En dacht: ik gooi hem op Bokt! Niet man, maar discussie....
Ik had hem mijn vorige poll laten lezen: Pony voor kind: ongezien cadeau of samen zoeken?
En naar aanleiding daarvan waren wij wat mogelijke scenario's en uitkomsten aan het bespreken. Het gebeurt (ALS het gebeurt) pas over anderhalf jaar als onze dame 8 is/ wordt, maar het is een leuk onderwerp. Manlief was het eens over dat: wij een voorselectie maken, kind onder smoesjes erop gaat rijden, keuring en aankoop wordt gedaan zonder dat ze het weet en dat ponybeest dan met strik en al ineens op stal staat. Maar toen kwam het:
Dochter is eind december jarig en dan staat de hele stal op stal met overdag wat uren paddocktijd.
Onze Jippe hebben we in het voorjaar (mei) gekocht zodat hij direct ook mee kon op de wei, in de zomer af kon wennen van zijn deken en alle ruimte had (op de wei) om te wennen en niet direct uren in de nieuwe stal hoefde te staan.
Wat ons dus tot de discussie bracht wat de beste tijd was om een pony aan te schaffen:
December lijkt logisch dan kan het echt voor haar verjaardag zijn, maar pony moet dan meteen uren wennen op een nieuwe stal in de box. Is dat een probleem?
Voorjaar lijkt dus beter ivm weidetijd maar dan zit je weer vlak voor de zomervakantie en krijgt kind zomaar uit het niets een pony???
Na de zomervakantie dus herfst kan pony eerst op de wei nog, maar ook dan blijft de reden dat ze het kado krijgt vaag.... Of moet je dan zeggen: in december krijg je niks meer... (op kleine dingetjes na met verjaardag en sint)
Zoon behoeft geen eigen pony (die wil alleen onze Fries) dus samen geven is ook geen optie.
Wat mij tot de vraag hierboven brengt: Wat is volgens jou zowiezo de beste tijd om een pony te kopen? En wat zou je in ons geval adviseren/ tips geven
Dan leren ze elkaar goed kennen en als ie dan in de winter iets meer energie heeft is dat "minder eng". 
).