vraagprijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trekpaard15

vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:45

Hallo bokkers,
Even een vraagje?
Wat zouden jullie voor een 3jarige merrie trekpaard, beleerd onder het zadel.
Wat zouden jullie daar voor vragen?..

bromfiets

Re: vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:55

Heb je iets meer info? Wie zijn bv de ouders?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:58

ligt eraan. Als het hele 'goede' ouders zijn dan natuurlijk meer geld dan 'minder goede' ouders. Hoe oud is ze?

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:05

Baron van zeegat, moeder liinda ....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:07

Moeders vader?

Hoe groot? Verkeersmak? Trailermak? Karakter? Spullen erbij?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:04

En gaat het om te kopen of om te verkopen?

Veel kopers willen nog iets van de vraagprijs af, dus neem dat mee als het om verkoop gaat.

tess1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:50

ik heb voor mijn trekpaardruin ( net 3 jaar) zadelmak maar moet nog wel verder beleerd worden 1000 euro betaald. zijn vader is lars van de smidse. het was zonder spullen, verkeersmak, trailer mak en hij kan zonder hoefstal bekapt worden. hij heeft een heel eerlijk karakter, leert erg snel echt een super paard. voor ons andere trekpaard van 1 jaar nog geen 500 euro en die heeft ook goede papieren. moet er wel bij zeggen dat door finaniele redenen mijn paard verkocht werd, dus het kan dat je er meer voor moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:19

Het ligt inderdaad ook aan de ouders van het paard.. :j
Ik heb voor Kim 1650 euro betaald, zij was toen net 3 jaar en verder onbeleerd.

Baron van het Zeegat is een hele mooie hengst en ook goedgekeurd als dekhengst.
Het ligt er ook aan hoeveel het paard van zijn ouders mee heeft gekregen, qua bouw, maar ook qua karakter.

Heb je een foto? Dat maakt het wat makkelijker.. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:56

Heb je een foto van haar? Wie is moeders vader? Hoe zijn dr benen? Hoe is ze in het verkeer? Paspoort? Trailermak? Met andere paarden? In de omgang?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:00

Ga je een trekpaard kopen Kim?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:14

Wil je niet teleurstellen maar voor een bruin of blauwschimmel met een korte staart krijg je momenteel echt niet veel meer, ongeacht wie de vader/moeder is en of het paard volledig bekeerd is.

Reken niet op veel meer dan 500 eu.
Op de markt staan veulens, jaarlingen en 2 jarigen voor 300 eu.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:33

Cindyrella schreef:
Wil je niet teleurstellen maar voor een bruin of blauwschimmel met een korte staart krijg je momenteel echt niet veel meer, ongeacht wie de vader/moeder is en of het paard volledig bekeerd is.

Waar zie jij dat het paard gecoupeerd is?
Daarbij krijg je voor een gecoupeerd trekpaard helaas nog evenveel als voor 1 die niet gecoupeerd is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:44

Ik heb een paar jaar geleden een hele mooie bruine merrie gekocht 3 jaar.
Mooi papier een 1ste premie op de keuring.
Verder onbeleerd maar wel verkeers, trailer-vrachtwagenmak voor 1250 euro.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:47

Ik zou ook tussen de 1.000 en 1.500 gaan zitten, als hij verder gewoon goed verkeersmak is :j Maar of je het er in deze tijd voor krijgt, is een 2e :+

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:30

HorseTopShop schreef:
Cindyrella schreef:
Wil je niet teleurstellen maar voor een bruin of blauwschimmel met een korte staart krijg je momenteel echt niet veel meer, ongeacht wie de vader/moeder is en of het paard volledig beleerd is.

Waar zie jij dat het paard gecoupeerd is?
Daarbij krijg je voor een gecoupeerd trekpaard helaas nog evenveel als voor 1 die niet gecoupeerd is.

Ik lees niet dat het paard gecoupeerd is en geloof ook niet dat ik zeg dat betreffende paard gecoupeerd is?! Ik geef alleen aan dat dit soort paarden tegenwoordig minder in trek zijn, dan trekpaarden met lange staart en uit 1 kleur.

Overigens zijn er al bepaalde wedstrijden waar je net een paard met gecoupeerde staart niet meer mee mag doen. En bijvoorbeeld naar Duitsland of België krijg je een paard met gecoupeerde staart al helemaal niet meer verkocht.

Hiermee wil ik alleen aangeven dat paarden met lange staart populairder worden en deze dus qua prijs iets duurder verkocht kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:41

En dat ligt weer heel erg aan de leeftijd van de koper. :j
De 60-plussers vinden de staartloze Trekpaarden het 'mooist', terwijl veel mensen onder de 40 juist graag een lange staart wil..
Daar tussenin verschilt het ook erg.

Gecoupeerde Trekpaarden (geloof onder de 6) mogen op bepaalde evenementen niet meer verschijnen en ook op keuringen liever niet.. nou, geloof mij; de gecoupeerde paarden zijn over het algemeen toch echt in de meerderheid en worden regelmatig ook nog 'voorgetrokken'..

Ik denk wel dat hier verandering in zal gaan komen, aangezien de oudere generatie steeds ouder wordt. :+
Gecoupeerde staarten hadden vroeger een doel, nu niet meer..

Maar uiteindelijk is het het karakter wat telt en de klik die je met een dier hebt.
Of die nou wel of geen staart heeft, maakt dan niet meer uit.
En als ik eerlijk ben, had ik Kim ook gekocht als ze geen staart had. :j

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:58

Maar een koper weet in eerste instantie vaak niet direct of er een klik is met het paard en hoe een paard in elkaar zit qua karakter.. Ik had ook met mijn paard niet direct een klik... Nu zijn we maatjes, na heel wat 'menings verschillen' tussen ons. Dat kan m.i. dus ook geen reden voor een vraagprijs zijn.

Leeftijd speelt wel iets mee. Maar aktieve menners, kunnen over toch niet al te korte tijd met een 'kortstaart' niet meer meedoen. Ook de fokkers voor keuringen e.d moeten eraan gaan geloven:
http://www.levendehave.nl/nieuws/einde- ... rden-zicht

Langstaarten zullen dus echt wel in een hogere prijsklasse liggen dan de kortstaart. ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:04

Het is maar net wat de goeie gek ervoor geeft.
Gister een bod gehad op die van mij van € 4000,- _O- Oke, ja hij heeft een lange staart, maar hij gaat echt niet weg. _O-

Ik denk dat de prijs niet zozeer aan een lange of korte staart ligt. Mijn paard is net ingereden en heeft een lange staart, Toon (een ander trekpaard) kan alles, ringsteken, lekker buiten rijden, rijd in de top 3 bij de PHC en heeft een korte staart.
Je kan mij niet wijsmaken dat Toon minder waard is dan die van mij door zijn korte staart.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:52

Oww maar ik zeg niet dat Toon minder waard is, dat bedoel ik ook niet.
Momenteel wordt er helaas gewoon niet meer geboden a.d.v. van een paard waard is, maar hoe de (handels)prijzen liggen en wat de populairiteit van raskenmerken e.d. zijn.