pony: wel of niet kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bit

pony: wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:12

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een leuke pony gezien. Ben twee keer gaan kijken, heb er een paar nachten goed over geslapen en toen gezegd dat ik haar wilde kopen. Alleen nu begin ik dus weer enorm te twijfelen. Kan ik het wel aan een eigen paard? Straks heb ik geen klik met haar, of valt het enorm tegen (het hebben van een eigen paard). Weet nu dus niet of ik gewoon bang ben voor wat nieuws of dat ik het toch niet wil. En kan ik het maken tegenover de eigenaar om alsnog van de koop af te zien? Een proeftijd is niet mogelijk...

Hiervoor heb ik 2 verzorgponies gehad die beiden zijn verkocht. Daarvoor had ik les op een manege.
Wie oh wie kan mij helpen?

arabcarla

Re: pony: wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:12

waar begin je over te twijfelen dan?

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:14

kan je hem niet een maand op proef nemen?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:16

arabcarla schreef:

Kan ik het wel aan een eigen paard? Straks heb ik geen klik met haar, of valt het enorm tegen (het hebben van een eigen paard). Weet nu dus niet of ik gewoon bang ben voor wat nieuws of dat ik het toch niet wil. En kan ik het maken tegenover de eigenaar om alsnog van de koop af te zien? Een proeftijd is niet mogelijk...

Hierover ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:18

Tuurlijk kan dat wel, gewoon een beetje hulp vragen.

Persoonlijk vind ik het ongelovelijk asociaal om te zeggen dat men het paard niet meer hoeft, als er is besloten dat het gekocht is.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:21

Heb je niet gewoon een soort van 'cold feet'?

Volgens mij hebben zat mensen die gedachten die jij nu hebt.
Het is ook hartstikke spannend, maar ook heel erg leuk.

Ik neem aan dat je alles van tevoren hebt overwogen wb de kosten, tijd ed.

Of het gaat klikken en of het gaat tegenvallen, dat kun je alleen in de praktijk ondervinden.

Als je trouwens al hebt gezegd dat je gaat kopen, is het natuurlijk niet chique om af te haken. Mondeling geldt volgens mij net als schriftelijk.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:23

de klik is er geweest anders had je niet besloten hem te willen kopen......
de hechte band daar zul je aan moeten werken die word als het goed is alleen maar sterker naar mate
je samen bezig bent :j
het is normaal dat je een beetje onzeker bent, zeker bij je eerste aanwinst
maar ik neem aan dat je er goed over na hebt gedacht voor je aan de zoektocht begon

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:25

Zaterdag komt mijn eerste paardje, ik ben ook heel erg zenuwachtig!
Of ik het wel aan kan enzo.. :o
Maar ik denk dat het wel lukt :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:25

jammes schreef:
Mondeling geldt volgens mij net als schriftelijk.

Ja maar helaas wel een stuk lastiger aan te tonen als het er echt op aan komt..

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:29

zou toch vragen voor een proefperiode van een week ik denk dat elke verkoper met beetje inzicht hier toch wel mee ens is... zo niet dan zou ik eerlijk gezegd al nattigheid voelen....

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:32

Ik ken het gevoel, maar als je er als een blok voor gevallen ben hoef je niet te twijfelen(wat dan moet er ook gewoon een klik zijn, meestal), dan komt het wel goed :)

Ik dacht in me eerste drie weken nog; waar ben ik aan begonnen?! Het was toen enorm slecht weer in het land en hij reageerde er toen nogal heftig op met steigeren en zo (was natuurlijk de combinatie; vreemde omgeving en slecht/koud weer, het was februari) Ben nu beste maatjes met hem en wil hem nooit meer kwijt.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:40

