Ik ben sinds kort wat aan het rond kijken voor een auto die een tweepaards trailer met 1 paard er in kan/ mag trekken..
Ik ben sinds kort begonnen met wedstrijden en wil dat graag met regelmaat gaan doen.
Ik ga nu met mn ouders mee, die hebben een twee paards trailer en een rexton diesel ervoor.
Helaas zijn mn ouders erg druk en vaak ook weg met de caravan en dus ook de rexton..
Ik zou dus zelf graag een auto willen kopen die de twee paardstrailer mag trekken waar 1 paard in komt te staan.
Ivm wegenbelastig en weinig km die ik rij zou ik dan een niet al te zware benzine willen hebben maar waar ik nu dan op uitkom is een frontere sport 4x4, die vind ik per maand nog te betalen, maar, ik weet door ervaringen van mn ouders, dat die auto elke keer weer wat stuk had, ook 1 keer dat de auto het begaf met 2 paarden in de trailer tijdens het optrekken naar de snelweg toe
..Ik zoek een auto van max € 3000,-/ €4000,-, dit omdat het mij niet om de luxe van de auto gaat en het ook niet echt "mijn" paarden zijn. Mijn twingo heeft nu 160.000 op de teller staan en ik wil ivm slijtage, dus meer kosten, liever niet een auto die daar veel boven zit. Ouder dan een '95er daarom liever ook niet..
Ben benieuwd of iemand daar een suggestie voor heeft,
OF denk je meid laat je ouders lekker rijden dan maar wat minder wedstrijden ( zeg dat ik dan 3 van de 4 wedstrijden in de buurt "mis loop", terwijl ik zelf erg graag wil en dan ook iets heb om naar toe te trainen.)
Ik rij nu een twingo en hebben 2 paarden dus een 1 paardstrailer kopen ipv de twee paards en achter mn huidige auto zetten wordt m helaas niet..
Als je een suggestie hebt, zou ik graag je beredenering willen weten, ook na het invullen van de poll.
In ieder geval bedankt voor het lezen van het hele verhaal!

.
(lees; paardlief mag nog net aan een halstertouwtje aan de trekhaak geknoopt worden )