wanneer stalgeld betalen, wanneer aanspreken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SabinaS

wanneer stalgeld betalen, wanneer aanspreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 14:22

beste bokkers,
ik zat weer met een klein probleempje en zou graag wat meningen horen over hoe het bij jullie op stal gaat
ivm stalgeld
hier horen ze de 1ste te betalen (het begin van de maand) nu heb ik er die nu nog steeds niet betaald hebben
en het word precies maar later en later iedere keer
als de afspraak begin maand is rond de 1ste vanaf welke dag zouden jullie er iets op zeggen ?
of hoe zouden jullie het aanpakken

hoor graag jullie mening

Vjestagirl

Re: wanneer stalgeld betalen, wanneer aanspreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:24

ik zou de 4de eens n opmerking maken dat je het nog niet hebt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:26

Ik zou na 1 week ze er even op aanspreken dat ze nog niet betaald hebben. Als je vervolgens nog niets krijgt de week erna weer enzo.

Verder als het dezelfde is en het elke keer weer uitgesteld wordt zou ik rond de tafel gaan zitten en even goede afspraken over maken. Als ze zich daar nog niet aanhouden kun je overwegen om van jouw kant het contract op te zeggen en iemand te zoeken die wel op tijd betaald.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:26

Hier krijgen ze de factuur rond de 27e binnen en moet er voor de 5e betaald zijn

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:27

tja, ik vind het heel normaal dat je gewoon op tijd betaald, zij willen ook graag dat hun paard op de 1ste naar buiten gaat en eten krijgt of niet? Heel moeilijk misschien maar ik zou niet wachten tot de 4e maar gewoon meteen de 1e aan de bel trekken, of anders al de 29ste als ze dat misschien makkelijker vinden . Het is al bizar dat het jouw probleem wordt gemaakt.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:28

bij ons betalen is normaal gesproken op de 1 ste dag van de maand als het een paar dagen later is vind ik dat ook nog niet zo erg. Ik zou als ze nu betalen er bij zeggen of ze voortaan de eertse week van de maand willen betalen jij moet ook de spullen kopen om het paard te kunnen verzorgen.

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:28

Bij ons werkt het met automatische afschrijving, vergeten doe je het dus nooit en de stalhouder heeft het altijd netjes op tijd binnen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:30

Ik zou er idd ook binnen week naar vragen :D

Jij bent immers ook degene die het hooi, stro en brok voor zal moeten schieten. Je staat imo ook helemaal in je recht.

Wanneer ze het een keer niet de eerste op kunnen brengen, dan kunnen ze dat toch zelf ook aangeven?

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:30

Ligt eraan wat voor afspraken er gemaakt zijn.
Bij ons op stal betalen de meeste in de eerste week van de maand
En ik heb de afspraak gemaakt zodra mijn salaris gestort is en dit is altijd de 22ste van elke maand
en betaal dan ook de rest vand e kosten
of als ik wat voor heb geschoten dan haal ik dan van het stalgeld af en dit gaat al jaren zo en er nooit geen problemen mee gehad

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:31

urobi schreef:
bij ons betalen is normaal gesproken op de 1 ste dag van de maand als het een paar dagen later is vind ik dat ook nog niet zo erg. Ik zou als ze nu betalen er bij zeggen of ze voortaan de eertse week van de maand willen betalen jij moet ook de spullen kopen om het paard te kunnen verzorgen.

Zo zou ik het ook doen :j

Mijn pensioneigenaar wil het voor de eerste v/d maand, ik maak het meestal over als mijn salaris binnenkomt zo rond de 27/28e.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:34

Ik vind persoonlijk dat je erg laat bent met aan de bel trekken, het is vandaag al de 13e!
Rond de 4e nog niet op je rekening? Direct aanspreken.

mltex

Re: wanneer stalgeld betalen, wanneer aanspreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:38

Ik zou me zorgen gaan maken, als mensen zo laat of niet betalen zonder goede reden lijkt het mij dat ze het niet hebben, en zoiets een chronisch probleem gaat worden.
Persoonlijk zou ik het gelijk de kop indrukken, de 1ste moet het erop staan (tenzij weekend) en mocht er een reden van latere betaling zijn, dat ze dat gelijk aangeven.
Kan echt niet, je kan ook niet in een supermarkt een pak melk later betalen!

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 14:41

ja ik zal ze nu zeker aanspreken
vind het ook laat, en ze zeggen er ook totaal niks over
het moet toch betaald worden uitstellen heeft toch geen zin dus snap niet waarom ze het doen want ze weten toch... oh een nieuwe maand
stalgeld :)*

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:43

hier hebben we het ook. moet juni en juli nog betalen. paarden staan inmiddels ergens anders.
Eerst geld dan maar de paarden.

Is overigens op de 8e in juni al over begonnen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:45

Als je stalhoudster bent, zou ik zeker wat assertiever worden...

