Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hotchocolat schreef:Je hebt officieel een gezondheidsverklaring nodig en alle papieren moeten netjes op orde zijn.
Toen wij zijn verhuisd naar Duitsland hebben we ze gewoon op de trailer gezet en verder nergens problemen meegehad.
Grietsje schreef:hotchocolat schreef:Je hebt officieel een gezondheidsverklaring nodig en alle papieren moeten netjes op orde zijn.
Toen wij zijn verhuisd naar Duitsland hebben we ze gewoon op de trailer gezet en verder nergens problemen meegehad.
Kun je mij een link sturen van een duitse bron waar dit in staat? Zou super zijn!
Zover ik weet moet je vanuit en naar Dld een gezondheidsverklaring hebben als je met paard over de grens gaat. Waar dat precies staat, sorry geen idee. Delphi2 schreef:Ik ga ook bijna wekelijks de grens NL-Du over met mijn paard op de vrachtwagen en nog nooit aangehouden.
@Michellkuh, Als je onder het zadel de grens passeert hoef je dus geen gezondheidscertificaat te hebben, het gaat alleen om transport de grens over.
@Benita, jou link gaat over de BENELUX voor Duitsland is officieel nog steeds een gezondheidscertificaat vereist.