bedrag per maand overhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mienez

bedrag per maand overhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:50

Ik weet niet goed waar ik dit moet posten maar volgensmij kan het hier wel bij tussen (en anders merk ik het wel;))

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie (paardeneigenaren) voor bedrag overhouden per maand? Dus zo gezegt, wat kunnen jullie nog sparen per maand? Of zijn jullie alles kwijt aan je paard? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar omdat ik zelf aan het orienteren ben op een eigen paard. Ik heb als eis gesteld wel wat te willen sparen per maand zodat het eenmalige (redelijk) grote bedrag aan paard en eenmalige kosten weer een beetje bijgetrokken kan worden. Momenteel studeer ik nog en heb hier en daar wat zitten rekenen en kwam zelf op een kleine 250,- p/m uit wat ik overhoud (soms iets meer soms iets minder.) Ik wil een apart bedrag opzij zetten voor eventuele medische kosten van het paard, en om het minimale bedrag op te bouwen zou daar ook 50 euro per maand naartoe gaan.

Ik ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn en overhouden per maand en hoe jullie tegen mijn kostenplaatje aankijken:-)

Tamadine

Re: bedrag per maand overhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:53

Is van die 250 die je overhoud ook al je andere lasten al afgehaald? Zoals uitjes, verjaardagen, kleding etc etc??

Ik houd rond de 150 euro over die ik spaar per maand.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:54

Nog even vergeten: Ik kom tot dat bedrag na aftrek van belasting, verzekering, auto etc. Het paard is er ook bij verrekend. Dus alles wat er per maand af moet is er ook vanaf gerekend.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:56

Mienez schreef:
Ik weet niet goed waar ik dit moet posten maar volgensmij kan het hier wel bij tussen (en anders merk ik het wel;))

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie (paardeneigenaren) voor bedrag overhouden per maand? Dus zo gezegt, wat kunnen jullie nog sparen per maand? Of zijn jullie alles kwijt aan je paard? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar omdat ik zelf aan het orienteren ben op een eigen paard. Ik heb als eis gesteld wel wat te willen sparen per maand zodat het eenmalige (redelijk) grote bedrag aan paard en eenmalige kosten weer een beetje bijgetrokken kan worden. Momenteel studeer ik nog en heb hier en daar wat zitten rekenen en kwam zelf op een kleine 250,- p/m uit wat ik overhoud (soms iets meer soms iets minder.) Ik wil een apart bedrag opzij zetten voor eventuele medische kosten van het paard, en om het minimale bedrag op te bouwen zou daar ook 50 euro per maand naartoe gaan.

Ik ben benieuwd naar wat jullie kwijt zijn en overhouden per maand en hoe jullie tegen mijn kostenplaatje aankijken:-)

Ik denk dat dat voor iedereen heel verschillend is en behoorlijk inkomens afhankelijk.

Partner en ik zijn beide 24, we hebben een aardige hypotheek, rijden noodgedwongen beide een eigen auto, hebben dus aardig wat vaste lasten naast de KWPN-er, Haflinger en twee shetlanders die we hebben.

Wij sparen in het algemeen en wanneer er DA kosten zijn, gaan die af van de pot. Wij leggen dus niet specifiek iets in voor DA kosten :o

Maar als jij 250 euro overhoudt als student vind ik dat wel heel netjes :)

MAAR woon je nog bij je ouders of op jezelf? Als je nog niet opjezelf zit ben je die 250 per maand wss wel kwijt als je wel op je zelf gaat.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 29-06-11 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:00

linda_arnold schreef:
Mienez schreef:

Ik denk dat dat voor iedereen heel verschillend is en behoorlijk inkomens afhankelijk.
Partner en ik zijn beide 24, we hebben een aardige hypotheek, rijden noodgedwongen beide een eigen auto, hebben dus aardig wat vaste lasten naast de KWPN-er, Haflinger en twee shetlanders die we hebben.

