pony inruilen, doen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

pony inruilen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:38

Ik heb een leuke c-pony te koop zien staan. Nu willen die mensen eventueel wel ruilen tegen mijn d-pony. Alleen is de prijs van die c-pony een stuk lager dan mijn pony. Ik wil zelf ruilen, dus is het logisch dat ik geen geld toevraag toch? Ik denk als die mensen hun pony hier brengen en die van mij ophalen, dan geen geld toevragen. Of zou ik hun juist geld moeten geven voor het brengen, want het is wel 400 km met elkaar heen en terug. Wat zouden jullie doen?
Maarja, als die mensen wel willen ruilen ben ik mijn pony kwijt en heb ik meteen een mooie pony terug, bijna precies wat ik zoek. :D En het gaat al zo slecht met de handel in pony's/paarden heb ik gehoord. Moet ik deze kans niet laten liggen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:45

Nouja dat ligt eraan hoeveel verschil in prijs er zit. En aangezien jullie ruilen, zou je de bezinekosten kunnen delen dus als je dat uitrekent voor 200 km. Let wel dat je iets van een contract doet enzo. Want het is niet even simpel omruilen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:47

Aangezien jullie pony meer waard is lijkt het me eerlijk als zij de benzinekosten betalen en de ponies brengen en halen en verder niet bij hoeven te betalen.

Mabotje

Re: pony inruilen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:53

Is een c-pony niet kleiner dan een d-pony? Ja toch? Is er een reden waarom je juist tegen een kleiner pony zou ruilen? De meesten doen het juist andersom. Verder ben ik het eens met Eef_Bam, maar het ligt er wel aan hoeveel meer jouw huidige pony waard is. Als dat véél meer is dan de benzinekosten/halen/brengen, dan zou ik niet weten waarom ze niet bij zouden moeten betalen.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:02

Ik zou je pony sowieso niet ruilen tegen een pony die je nog niet gezien hebt. Dadelijk valt de ruil tegen, wat dan?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:12

Wat is het prijsverschil en hoe graag wil je de c-pony? Als het prijsverschil 2000 euro is ben je natuurlijk wel gek om te ruilen zonder bijbetalen, maar als het verschil klein is, bijv 200 euro, dan zou ik een ruil waarbij zij de transportkosten op zich nemen erg redelijk vinden.

SiriloveSHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:21

Groei je nog veel? Of wordt blijf je klein? anders zou ik het niet doen, want dan moet je later weer over stappen? Ik zou dan die mensen zelf naar jou toe laten komen! dan is het wel eerlijker! :)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:30

Van ruilen komt huilen.....!
Ik zou mijn pony nooit inruilen voor een
kleinere en al helemaal niet als ik de pony
niet gezien, gereden enz heb !

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:43

Ik ben ook benieuwd naar meer achtergrond informatie. Hoe vaak heb jij de C-Pony gezien/gereden, en hoe vaak de eigenaren daarvan die van jou??

Ruilen moet je niet zomaar doen, maar kan een goede optie zijn. Zorg wel dat beide partijen heel goed weten waar ze aan beginnen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:46

En wat als de ruil niet bevalt bij 1 van de partijen?

Dus bijv. jij vindt de C-pony geweldig maar zij vinden jouw D-pony na een week toch he-le-maal niks... Of andersom?
Of wat als er sprake is van een verborgen gebrek? Moet dan de ruil terug gedraaid worden, of moet er geld betaald worden?

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:18

ligt er aan wat het verschil in prijs is
en als jullie een week (of meer )
ruilen van de pony's? dan kan je kijken hoe je hem vind en als het toch niks is weer terug ruilen
suc6 :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:21

En wat als nou een van de ponys die week een blessure krijgt? Wie zit er dan met de gebakken peren?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:27

Van ruilen komt huilen..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:49

Van ruilen komt huilen

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:37

leentje1975 schreef:
Van ruilen komt huilen..

haha jaa daar ben ik het wel mee eens! :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:58

Is het een handelsstal?
Heb je de mogelijkheid om eerst op proef te nemen?

BeauNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:40

Ik zou eerst kijken of je wel een klik hebt met het paardje, het is zonde als je ruilt en daarna enorm veel spijt hebt.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:46

Ik heb mijn L-paard omgeruild voor een onbeleerde E-pony (zonder betalingen) en heb daar nog geen dag spijt van gehad, sterker nog ik heb nog nooit zo'n fijn dier gehad. Iedere keer als ik met hem rij prijs ik mezelf gelukkig.

Je zou wel eerst moeten gaan kijken bijde pony of het dier je aanstaat en zij ook bij jou, als je het dan nog graag wil doen dan zou ik de eigenaren van de C-pony het vervoer laten regelen en als het je niet om het geld te doen is verder niets bijbetalen voor beide partijen.

SmulSmurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:34

Eerst gewoon bij die pony kijken.
En dan eventueel, overleggen en er samen uitkomen met de prijs..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:27

Persoonlijk zou ik dan liever kiezen om beide de pony van de ander te kopen, eventueel beide voor dezelfde prijs. In het meest gunstige geval maakt het geen verschil met ruilen, maar als de een gek is op de nieuwe pony en de ander ontbind de koop, bijv. ivm verborgen gebreken, hoef je je pony niet af te staan. Denk daar goed over na.

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:13

eerst de pony bekijken, of het wel de goede keus is,
en wil je echt zo graag je pony kwijt?