welke trailers met laag leeggewicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

welke trailers met laag leeggewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:21

Ik zoek dus de merken en ondersoorten trailers, met een zo laag mogelijk leeggewicht.
bij voorkeur met een MTM van 1400 of meer, die wordt dan teruggekeurd maar kan ik later nog terug omhoog keuren.
1.5 paard of 2 paardstrailers :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:23

Duhelo

Re: welke trailers met laag leeggewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:24

dankjewel!

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:00

de X-trail (2-paards) is ook een lichte trailer

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:01

Hou er ook rekening mee, wat ook in het bovenstaande topic is vermeld, dat trailergewichten op folders, websites en kentekens soms niet overeenkomen met het werkelijke gewicht van de trailer. Hier kan zo''n 50 tot 100! kilo verschil in zitten en zal je trailer dus werkelijk zwaarder zijn!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:03

goed punt om op te letten. leeggewicht zou idd max 600 kilo mogen zijn, ivm het trekgewicht van men auto.
Wat zouden trouwens de goedkoopste 1.5 trailers zijn kwa nieuwprijs?

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:10

De X-trail is het leeggewicht 600 kilo

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:38

Daantje96 schreef:
De X-trail is het leeggewicht 600 kilo

dat leeggewicht is heel goed te doen.
weet je toevallig ook een richtprijs van deze trailer? (online zijn er nergens prijslijsten te vinden, vandaar)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:35

Hm....je hebt toch zware paarden ?? Dan vind ik persoonlijk het niet zo handig om de lichtste trailer te zoeken.... ik zou eerder voor een degelijke zware gaan dan. Dan maar doorsparen voor een goede. En voor een goede trek-auto, want daar zal het wel om gaan....( *ziet al een mini-auto met mini-trailer met trekpaard erin rijden...brrr*)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:51

het zijn lichtgebouwde trekpaarden, maar idd zware paarden.
kwa zwaarte van de trailer: zwaarder is niet per definitie sterker, en feit is, als mijn paarden iets willen mollen, dan mollen ze het, welk materiaal ook :D
maar ze zijn beide heel rustig op de trailer, en doen geen domme dingen, mits ze de ruimte hebben.
de auto is wel een van de hoofdredenen, maar het zit als volgt :D
mijn persoonlijke auto is een mazda 323f 2.0. mag 1400 kilo trekken. imo vrij licht om te trekken, maar deze wagen zou enkel gebruikt worden voor kleine trage afstanden (+- 5 km, vooral binnenwegen)
de auto van mijn vriend is een opel vectra ops (dacht ik), die fluitend de tweepaards met dit paard erin trekt, dus daarbij verwacht ik geen problemen, voor grotere afstanden wordt deze wagen dus gebruikt.
echter, daar mijn paard al vrij zwaar is (ong 900 kilo) + de trailer (aan 600 kilo voor een weijer) zit je toch al aan 1500 MTM,als ik zwaarder ga kwa traileruitvoering kom ik eigenlijk uit op een tweepaards (waar ik toch maar een paard in zal kunnen zetten) en die ik niet meer mag trekken met mijn wagen. vandaar de keuze van de iets lichtere trailer.
ik hoor veel goede dingen over weijjer, die is kwa prijs ook goed
nu was ik aan het kijken naar de traveller, en de traveller basic, enige noemenswaardige verschil is dat de basic geen rubber(gietvloer) op de vloer heeft, en de traveller wel. prijsverschil is 600 euro.
is dat lapje rubber het echt waard, of kan het zonder (met bv een losse rubber erin?)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:45

je paard+trailer wegen dus samen sowieso al 1500 kg minimaal en deze zal je dus nooit met de mazda kunnen trekken, dat is gewoon onmogelijk..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 08:40

kunnen wel, of het goed is voor mijn wagen is een andere discussie ;)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:42

ik heb een Henra Amazone van 580 kg, tweepaards trailer. Een wat oudere trailer, maar heel degelijk en stevig. Begrijp niet dat ie lichter is dan de nieuwerwetse van kunststof en aluminium.

edit: sorry, lees dat je een 1,5 paards zoekt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 08:47

elbee: tweepaards mag ook gerust, zolang het leeggewicht maar max 600 is. (eigenlijk mss bij voorkeur tweepaards, kan ik later als ik mss eens gewone paarden heb er twee opzetten :D)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:43

Ik ga met Biancavos mee, ik vind het onverantwoord! Tja het kán wel maar wat je zelf zegt: auto gaat aan gort. En het belangrijkste:

Het gaat goed zolang er niks gebeurt!!!! Als je een noodstop moet maken, of moet uitwijken ( door een ander bv) gaat je trailer met je auto aan de haal.... Je mauto trekt nooit het spul weer recht als je slipt of gaat slingeren.....niet banketstaaf bedoeld maar een ander kan je makkelijk in zo'n situatie brengen...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:46

Duhelo schreef:

En of de politie het een goed idee vind? En als je een keer ergens een bultje op moet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:16

MarjanB schreef:
Duhelo schreef:

En of de politie het een goed idee vind? En als je een keer ergens een bultje op moet?

