Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:Dat hangt er vanaf wat voor opleiding je gaat doen, na de middelbare school etc etc.
Misschien ga je wel iets doen dat je geen tijd meer hebt voor een paard.
Als je misschien hulp krijgt van je ouders, vast inkomen hebt, dan zou het wel kunnen.
LinsxDot schreef:De stalling in delft ligt min op 250 en max op 300 dan moet je nog meer erbij rekenen hoefsmid veearts enz en dan kijken je het red.
Komen altijd iets meer kosten bij dan je denkt
joytje333 schreef:LinsxDot schreef:De stalling in delft ligt min op 250 en max op 300 dan moet je nog meer erbij rekenen hoefsmid veearts enz en dan kijken je het red.
Komen altijd iets meer kosten bij dan je denkt
Ik dacht dat je wel een wat goedkopere stalling kon vinden in Delft maar max. 300 klopt niet.
Ik zit zelf op manege waar het al 375 is, mijn moeder zat op een manege waar het 500 kostte en dan alleen de stalling nog maar!
zoofje schreef:en wat is dit? wil je een hond en een paard gaan kopen?!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1500661&
Sky_As schreef:hond...paard, wat wordt het volgende wat je misschien kunt kopen.....
toen ik je topic over de hond las....dacht ik, ach laat dat meisje! een hond hoeft echt geen 10 keer per dag uitgelaten te worden en kost echt geen 80 euro per maand aan voer en dierenarts (tenzij je een ziektepatientje hebt)....
maar nu wil je een paard?
Misschien toch maar eerst even beginnen met goudvissen (wel in een heeeeeeel groot aquarium uiteraard) of een cavia?
dat redt je namelijk zeker met je geld.....
Dit is trouwens niet vervelend bedoelt. Maar mensen hier op bokt gaan je toch niet het advies geven wat je wilt.
Op je 14e ben je namelijk niet echt klaar om zelf helemaal 100% de zorg en kosten op je te nemen. Je moet naar school, dus zullen je ouders ook de hond mee uit moeten laten. Hetzelfde geldt voor een paard. Daar moet je ook iedere dag naar toe, en kost zeker 200-400 euro per maand.