als ik ooit een pony heb moet ik hem natuurlijk ook kunnen halen. Maar heb daar natuurlijk geen trailer voor.. dus hoe hebben jullie je paard/pony opgehaalt zonder dat je een trailer hebt? en het rijbewijs hebben we er natuurlijk ook niet voor. dus een trailer huren is ook geen optie. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast ebdankt. groetjes, btjeetje
iemand vragen die het wel heeft, is de enige optie
tallechie
Geplaatst: 12-07-11 11:42
Iemand vragen die wel een rijbewijs heeft en dan een trailer huren
Rumpleteaser
Geplaatst: 12-07-11 11:42
Er zijn mensen die paardenvervoer aanbieden, als een soort taxi. Bijvoorbeeld met een auto+trailer, of met een paardenvrachtwagen (dus inclusief chauffeur) Of je kunt een afspraak maken met de stal waar de pony staat, dat ze hem komen brengen.
tis niet goedkoop trouwens.. Iemand in je kennisenkring zoeken zal je aardig wat geld schelen
Rumpleteaser
Geplaatst: 12-07-11 11:47
Je kunt rechtsboven op 'zoeken' klikken in je scherm. Of zoeken onder 'eenmaal andermaal' en dan naar 'commercieel' (diensten) Of via google.
cissy
Geplaatst: 12-07-11 11:48
Als je een pony gaat kopen hoeft hij natuurlijk niet persé in een 2 paardstrailer, er zijn ook kleinere trailers te huur en je hebt er niet altijd een speciaal rijbewijs of een grote auto voor nodig, dat hangt van het type trailer af. Zie daarvoor de regeltjes bij de FAQ bovenaan dit forumdeel. Het is wel verstandig om iemand te laten rijden die ervaring heeft met paardenvervoer omdat je daar toch iets anders mee om moet gaan dan met bijv. een caravan.
Misschien wil degene waar je de pony gaat kopen hem wel komen brengen, of bij de stal waar je hem gaat neerzetten is misschien ook wel iemand die je kan helpen. Advertentie zetten om hulp wordt ook veel gedaan en dan heb je inderdaad nog de paardentaxi's. Mogelijkheden genoeg dus!
Tamadine
Geplaatst: 12-07-11 11:49
Ik heb paardje gekocht en die word gewoon gebracht tegen benzine kosten. Kunnen ze ook gelijk zien waar paardje terecht komt. Daarnaast breng ik ook mijn eigen paard zelf weg naar nieuwe eigenaren.
Happinez
Geplaatst: 12-07-11 11:52
Gewoon op de achterbank
Wat cissy al zegt, kijk even om een kleinere dus lichtere trailer te huren. Die mag je dan vaak wel met enkel B rijden.
Oke bedankt voor jullie reactie! nu heb ik een duidelijk antwoord!
Tigra_
Geplaatst: 12-07-11 16:08
De fokker heeft haar zelf gebracht zonder extra kosten. Was eerst ook de bedoeling om zelf trailer van een familielid te lenen maar omdat we daar niet uitkwamen met datum heeft hij een trailer van iemand geleend en haar gebracht.
ikke
Geplaatst: 12-07-11 21:15
Je kunt nartuurlijk ook een paard kopen dat niet verplaatst hoeft te worden; als in dat het paard al op de stal staat waar jij ook wil staan..........
_Luce
Geplaatst: 12-07-11 21:24
Als het voor mij niet mogelijk is om een paard zelf te halen, vraag ik de verkoper altijd of het mogelijk is dat zij het paard bij me komen afleveren. Meestal is dit zo geregeld tegen kosten van de benzine en het scheelt een hoop geregel en rompslomp.
Waratje
Geplaatst: 13-07-11 13:06
Of je rijdt het paard gewoon onder het zadel naar het nieuwe adres
Je vader of idd iemand uit de familie ook geen E achter B? Hier is mn vader altijd t haasje Al moet ik zeggen, ben onderweg te gaan sparen voor zelf mn E, toch een stuk makkelijker..
Maar probeer het iig inderdaad even in de familie/kennissenkring
D00R
Geplaatst: 13-07-11 19:06
Je kunt ook nog een veewagen zoeken, zo'n soort trailerbusje. Die mag gereden worden zonder trailerrijbewijs
je poedersuiker ook vragen of ze het thuis willen brengen wij hebben trailer en auto en toch nieuwe paard thuis laten brengen, zodat het risico bij hun lag en niet bij ons.