Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mienez schreef:Ik weet niet goed waar ik dit moet posten maar volgensmij kan het hier wel bij tussen (en anders merk ik het wel;))
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie (paardeneigenaren) voor bedrag overhouden per maand? Dus zo gezegt, wat kunnen jullie nog sparen per maand? Of zijn jullie alles kwijt aan je paard? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar omdat ik zelf aan het orienteren ben op een eigen paard. Ik heb als eis gesteld wel wat te willen sparen per maand zodat het eenmalige (redelijk) grote bedrag aan paard en eenmalige kosten weer een beetje bijgetrokken kan worden. Momenteel studeer ik nog en heb hier en daar wat zitten rekenen en kwam zelf op een kleine 250,- p/m uit wat ik overhoud (soms iets meer soms iets minder.) Ik wil een apart bedrag opzij zetten voor eventuele medische kosten van het paard, en om het minimale bedrag op te bouwen zou daar ook 50 euro per maand naartoe gaan.
Ik ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn en overhouden per maand en hoe jullie tegen mijn kostenplaatje aankijken:-)

linda_arnold schreef:Mienez schreef:Ik weet niet goed waar ik dit moet posten maar volgensmij kan het hier wel bij tussen (en anders merk ik het wel;))
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie (paardeneigenaren) voor bedrag overhouden per maand? Dus zo gezegt, wat kunnen jullie nog sparen per maand? Of zijn jullie alles kwijt aan je paard? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar omdat ik zelf aan het orienteren ben op een eigen paard. Ik heb als eis gesteld wel wat te willen sparen per maand zodat het eenmalige (redelijk) grote bedrag aan paard en eenmalige kosten weer een beetje bijgetrokken kan worden. Momenteel studeer ik nog en heb hier en daar wat zitten rekenen en kwam zelf op een kleine 250,- p/m uit wat ik overhoud (soms iets meer soms iets minder.) Ik wil een apart bedrag opzij zetten voor eventuele medische kosten van het paard, en om het minimale bedrag op te bouwen zou daar ook 50 euro per maand naartoe gaan.
Ik ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn en overhouden per maand en hoe jullie tegen mijn kostenplaatje aankijken:-)
Ik denk dat dat voor iedereen heel verschillend is en behoorlijk inkomens afhankelijk.
Partner en ik zijn beide 24, we hebben een aardige hypotheek, rijden noodgedwongen beide een eigen auto, hebben dus aardig wat vaste lasten naast de KWPN-er, Haflinger en twee shetlanders die we hebben.
Wij sparen in het algemeen en wanneer er DA kosten zijn, gaan die af van de pot
Mienez schreef:Laat ik het zo zeggen, ik kan rond de 250 euro overhouden. Ik moet dan wel opletten dat ik niet te veel uitgeef. Ik ben daar nu soms nogal makkelijk in haha. Wil ik een keer kleding kopen of wat dan ook en er gaat 100 euro vanaf, dan hou ik er nog 100 over. Dat soort dingen heb je wel wat meer in de hand. Je kunt het ook een maand uitstellen bijvoorbeeld. Verder heb ik ook een auto. Heb de benzine kosten, de verzekering en de belasting ook meegerekend, maar geen onderhoudskosten. Gaat er een keer wat kapot, dan kan het een duur grapje worden.
Het is wel belangrijk dat het bedrag op mijn spaarrekening weer opgebouwd wordt. Gezien ik een paard wil met kwaliteit en extra beweging en potentie voor de dressuur (vanwege wedstrijden) zal het geen koopje zijn. Ik hou dan echt een minimaal bedrag over. Over 3 jaar ben ik klaar met mijn studie en zal het makkelijker worden (sowieso worden de benzine kosten volgendjaar al wel zo'n 70 euro minder)
Ik kan drie jaar wachten, maar als ik het nu kan redden en het is verantwoord dan zou ik dat wel graag willen.
komen, zal ik toch moeten blijven werken om het allemaal rond te breien denk ik zo.