Volgens mij komt het allemaal wel goed, je lijkt alles goed te overdacht te hebben en dat is het belangrijkste.
Als dat paard je aansprak tijdens het eerste bezoek is er voor mij altijd de klik die ik zoek. Vind je het toch te spannend om zo een paardje te nemen ga dan eens opzoek naar lease/verkoop. Er zijn aardig wat mensen die aanbieden dat je hun paard eerst least, hierna kun je hem overkopen als het voor beide partijen goed zit. Maak je wensen ook duidelijk aan de koper, dat je dus twijfelt en een paardje zoekt wat echt bij je past. Als ik mijn paardje ooit verkoop wil ik graag zo een eerlijk verhaal horen en weten dat de koper ook echt zoekt naar een paardje voor altijd. Niet iemand die hem koopt en na een maand zegt, dit is het toch niet helemaal.

Komt allemaal helemaal goed hoor, veel succes en vooral veel plezier en doe niks overhaast! :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:42

jammes schreef:
arabcarla schreef:

Kan ik het wel aan een eigen paard? Straks heb ik geen klik met haar, of valt het enorm tegen (het hebben van een eigen paard). Weet nu dus niet of ik gewoon bang ben voor wat nieuws of dat ik het toch niet wil. En kan ik het maken tegenover de eigenaar om alsnog van de koop af te zien? Een proeftijd is niet mogelijk...

Hierover ;)
bit schreef:
Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een leuke pony gezien. Ben twee keer gaan kijken, heb er een paar nachten goed over geslapen en toen gezegd dat ik haar wilde kopen. Alleen nu begin ik dus weer enorm te twijfelen. Kan ik het wel aan een eigen paard? Straks heb ik geen klik met haar, of valt het enorm tegen (het hebben van een eigen paard). Weet nu dus niet of ik gewoon bang ben voor wat nieuws of dat ik het toch niet wil. En kan ik het maken tegenover de eigenaar om alsnog van de koop af te zien? Een proeftijd is niet mogelijk...

Hiervoor heb ik 2 verzorgponies gehad die beiden zijn verkocht. Daarvoor had ik les op een manege.
Wie oh wie kan mij helpen?

Ben jij nou 1 en dezelfde?

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:45

IMJ schreef:

Nee de 2de persoon quote gewoon stukje uit de beginpost ;) lees maar is identiek zelfde enkel is die vergeten het "juist" te quoten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:50

Ach ja! Haha! Sorry!

Tja, twijfel. Denk dat iedereen wel is twijfelt. Maar goed, denk dat de weegschaal wel de goeie kant op moet slaan!
Anders idd eerst een leasen of een nieuw verzorgpaardje zoeken en kijken of je het volhoudt om elke dag het dier te gaan bezoeken.

Succes!

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:54

wees eerlijk tegen jezelf als je twijfel nooit oversteken...
het is een dier niet een nieuwe broek of zo ga naar dat jij alles moet regelen
en een band op bouwt met hem...
beter af zeggen dan een slechte baas ...
ik had er juist zin in wwwwhhhaaa mijn eigen paard en het eerste half jaar veel ellende gehad,
maar dan nog steeds verlieft op haar en blij dat ze bij mij is .
dus denk na waar je aan begint het word namelijk alleen jou zorg!!!!!!
het paard kiest niet dat doe jij .. succes en veel plezier
Laatst bijgewerkt door tinkervrouw op 12-06-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:55

Ik had dat ook hoor! Goede klik, wilde d'r kopen, maar toen het erop aan kwam, twijfelde ik eigenlijk niet, maar ik vond het wel heel spannend!
Je eerste paardje is natuurlijk niet niks, dat is gewoon leren leren leren, in dit jaar dat ik haar heb ik ook zoveel geleerd, maar ik heb er ook ontzettend veel voor teruggekregen!
Die band die je opbouwt met zo'n paard, dat is zo mooi, af en toe krijg je dan zo'n smelt gevoel dat je tranen in je ogen staan (hihi), dat is niks vergeleken met een verzorgpaard!

Ik zeg: DOEN! :j

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:34

IMJ schreef:
Ach ja! Haha! Sorry!