Ach, Belgie is toch net zo plat als NL............

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:06

Uhhh wij hebben hier zo nu en dan wel een bultje hoor! :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 19:21

een vriend van me trok de tweepaardstrailer (850 leeg) + paard (900 gevuld :D) met gemak een bultje op uit een natte drassige weide, met zijn klein bestelwagentje dat 1200 mocht trekken.
kwa bultjes op maak ik me geen zorgen, mijn auto is enkel voor de korte afstanden van stal-piste of manege. langere afstanden hangen we de auto van men vriend ervoor (waar ik niet mee mag rijden van hem, vandaar de kortere afstanden met mijn wagen :D).
politie zal normaal geen problemen maken, met mijn b mag ik het trekken, gewicht op papier blijft onder gewicht van de wagen, en als ze me wegen heb ik een boete en herkeuring van de trailer, dus geen zon big deal :D

maargoed, ik ben hier eigenlijk niet om deze discussie te voeren, ik ben me bewust van de risico's, probeer die ook zoveel mogelijk te vermijden, maar helaas moet ik momenteel maar effe roeien met de riemen die ik heb, anders moet ik vanaf september men twee paarden stilzetten voor minstens 6 maand (gebrek aan piste, en de ene merrie wordt nog makkelijk scheef, dus enkel buiten rijden is nefast, helaas)

ik zoek dus lichte trailers, en de (nieuw)prijzen van deze trailers :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:43

Duhelo schreef:
politie zal normaal geen problemen maken, met mijn b mag ik het trekken, gewicht op papier blijft onder gewicht van de wagen, en als ze me wegen heb ik een boete en herkeuring van de trailer, dus geen zon big deal :D

ehm, ik weet de Belgische regels niet maar toch snap ik deze regel niet, het gewicht op papier blijft lager dan de wagen??? Het gewicht op papier is toch net als hier de TMM vd trailer? *gaat Belgische regels opzoeken*

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:45

ze zal dan denk ik de trailer terugkeuren tot 1400 kg (dan is de trailer dus wel overbeladen)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:52

lijkt me dat de regels toch hetzelfde zijn als in NL? http://verkeerweb.be/rijbewijs/art2_indeling.html
mag TMM trailer ook niet meer zijn dan ledig gewicht auto, dat betekent dat die Mazda dus 1501 kg moet wegen en dat doet ie dus niet.... (er vanuitgaande dat ze een 2 paards terug laat keuren naar 1500 omdat anders paard er niet in mee kan)

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:14

Ik zou het zekere voor onzekere nemen, geen risico nemen, dan maar liever een zwaardere trailer en een goede auto die de trailer kan trekken. Voor mijzelf is dit helaas haalbaar want ik heb alleen B-rijbewijs en je moet BE-rijbewijs in meeste gevallen met zware trailer hebben. Ik heb al zitten te denken over optie van een paardenauto, daar mag je wel met een B-rijbewijs in. In ieder geval zou ik je willen aanraden om echt geen onnodig risico te nemen, het is niet niets wat je achter je auto vervoerd, veiligheid voor alles!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 12:27

trailer wordt in eerste instantie teruggekeurd naar 1200, dan mag ik hem op papier trekken. en ja, wss zal die overbeladen zijn.
is ook mijn vraag niet mensen, ik weet de regelgeving, ik weet de risico's
Vraag is: welke trailer met laag leeggewicht en prijzen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:31

Duhelo schreef:
trailer wordt in eerste instantie teruggekeurd naar 1200, dan mag ik hem op papier trekken. en ja, wss zal die overbeladen zijn.
is ook mijn vraag niet mensen, ik weet de regelgeving, ik weet de risico's
Vraag is: welke trailer met laag leeggewicht en prijzen?

Verdiep je even in de gevolgen van overbelading......
Wellicht denk je er dan wat minder simpel over....