Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WM_ schreef:Al heb ik al veel handige tips gezien toch wil ik er nog een aan toevoegen. Ik heb zelf ook een aantal pony's op stal gehad die de trailer niet of niet meer in wilde, en wil hierbij gebruik maken van mijn ervaring:
Ten eerste; sluit uit dat het niet om angst gaat. Is je paard bang? Gebruik dan de tips van grondwerk en vertrouwen.
Wanneer je zeker weet dat het niet om angst gaat, maar je paard een loopje met je neemt: Gebruik dan een longeerzweep (misschien twee) en zorg dat er een of twee man achter je paard staan. Zelf loop je met je paard de trailer op, zodra hij gaat weigeren op welke manier dan ook zorgen degene achter hem met de zweep dat hij de trailer in gaat. Het klinkt hard; maar sla het paard met de zwepen (alleen op zijn kont!) en hij zal de trailer op gaan. Wanneer je dit 2 of 3 keer herhaalt hebt hoef je de zweep alleen nog te laten zien en hij loopt er al braaf op. Later zelfs zonder zweep.
Ik weet dat er uiteraard paardengekken zullen zijn die me voor dierenbeul of wat dan ook zullen verklaren. Maar dit werkt, het is minder erg dan je paard elke dag een uur voor de trailer te laten staan en een emmer voer op afstand te houden of wat dan ook. In de natuur maken paarden elkaar ook dingen wijs op minder vriendelijke manieren. Ik heb de eerste keer dat ik dit mee moest maken ook tranen met tuiten gehuild, maar het werkt en voor het paard uiteindelijk ook prettiger naar mijn mening.
WM_ schreef:Al heb ik al veel handige tips gezien toch wil ik er nog een aan toevoegen. Ik heb zelf ook een aantal pony's op stal gehad die de trailer niet of niet meer in wilde, en wil hierbij gebruik maken van mijn ervaring:
Zelf loop je met je paard de trailer op, zodra hij gaat weigeren op welke manier dan ook zorgen degene achter hem met de zweep dat hij de trailer in gaat. Het klinkt hard; maar sla het paard met de zwepen (alleen op zijn kont!) en hij zal de trailer op gaan.
Ik krijg het paard er thuis wel op, maar op de wedstrijd zelf lukt het niet. Ik ben daardoor elke keer een paar uren bezig om haar er weer op te krijgen. Ik heb het ebook gelezen van Eddy Modde en een dvd bekeken van 't Balingehof Noordwolde. Hier is ze namelijk zelf een paar jaar geleden op trailercursus geweest en toen ging het wel goed op de wedstrijden (daarna is ze een paar jaar niet met de trailer geweest).