Ik heb mijn veulen twee jaar geleden eerst geleerd de trailer in en uit te lopen. Ik had het tussenschot in de 2paardstrailer gelaten en aan de zijde van het veulen de ruimte voor/onder de voorstang dicht gemaakt, zodat ze niet onder de voorstang kon kruipen. Daarna merrie er eerst op, beetje eten geven en dan veulen met wat biks verleiden om naast de merrie te komen staan. Daarna direkt er weer af. De eerste keer was het veulen ca. 3 mnd oud. Dit paar maal geoefend en toen het goed ging de achterstang en klep een keer dicht gedaan. Dit ook een paar maal geoefend en toen stukje rijden (veulen los aan haar kant van de trailer). Dit ook paar maal gedaan en toen naar de keuring (ca. 1,5 uur rijden) gegaan. Uiteraard (zelfgemaakt)veulenrek boven de achterklep. Veulen was toen bijna 4 mndn. Onderweg hooi gegeven. Ging prima. Direct na aankomst uitgeladen en veulen laten drinken.
Ook terugreis geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat mijn merrie zeer gemakkelijk laadt, reist en uit de trailer stapt. Ik liet altijd de merrie er eerst op lopen.