Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:43

Ik heb mijn datum voor 12 juli gepland staan. Heb al vaker met trailer gereden, ook achteruit enz enz. Maar ik ben echt heel erg met examens, heel zenuwachtig, zie er nu al tegenop.
Wie gaat er nog meer de komende tijd voor het B-E rijbewijs? Misschien kunnen we ervaringen delen en elkaar steunen :')

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:23

Druk topic :D

Ik heb geen 1, heb ik met mijn combinatie nu ook niet nodig.
Maar wil hem zeker gaan halen.
Maar denk tegen de tijd dat ik hem echt GA halen al genoeg ervaring heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:25

nou echt he. volgens mij haalt niemand hem :P :=
ik heb er ook al wel mee gereden en achteruit..... maar toch ben ik zenuwachtig :=

Anoniem

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:26

IKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!
ga vanavond trailer kopen!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:28

Leuk!
Wat voor heb je gekocht?

Of ga je alleen nog kijken?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:28

Ik hoop in het najaar weer te mogen.

Begin dit jaar afgereden, door miscommunicatie met examinator ergens tegenaan gereden (tijdens examen).. tweede keer had ik door de ervaring met de eerst keer zóveel spanning dat ik gewoon mijn stuur vastgeklemd heb en star voor me uit ben gaan staren... gezakt, moet meer spiegelen.

Mja, ik kan het wel!! Draaien, rijden, steken.. allemaal geen probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:34

ooowwww miseria daar ben ik dus zo bang voor. tijdens mijn tweede B examen heb ik valeriaan genomen, daar word je wel rustiger van..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:34

Ja maar ik had het ook nog nooit gehad :\ Met mijn B echt met vlag en wimpel, heel relaxed. Eerste keer ook zo relaxed, mja reed tegen iemand aan ..

Volgende keer maar valeriaan inderdaad! Mja, het is best een dure grap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:36

nou idd....
ik moet dus 12 juli.. ga mooi nog effe oefenen met alles..

moesten jullie ook theorie trouwens tijdens het examen? en wat moet je dan weten?

marleen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:38

Ik heb hem 3 juni gehaald. Maar ik had wel al 2 jaar ervaring met trailer rijden. Had een auto waar je met je b rijbewijs 1 paard mocht trekken.
Succes 12 juli!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:39

hee topic komt op gang :D
dankjewel..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:39

Ik heb er ook 3 keer over gedaan voordat ik em had. Eerste keer te zenuwachtig, daardoor een blackout. Tweede keer niet gehaald omdat de examinator vond dat ik te voorzichtig invoegde op de snelweg. Derde keer wel gehaald, maar net aan zei hij, ik was iets gretig bij invoegen op de snelweg. Ja hallo, wat willen jullie nou, haha! Maar goed, belangrijk is dus inderdaad goed spiegelen, echt heel veel in je spiegels kijken. Geen fietspaden blokkeren en ruim om tijd beginnen met afremmen.

Theorie bestond uit laadvermogen en ledig gewicht weten, waar je het kunt vinden op de papieren etc.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:46

Ben ook erg blij met m'n E-rijbewijs.
Achteruit in parkeren is nog steeds m'n minst favo handeling...

Had met het afrijden een onaangename zak hooi als examinator... Wat kun je dan de zenuwen krijgen van zo'n vent.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:47

Achteruit rijden is mijn hobby ook niet hoor, BAH!

Maar het lukt me wel, als ik rustig nadenk en vooral niemand zich er mee bemoeit :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:49

kom op dames gaat lukken! gewoon rustig sturen en heel langzaam rijden dan heb je nog alle tijd om te corrigeren als je de verkeerde kant op draait. Doe ik nu nog steeds, heb in oktober mijn rijbewijs gehaald en rijd nu regelmatig met de trailer

_Marte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:52

Haaai,

Ik ben vorig jaar afgereden voor E rijbewijs :D Erg blij dat ik heb heb gehaald, maar was wel pittig... Ik heb twee dagen gelest van 5 uur en de laatste dag direct examen. Theorie krijg je ook maar dat gaat over hoe lang je combinatie mag zijn en laadvermogen. Dit legt je intructeur allemaal uit als het goed is :j Ik moest leren om bocht achteruit te rijden, recht achteruit, aan en af koppelen, achteruit een oprit opdraaien (erg moeilijk!!!) en keren op de weg geloof ik .
Ik zou het zeker doen, maar je moet wel echt even oefenen van te voren! :Y)
Succes allemaal!!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:53

*Meld zich*

Vorige week m'n B rijbewijs gehaald en ben van plan zo snel mogelijk - na eerst een tijdje gereden te hebben - voor m'n E te gaan.

Succes 12 juli!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:55

Kom dit topic ineens tegen, ik mag 30 juni :j Eerst overdag les en dan daarna examen. Ik rij nu wel al een jaar rond met trailer, heb een combi die je met b rijden mag en achteruit insteken e.d. gaan steeds een beetje beter. Maar wil tzt met 2 paarden op pad kunnen dus moet E hebben. Ben wel heel benieuwd hoor, hoe het de 30ste gaat. Probeer er nu nog maar even niet te veel aan te denken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:58

ik heb 5u en dan examen...
spannend amable! laat effe weten hoe het is gegaan!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:00

ik heb mijn B, en wil dit najaar voor mijn E erbij gaan.. ben benieuwd!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:23

Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden! Mijn zusje heeft hem via vakantie veiling, ze had de hoogste bieding met 260 euro. Maar daarvoor moet ik wel naar susteren, is een uurtje rijden. Dag begint om 8 uur 's ochtends, dus gisteren maar eens een B&B in de buurt opgezocht, leek me verstandiger dan op zo'n dag om half 6 op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:28

jeetje! ikke voor 410... dat vond ik al goedkoop :P

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:33

Ook ik heb via vakantieveiling voor 260 euro zo'n dagcursus gedaan. Vakantieveiling is echt een uitkomst daarin! Helaas wel gezakt, ik had nog nooit met trailer / aanhanger gereden en dan is die 4 /5 uurtjes echt te kort. Rijden ging prima alleen bochtje achteruit was niet echt een mooie bocht (om het zachtjes uit te drukken). Nu ben ik druk aan het oefenen met de trailer (ik mag gewoon rijden met B rijbewijs, zit onder het gewicht, maar rij voor de zekerheid nog wel ff zonder paard) en als ik het dan goed te pakken heb ga ik nog eens op. Ik vind het wel fijn om te hebben, maar heb echt wat meer oefen uurtjes nodig.
Voor jullie alvast veel succes! Als je al wat ervaring hebt moet het vast goedkomen!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:36

Vakantie veiling is echt een uitkomst idd!
Ik hoop ook dat het helpt om al wat ervaring te hebben, ik denk dat de spanning iig al minder is. Voorheen had ik zo'n b rijbewijs vrachtwagentje, dus ik ben ook al gewoon om zonder binnen spiegel te rijden en achterwaarts te gaan op de zijspiegels zonder om kijken, dus hoop dat dat ook een beetje helpt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:39

Ik ga binnenkort beginnen... ik heb 15 uur les en dan examen (niet in 1 dag natuurlijk).
Het is misschien niet nodig voor een trailer (toch?) maar vind het toch wel fijn om dat rijbewijs te hebben, zonder durf ik niet :P