En ik ben het niet eens met de opmerking van mltex, dat ze "dan geen geld hebben"... sommige mensen zijn gewoon laks.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:48

Voor de 1ste van de maand moet het betaald zijn.
Of je moet zelf andere afspraken hebben gemaakt.
Maar het is altijd wel wat met op tijd betalen merk het zelf ook bij mij op stal.
Zelf betaal ik altijd voor de 1ste en eigenlijk ben ik het nog nooit 'vergeten'.
Dus ik zou er snel achteraan gaan.

Vind het ook altijd lastig als ze te laat betalen omdat jij het steeds bij moet houden wie er nog moeten betalen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:48

Daks schreef:
hier hebben we het ook. moet juni en juli nog betalen. paarden staan inmiddels ergens anders.

Paarden dus al bij jouw weg? Dan ben ik bang dat je dat geld niet zal krijgen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:49

Ligt er aan, zelf betaal ik altijd voor de helft van de maand en dat is dan voor de lopende maand.
Dus 10 juli betalen is voor juli... Niemand vraagt er trouwens om.
Maar er zijn ook zat stallen waar je aan het einde van de maand voor de afgelopen maand betaald.

Heb een klant, die ging vorig jaar op vakantie en ze kwam rond de 8 of 9de van de maand terug. Werd ze op de 5de gebeld door de verzorger dat er een hangslot op de deur zat... Altijd netjes betaald. Beetje overdreven reactie dan.

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 14:53

wph1 schreef:
Voor de 1ste van de maand moet het betaald zijn.
Of je moet zelf andere afspraken hebben gemaakt.
Maar het is altijd wel wat met op tijd betalen merk het zelf ook bij mij op stal.
Zelf betaal ik altijd voor de 1ste en eigenlijk ben ik het nog nooit 'vergeten'.
Dus ik zou er snel achteraan gaan.

Vind het ook altijd lastig als ze te laat betalen omdat jij het steeds bij moet houden wie er nog moeten betalen.

nee tegen iedereeen is altijd gezegd de 1ste en dat vonden ze goed
denk niet dat ze zover gaan om het niet te betalen het zal wel komen
maar het is inderdaad wel irritant aangezien ik moet bijhouden wie er betaald heeft en wie niet een hele maand lang

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:54

Wij moeten voor de 5e van de maand betaald hebben, maar ik doe het meestal het weekend voordat de nieuwe maand begint. Toevallig liep het door vrije dagen etc. deze maand wat anders en heb ik pas de 9e betaald, maar omdat ik altijd zo vroeg ben, heb ik de eigenaresse er niet over gehoord. Kan me voorstellen dat als dit elke maand gebeurd, het voor de staleigenaresse vervelend gaat worden, omdat voor haar de kosten ook gewoon doorlopen.

Toevallig had ik het er met haar over en haar oplossing: na 3 maanden later dan de aangegeven datum betalen, komt er een gesprekje en moet er door de eigenaresse van het paard een contractje worden ondertekend. Geen idee wat erin staat, maar wellicht iets van een "boete" van een (paar) euro per dag ofzo en hoe-nu-verder indien ze toch in herhaling valt? Geen idee of dat erin staat hoor, maar ik denk dat ik er zelf zoiets in zou zetten..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:56

tamary schreef:
Daks schreef:

Paarden dus al bij jouw weg? Dan ben ik bang dat je dat geld niet zal krijgen.

Dan heb ik wel 3 paarden die ik kan verkopen.
ja sorry geen geld geen plezier.

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 14:59

@ daks: ah je bedoeld dat je de paarden hebt gezet zodat ze niet kunnen vertrekken zonder te betalen ?
dacht dat ze al weg waren met de paarden
komen ze dan niet meer naar hun paarden kijken ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:01

Pff wat een brutaliteit om gewoon zo laat te betalen %) Soms vraag ik me echt af hoe mensen zijn opgevoed, zo laks... Een keertje kan gebeuren, maar ik ken ook mensen die iedere maand weer laks zijn...

Wij betalen altijd de 1e van de maand. Als dit bijv. valt als we op vakantie zijn dan plant m'n vader een overschrijving, dus dan wordt een x-bedrag de 1e automatisch overgemaakt naar hun rekening.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:02

Ik betaal achteraf de maand, omdat ik extra moet betalen voor hooi en ik dit ondanks meerdere malen vragen niet altijd krijg. ik hou dus precies bij wanneer ze het gekregen heeft en verreken dit. (jammer genoeg met het hier op stal zo om je hooi te krijgen ;) want betaal je volle mep krijg je gewoon kuil en dan heb ik een pony met koliek)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:03

Ik vind ook dat je zakelijk moet houden, niks geen laksheid.
Daarnaast ken ik meerdere gevallen dat er niet betaald werd en dat paard uiteindelijk eigendom stalhouder wordt, beetje jammer dat het verkooptechnisch dan weer flutpaarden zijn dus de stalhouder er niet bepaald op vooruit gaat.