trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LOTTEmtpa

trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:32

mijn pony druft de trailer niet in.. en ik ga over een paar dagen op vakantie met hem.
wat kan ik doen?

groetjes.

JoyceLa

Re: trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:38

Iemand met ervaring vragen voor trailertraining! Maar dat gaat niet lukken in een paar dagen.. Als je het goed wilt doen tenminste.. Mijn paardje heeft ook een trauma aan de trailer overgehouden van haar eerte inlading. Toen is ze er met geweld ingemept, geslagen en getrokken. Met als gevolg dat ze trailers altijd ontweek. Ook als we ze gewoon tegen kwmen. Ik wilde ook met haar op vakantie dus heb iemand om hulp gevraagd met ervaring. Alleen was mijn doel niet alleen om mijn paard erin te krijgen maar ook om haar angst voor de railer weg te nemen. Zij heeft dit op de Parelli manier opgelost. En eigenlijk zorg je dan dat de omgeving bij de trailer zo arelaxed is, en laat je zien dat de trailer wel relaxed is zodat ze erin gaan. Maar de eerste keer dat ze erin staat doe je niet gelijk de klep dicht. Je laat je paardje er weer uit, en weer erin en herhaalt dit tot ze 'ontspannen' erin staat, en rin gaat. Maar dit doe je niet in 1 dag. En ook als ze er ingaat kun je het het beste nog een paar keer herhalen voor je echt weggaat. En als je dan nog zorg dat de eerste keer dat je met de trailer weggaat je gewoon in de buut gaat naar een grasveldje heeft je paardje een fijne connectie met de trailer. Dit is natuurlijk 1 manier er zijn er nog zoveel. Succes iig!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:44

Kijk eens op de methode van Chris Irwin. IK vind deze erg prettig en werkt super. Mijn paard is er prima door gaan laden. Er zijn meerdere trainers die je dat aan kunnen bieden. Ik zelf ben nog niet goed genoeg geleerd om het helemaal goed uit te voeren. Anders zou ik je graag komen helpen.

mimitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:55

om te oefenen wil het wel eens helpen om er een ander paard/pony bij de hebben (wel een die gewend is aan een trailer natuurlijk ;)) laad die eerst en probeer daarna die van jou....heb geduld en wat lekker voor hem... Trailer tegen een muur zetten, zodat er nog maar een open kant is. Als hij er eenmaal in staat, is hij dan wel rustig?? Succes met oefenen!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:19

AP-->TAO