mag ik als stalhulp/groom werken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

mag ik als stalhulp/groom werken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 20:20

hoi ,
ik ben 14, en vraag me af , ( misschien een domme vraag -.0 )
of ik al stalhulp of groom kan/mag zijn ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:56

Sammielola13 schreef:
hoi ,
ik ben 14, en vraag me af , ( misschien een domme vraag -.0 )
of ik al stalhulp of groom kan/mag zijn ?

Domme vragen bestaan niet dus, nee, het is geen domme vraag. Sterker nog, het is een hele zinvolle vraag!

In de ARBO-wet zijn dit soort dingen geregeld. Ik weet niet in detail hoe de ARBO-wet in elkaar zit, maar als bijbaantje is er wel veel mogelijk.
http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/a ... egelgeving geeft je enige informatie, al is het wel wat taaie kost om doorheen te komen.

Er zijn ook best Bokkers die hier inhoudelijk serieus kennis van hebben, maar pas op voor "ik vind" "naar mijn idee" of "ik denk" wat dat zal wel niet hetzelfde zijn als "wat mag en kan". Wat hier gedacht en gevonden wordt is niet belangrijk; het gaat erom dat het toegestaan is in de wet.

http://www.arboportaal.nl/vragen/welke- ... ren.html?/
Hier staan alvast enkele antwoorden op je vraag. Mocht er stukjes niet duidelijk zijn, vraag het dan aan je ouders. Zoals gezegt, het is taaie kost en wellicht niet allemaal even begrijpelijk.

troi

Re: mag ik als stalhulp/groom werken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:59

Wil je een betaalde baan of wil je meehelpen om ervaring op te doen? Dat laatste, voor nop dus, kan volgens mij overal wel.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:47

troi schreef:
Wil je een betaalde baan of wil je meehelpen om ervaring op te doen? Dat laatste, voor nop dus, kan volgens mij overal wel.

het liefst betaald natuurlijk ! :)
het ervaring opdoen deel , ja klopt!

valt dit ook onder maatschappelijk stage ?:D

Maartenn

Re: mag ik als stalhulp/groom werken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:49

Als je er geen geld voor krijgt dan mag je het volgens mij wel als maatschappelijke stage gebruiken. :)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:57

Maartentje schreef:
Als je er geen geld voor krijgt dan mag je het volgens mij wel als maatschappelijke stage gebruiken. :)

handig idee voor volgend jaar school haha ! :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:13

Maartentje schreef:

dat was op mijn school niet het geval :n

Meeste paardenhouderijbedrijven/maneges zijn toch winstmakende bedrijven, wij mochten alleen bij niet-winstmakende bedrijven stage lopen. Vrijwilligersorganisaties, dierenasiels, gehandicaptenzorg enzovoorts