Betrouwbare dressuur/handelsstallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Betrouwbare dressuur/handelsstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:50

Beste Bokkers,

De knoop is doorgehakt! ook ik wil weer dolgraag een paard (wie niet) na 10 jaar geen eigen paard (pony) meer te hebben gehad.
Ik weet uiteraard van het bestaan van sporthorses af maar ik vroeg mij af of iemand mij nog namen van goede (betrouwbare) dressuurstallen weet (Noord Limburg/Noord-Brabant/Gelderland) beetje in de richting van Weert-Den Bosch-Nijmegen - Arnhem.

ik ben namelijk op zoek naar een 3-5 jarige braaf en nuchter dressuur paard( KWPN-NRPS, duits stamboek mag ook) paard moet dus absoluut koel in het hoofd zijn ik wil er namelijk fanatiek mee kunnen dressuren maar ook met gerust hart een buitenrit/sprong mee kunnen maken. (een paard wat dus alleen vanwege zijn heetheid alleen door een prof kan worden gereden is dus niet aan mij besteed ben namelijk held)

Ruin of merrie, kleur onbelangrijk, budget 4000-7000 euro (prijs naar kwaliteit) bij voorkeur een wat kleiner paard max rond 1.65-167 (voor een uitgegroeid paard, ik ben zelf ook maar klein van stuk)

Alvast heel erg bedankt voor de reactie's

Uiteraard klinisch en rontgen 100% OK. (ik keur niet op kosten kk, uiteraard wel bij volledige goedkeuring van het paard)

Bovenstaande items zijn mijn wensen, vinden jullie dat mijn budget redelijk is? of zijn mijn wensen te hoog??

vencedor

Re: Betrouwbare dressuur/handelsstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:58

AC stables heeft op dit moment wel twee leuke 3jarige staan. Mijn zusje brengt voor die stal paarden uit.
En er zijn ook tevreden klanten terug te vinden op bokt als ik het goed heb. Ze zitten tussen Rosmalen en Vinkel in. En ik denk dat je voor dit budget een heel leuk paard kan kopen.

Wil je perse een jong dier? Want tegenwoordig kan je voor dat geld ook een Z paard dressuur-springen kopen omdat de markt op zijn gat ligt.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:00

Ik heb pas een paard gekocht in Kinrooi (vlakbij Weert).
Bij Stal Eyghenhof, iemand bij mij op stal heeft daar ook een paard gekocht, die heel tevreden is van haar paard, ook heel talentvol paard, echte blikvanger !
Ze hebben regelmatig goede dressuurpaarden te koop staan, wel vaker boven een leeftijd van 5 jaar, of juist 5 jaar.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:06

Hey Randie ,

Bedankt voor je reactie.

Ik hoef niet perse een jong dier (helaas zijn de oudere paarden die ik talentvol vind vaak rond de >25.000 euro) en dat laat mijn budget niet toe :D

Ik ben dus wel opzoek naar een jong paard wat later wel goed in de Z2 zou moeten kunnen lopen (kwa uitstraling en beweging).

PS ik heb overigens totaal geen haast. (wil namelijk eerst weer eens ruiter gevoel krijgen, heb namelijk in 10 jaar tijd maar 2-3 x gereden..dus dan lijkt het mij sowiezo niet zo handig om meteen al paarden uit te gaan proberen).

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:14

Ik spiek even mee als je het niet erg vind! Ben al even opzoek naar een nieuw paard maar het valt vies tegen!
Je zou eens bij stalarends.nl kunnen kijken, ook leuke paarden!

Ben naar ongeveer hetzelfde opzoek, max 1.70 4-7 jaar niveau naar leeftijd kwpn of duits, vraaprijs max. 12.500, maar wel een wat heter en vlug paard haha! Smaken verschillen! :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:28

@Kaitlin

Haha is prima hoor (ik wil wel een kleiner paard dan jij hoor en volgens mij zijn de kleintjes ook wat goedkoper toch??) ik heb bij voorkeur echt uitgegroeit max tot 1.65

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:35

studiemiep schreef:
@ksb

Haha is prima hoor (ik wil wel een kleiner paard dan jij hoor en volgens mij zijn de kleintjes ook wat goedkoper toch??) ik heb bij voorkeur echt uitgegroeit max tot 1.65

Mijn vorrige paard was 1.61m en hebben we met een behoorlijke winst kunnen verkopen, maar ik denk dat dit eerder met haar predikaten te maken had en niveau dan met haar stokmaat. Maar ik denk dat een paard van 1.60 inderdaad echt goedkoper is, maar of je nou een paard van 1.65 koopt of van 1.70 maakt helemaal niets uit!! Dan moet je voor echt een kleintje gaan! Ik heb nog twee hele gave voor jou bedenk ik me ineens!! Bulletproof en Cooper van de Wolfshoeve (http://www.wolfshoeve.nl) heb ze beide gereden, maar helaas te weinig kwaliteit voor wat ik wil! cooper is 1.60m en Bullet 1.64. Ze zijn beide vraagprijs 8000 (en beide supermooi en superbraaf!) Ook hele leuke mensen trouwens..

Dus als jij een iets grotere vind, tip je mij dan? :P

Edit: Zie net dat de site niet klopt! kan je beter even de wolfshoeve googlen! :D

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:01

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:50

http://www.vanhelverthorses.nl
Heeft goede jonge dressuurpaarden staan die ze groen aankopen en dan zelf zadelmak maken. Zit volgens mij in Cromvoirt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:57

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:29

alvast allemaal bedankt voor jullie input :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:05