Wij sparen in het algemeen en wanneer er DA kosten zijn, gaan die af van de pot

Oke. Ik probeer eigenlijk een beetje uit te zoeken wat reeel is en verantwoord. Vandaar dat ik dit onderwerp open.
Voor de DA zet ik ook een bedrag opzij.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:19

Laat ik het zo zeggen, ik kan rond de 250 euro overhouden. Ik moet dan wel opletten dat ik niet te veel uitgeef. Ik ben daar nu soms nogal makkelijk in haha. Wil ik een keer kleding kopen of wat dan ook en er gaat 100 euro vanaf, dan hou ik er nog 100 over. Dat soort dingen heb je wel wat meer in de hand. Je kunt het ook een maand uitstellen bijvoorbeeld. Verder heb ik ook een auto. Heb de benzine kosten, de verzekering en de belasting ook meegerekend, maar geen onderhoudskosten. Gaat er een keer wat kapot, dan kan het een duur grapje worden.
Het is wel belangrijk dat het bedrag op mijn spaarrekening weer opgebouwd wordt. Gezien ik een paard wil met kwaliteit en extra beweging en potentie voor de dressuur (vanwege wedstrijden) zal het geen koopje zijn. Ik hou dan echt een minimaal bedrag over. Over 3 jaar ben ik klaar met mijn studie en zal het makkelijker worden (sowieso worden de benzine kosten volgendjaar al wel zo'n 70 euro minder)
Ik kan drie jaar wachten, maar als ik het nu kan redden en het is verantwoord dan zou ik dat wel graag willen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:36

Mienez schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik kan rond de 250 euro overhouden. Ik moet dan wel opletten dat ik niet te veel uitgeef. Ik ben daar nu soms nogal makkelijk in haha. Wil ik een keer kleding kopen of wat dan ook en er gaat 100 euro vanaf, dan hou ik er nog 100 over. Dat soort dingen heb je wel wat meer in de hand. Je kunt het ook een maand uitstellen bijvoorbeeld. Verder heb ik ook een auto. Heb de benzine kosten, de verzekering en de belasting ook meegerekend, maar geen onderhoudskosten. Gaat er een keer wat kapot, dan kan het een duur grapje worden.
Het is wel belangrijk dat het bedrag op mijn spaarrekening weer opgebouwd wordt. Gezien ik een paard wil met kwaliteit en extra beweging en potentie voor de dressuur (vanwege wedstrijden) zal het geen koopje zijn. Ik hou dan echt een minimaal bedrag over. Over 3 jaar ben ik klaar met mijn studie en zal het makkelijker worden (sowieso worden de benzine kosten volgendjaar al wel zo'n 70 euro minder)
Ik kan drie jaar wachten, maar als ik het nu kan redden en het is verantwoord dan zou ik dat wel graag willen.

Maar woon je op jezelf of blijf je voorlopig thuis wonen?

Ik was 18 toen ik mijn eerste 'eigen' paard kocht. Ik zat in het tweede jaar van mijn studie, kreeg stufi, verdiende met mijn bijbaan zo'n 500 in de maand. Omgerekend kreeg ik zo'n 600 netto.

Daarvan had ik mijn pony:
- €250 stalgeld
- €50 overige kosten aan paard
- €80 telefoon abbo
- €100 kosten auto.
- € 50 cadeautjes etc.

En dan ging ik weinig uit en kocht ook zeer weinig kleding zeg maar.....................alles voor het paard.

Op mijn 23 ben ik het huis uit gegaan en zijn we gaan samenwonen in een huurwoning. Aangezien we van de Randstad naar Twente zijn gegaan moest ik het banennetwerk hier opnieuw uitvinden en was het naar mijn afstuderen heel moeilijk om aan werk te komen. We hebben toen geleefd en gehuurd op mijn partner zijn salaris. Huur werd verhoogd, paard moest naar een nieuwe stal............toen voelde het allemaal zo krap dat het me enorm benauwde. Shetlander werd ziek, wat ons ruim 1200 kostte.

Inmiddels heb ik werk voor 28 uur per week. Hebben we een huis gekocht, heeft mijn vriend een paard voor zich zelf gekocht en ben ik heel blij dat we door hebben gezet. We kunnen verbouwen, paarden houden en leuke dingen doen...................., maar als er ooit bij ons babies :+ komen, zal ik toch moeten blijven werken om het allemaal rond te breien denk ik zo.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 20:20

Ik woon nog thuis en dat blijf ik sowieso doen tot ik klaar ben met de studie. Erg bang dat ik daarna geen werk vind ben ik niet. Er blijft altijd nog wel vraag naar fysiotherapeuten in de omgeving.
Ik woon in de achterhoek en daar is stalling over het algemeen niet duur. Met 200 euro heb je al heel wat en waarschijnlijk kom ik wel lager uit.