Staart over of voor de stang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Staart over of voor de stang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:10

Sorry even een heel stom klein vraagje :o :

Ik ben tot nu toe een paar keer met de trailer geweest, en dat waren altijd kleine stukjes. Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan wat ik met de staart deed. Volgens mij liet ik hem er gewoon voor.
Maar nu was ik laatst mee op wedstrijd en een vriendin deed de staart van haar pony over de stang heen. Binnenkort moet ik een wat langer stuk dus dan wil ik het wel allemaal goed veilig (dat is het met de kleinere stukjes ook altijd natuurlijk! ;p). Dus voor jullie de vraag: Moet die staart nou er OVER of er VOOR?

groetjes!

YvonneV

Re: Staart over of voor de stang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:11

Ik doe hem er over omdat hij hem anders stuk schuurt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:12

Oké, schuren doet ze eigenlijk nooit. Het gaat hier meer om de veiligheid, schuren en dat soort dingen doet ze niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:12

Ben geen expert maar volgens mij maakt het qua veiligheid niet zo veel uit. Wel weet ik dat veel wedstrijdgangers de staart over de stang doen om ´m schoon te houden als het paard mest.

secricible

Maakt weinig uit. vaak leg ik de staart er overheen, om vervolgens op plek betemming te zien dattie er achter zit of andersom. Soms hangt hij zijn staart ook wel over de klep. Ik let er nooit zo op.

X_Linz_X

gewoon tegen het paard aan. dus niet over de stang.

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:13

Ik doe hem er ook over omdat mijn paard nogal mest op de trailer en dit anders heerlijk in de staart blijft zitten.... :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:13

Het maakt inderdaad niet zo heel veel uit. Veel mensen hangen em erover voor de wedstrijd bijvoorbeeld. ls het paard dan moet mesten kan de staart gewoon omhoog en schijten ze er niet op!
Tegen schuren kun je een staartbandage aanleggen!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:14

Hmm dat is natuurlijk ook nog zo van dat mesten! Gelukkig heeft ze een zwarte staart dus dat vind ik ook niet zo erg, kwestie van even uitkammen als ik aankom.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:19

De betere manier is staart voor de stang. Als je paard onverhoopt een keer onderuit zou gaan op de trailer zou die anders dubbel kunnen klappen. Maar ik hang hem ook altijd over de stang, omdat ook de mijne hem anders kapot schuurt en smerig maakt onderweg. Een staartbeschermer helpt bij haar te weinig. Zelfs met beschermer schuurt ze hem kapot.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:25

oe daar heb je ook gelijk in! Bedankt voor al jullie snelle reacties! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:36

tegen het paard.
Hangt natuurlijk ook af hoe groot het paard is en hoe hoog de stang zit.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:38

marjolein_el schreef:
Hmm dat is natuurlijk ook nog zo van dat mesten! Gelukkig heeft ze een zwarte staart dus dat vind ik ook niet zo erg, kwestie van even uitkammen als ik aankom.

Over de stang.. O:)
Leuk joh.. een schimmel die stresspoep heeft en zijn staart niet ver genoeg op kan tillen.. (al heeft hij dat gelukkig nu niet meer) :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:40

Ik doe 'm erover, eigenlijk nooit echt over nagedacht...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:40

femmefatale1 schreef:
marjolein_el schreef:

Leuk joh.. een schimmel die stresspoep heeft en zijn staart niet ver genoeg op kan tillen.. (al heeft hij dat gelukkig nu niet meer) :+

haha ik leef met je mee, hier ook een bonte! maar ik maar me meer zorgen om de witte benen :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:41

femmefatale1 schreef:
marjolein_el schreef:

Daarvoor heb ik een pijp van een maljot afgeknipt en die doe ik om zijn staart

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:43

Als je reden is: om de staart schoon te houden doe ik hem erover...........dan gebruik je toch een staartzak?
Ik heb een spierwitte shirekruising en pak de staart gewoon ff in.........vlechtje, staartzakje en soms ff snel een staartbandage, je moet er wat voor over hebben _O-

Staart over de stang voelt voor mij niet goed.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:44

Ik laat de staart altijd los hangen, want mijn paard is niet eens lang genoeg om de staart over de stang te hangen, dan staat de staart recht achteruit. Maar anders zou ik hem er alsnog niet overheen doen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:47

Sodeletuut schreef:
Ik laat de staart altijd los hangen, want mijn paard is niet eens lang genoeg om de staart over de stang te hangen, dan staat de staart recht achteruit. Maar anders zou ik hem er alsnog niet overheen doen.

we gaan met een andere trailer dan normaal, kan heel goed zijn dat het bij mij ook niet past (pony is ook ERG kort). Ik maak er zowieso een vlecht in! dat scheelt al.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:10

Paintlinger schreef:
Als je reden is: om de staart schoon te houden doe ik hem erover...........dan gebruik je toch een staartzak?
Ik heb een spierwitte shirekruising en pak de staart gewoon ff in.........vlechtje, staartzakje en soms ff snel een staartbandage, je moet er wat voor over hebben _O-

Staart over de stang voelt voor mij niet goed.

Het gaat er niet om dat zijn staart vies wordt, daar gaat immers een vlecht in, ookal is zijn staart donker..
Maar als de mest op de stang blijft hangen omdat zijn staart niet ver genoeg omhoog kan gaat hij er extra met zijn kont tegenaan hangen.. :+

xx_marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:18

Voor de veiligheid heeft het inderdaad geen enkel effect.

Ik doe ze zelf altijd over de stang.
Dit i.v.m. schoon houden en als ze heen en weer gaan schuurplekken te voorkomen.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:02

Ik deed hem er altijd over.
Mijn ene paard deed zn staart onderweg altijd over de klep :p Grappig zicht als je aankomt ;-)
Verder doe ik bij mn andere paard altijd een staartbandage, omdat hij met zn kont tegen de wand zit (vrachtwagen)

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:32

Ik hang hem er altijd over, dan komt de staartwortel ook niet in de verdrukking als hij (door welke reden dan ook) te hard tegen de achter stang komt.

Verder blijft alles er mooi schoon onder. :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:40

Het lijkt mij niet lekker staan met de staart over de stang, dus ik laat hem tegen het paard aan. Tegen vuil knoop ik er wel een bandage om heen oid. Voor de veiligheid zal het niet veel uitmaken...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:59

Gewoon voor de stang. weet niet beter