Vanaf welke (ongeveer) leeftijd worden paarden doorgaans grijs?
Mijn merrie is 14 en begint ineens grijze vlekjes te krijgen op haar hoofd... zo op het wang en op de kaak. Nous is ze enigszins stekelharig (ze is bruin) maar er komen ineens wel veel witte/grijze haren bij! Is dat normaal bij een paard van (pas) 14?
yfande
Geplaatst: 01-07-11 19:34
Geen idee, maar ik vermoed dat het net als bij mensen met je pigment te maken heeft, de ene wordt eerder grijs dan de ander
M'n jonkie is al hartstikke grijs en net 4 geworden M'n dame van 24 doet nog niet zichtbaar aan grijze haren, die is nog gewoon bruin (wel met een enkele witte haar in haar staart). Het is net als met mensen, de ene wordt eerder grijs dan de andere en ook de omstandigheden kunnen hierin een woordje meepraten.
Mijn haflinger van 23 zie ik de afgelopen anderhalf jaar wel wat grijzer in het gezicht worden. Daarvoor was het me nog niet echt opgevallen, maar de laatste tijd wordt het wel wat meer. Hij is ook stekelharig overigens.
Mijn 23jarige kwpner krijgt nu een witte staart en hij is vos?! Echt een raar gezicht hij krijgt ook hier en daar witte haartjes opnzijn hoofd en lichaam.
Punz
Geplaatst: 01-07-11 23:48
Niet de mooiste foto van mijn pony, maar hier op is wel goed te zien hoe grijs mijn oorspronkelijk gewoon bruine pony ( met kolletje, dat wel) nu op haar 36ste is: ( ik denk overigens dat het grijs worden zo rond haar 25ste is begonnen..)
Wij hebben een paard van 20 die nog geen enkele grijze haar heeft en een pony van 15 die nu al wel wat grijze haren op haar hoofd krijgt. Zal per paard wel verschillen.
@riagr Die ziet er goed uit zeg voor een 36 jarige! Ik heb een ruin van 23 jaar die erg grijs word op zijn hoofd.De KWPNer van 24 jaar is niet grijs aan het worden.
Wat grappig om te zien hoe dat gaat. Die Pony op de foto ziet er super uit
pearlie
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-11 11:21
MarkusHaifa1 schreef:
Wrm staat dit eigenlijk bij stransport,afspraken en overige?! :p
Eh... vanwege "overige"? Ik kon echt niks anders vinden...
Hm leuke foto's, maar de meeste toch van 20+ ers.... zal eens kijken of ik ergens vandaag een foto kan maken van het grijze vlekje op mijn jonge paardje...