Tja, twijfel. Denk dat iedereen wel is twijfelt. Maar goed, denk dat de weegschaal wel de goeie kant op moet slaan!
Anders idd eerst een leasen of een nieuw verzorgpaardje zoeken en kijken of je het volhoudt om elke dag het dier te gaan bezoeken.

Succes!

dit gaat ff mis, excuses

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:36

cyclo86 schreef:
IMJ schreef:

Nee de 2de persoon quote gewoon stukje uit de beginpost ;) lees maar is identiek zelfde enkel is die vergeten het "juist" te quoten

Klopt, quoten gaat niet altijd vlekkeloos :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:39

:D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:43

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:10

Toen ik m'n paardje ging ophalen heb ik nauwelijks geslapen van de zenuwen, de nacht ervoor. In het begin ging het ook bagger. Paardje was nog hengst en reageerde heel heftig op de verhuizingen. Ik was niet aan hem gewend en hij niet aan mij, ik was wat onzeker over hoe ik sommige dingen moest doen...

Heeft ook zeker wel 2 maanden geduurd voordat er een beetje verbetering in kwam :o

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:33

Dank voor alle reacties. Heb idd per ongeluk 2 topics aangemaakt. Beetje suf! Ben op telefoon wat minder handig dan met computer. :( het twijfelen is begonnen bij het regelen van het vervoer. Viavia een adresje doorgekregen en daar heb ik dus geen goed gevoel bij. Krijg maar geen prijsopgaaf. Als ik daarnaar vraag reageert ie gelijk maar die prijsopgaaf komt maar niet. Kreeg wel een shet aangeboden???? Had toch echt alleen maar vervoer nodig.

Verder weet ik van mijzelf dat ik een enorme twijfelaar ben, over baan, huis, vakantie en zelfs over een paar schoenen haha maar goed, als zo'n beslissing verkeerd uitpakt, heb ik er alleen mijzelf mee. Als dit verkeerd uitpakt, heeft het paard er ook last van! En kan ik dat wel maken?

Plus ik hiervoor wat minder leuke ervaringen te paard opgedaan waardoor ik bang was geworden. De eerste keer dat ik op haar zat, was ik helemaal ontspannen. De tweede keer dat ik ging kijken, was ze wat feller. Vond het toen heel spannend maar ze was heel braaf.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:49

Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb mijn paard laten ophalen via een bedrijf dat paarden vervoert. Het heet Ropatrans, ligt in Kruisland (Noord-Brabant). Toen ik een mail stuurde met het adres waar m'n paard gehaald moest worden en waar het naartoe moest, kreeg ik vrij snel een mail terug met wat het zou gaan kosten.

Was over de service ook heel tevreden. Stro en hooi in de trailer, ook een camera, zodat je in de auto kon zien of het paard rustig in de trailer zou staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:09

Als je in je directe omgeving niemand kunt vinden,kun je altijd even op google lijken bij bv paardentaxi.Ook kun je een oproep plaatsen op bokt...
Misschien kan de verkopende partij je ook wel helpen...niet zo snel opgeven hoor.

Zorg dat je op iemand terug kunt vallen als je denkt tegen problemen aan te lopen met je paard,weet niet waar je paardje komt te staan maar misschien kun je daar wel iemand vinden.
Verder...je weet nooit of het klikt,dat is toch echt een kwestie van uitproberen al is een eerste ontmoeting al veelzeggend.Wees niet bang om fouten te maken...dat doet iedereen.Wees alleen wel eerlijk tegen over je paard en jezelf om van je fouten te leren.

Je hebt het erover dat ze de 2e keer wat feller was,boeiend :P dan longeer je haar van te voren...is de frissigheid er wel weer af ;) Merries kunnen zich net als het weer gedragen hoor,elke dag wat anders.Maakt het ook weer leuk want je moet daar creatief mee omgaan.
Je vind haar leuk maar het is spannend...logisch,het is ook niet niks.Ga er lekker van genieten ;)