeten met spoed een kast maken omdat we ruimte gebrek hebben
en 1 van onze kasten op instorten staat.
cissy schreef:zeker als je er twee zadels in gaat hangen....
Marktplaats staat vol met diverse kasten te koop, misschien staat daar een bruikbare bij? Kijk eens bij PSU/leger kasten of oude kantoorkasten.
marjan1986 schreef:Multiplex is te duur, voor het zelfde geld heb je dan een kant en klare nieuwe kast.
de stal waar het komt te staan is zeer goed geventileerd en water kan absoluut niet bij
de kasten in de buurt komen, we moeten met spoed een kast maken omdat we ruimte gebrek hebben
en 1 van onze kasten op instorten staat.
cissy schreef:Ik had een PSU kast voor soldaten, daar paste prima een zadel overdwars in, beugel erin gemaakt en ging goed. Nu heb ik een PSU kast voor officieren (die is iets groter) en ook daar past wel een zadel in.
Oude brandkasten staan ook nog wel eens op MP, wel loodzwaar maar ook erg degelijk!
cissy schreef:heb mn berichtje ge-edit met twee PSU kasten, de grote variant... die zijn er dus ook kleiner.
Pensionhouder wil er niet nog zo'n kast bij. Anders had ik het indd wel geweten. haha.
cissy schreef:je kunt de indeling toch eruit slopen en er zelf een handiger plankensysteem in maken?
Ik had de kleine variant en daar hing mijn zadel dus zijwaarts in op een beugel, paste nog genoeg andere rommel bij.
Moet nog ergens een foto hebben van die kast met zadel erin, maar is geen digitale foto (is ook al 100 jaar geleden...) zal hem eens opzoeken.