Paard eigendom verzekering??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Paard eigendom verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 13:55

Ik ben van plan mijn paard te gaan verzekeren.
Ze is nu 4 jaar en we zullen volgend jaar wat meer aan de slag gaan met rijden en misschien ook wedstrijden.
Nu heb ik alleen (waarschijnlijk spookverhalen) gehoord over dat paarden na een bepaalde tijd verzekerd te zijn geweest bij een verzekering oppeens als eigendom van die verzekering worden gezien.
Wie heeft hier ervaring mee of heeft hier wel eens van gehoord?
Ik wil graag een dood verzekering en een zorgverzekering voor haar. (ik wil wel dat áls ze geopereerd moet worden dit ook mogelijk is)

Bedankt!

M_D_H

Re: Paard eigendom verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:04

wat een onzin!!
je kunt je paard aan de verzekering verkopen voor het aankoop bedrag als je weet dat ze b.v. een ongeneeselijke blessure of ziekte heeft, maar een paard wordt nooit zomaar van de verzekering hoor ;)
dat zijn met recht spookverhalen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:44

Lees de voorwaarden van de verzekering eens goed door. Paard blijft altijd van jou, maar als jij van je verzekering gebruik wilt maken en de volle mep wilt krijgen in geval van ongeschiktheid dan neemt de verzekering het paard van je over in ruil voor het verzekerde bedrag. Dat lijkt me ook vrij logisch als ze jou het bedrag uitkeren.

Daarna kun je (als dat in de voorwaarden staat) het paard terugkopen van de verzekering voor de slachtwaarde en mag je er mee doen wat je wilt (alleen kun je m dan dus niet meer verzekeren) en vaak is dat zelf laten slachten of inslapen.
Inderdaad spookverhalen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:46

Als dat in je contract staat, wat je gaat tekenen?

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:52

Nee het staat niet in het contract wat ik ga tekenen hoor ;) ik weet nog niet eens bij welke verzekering ik haar ga verzekeren...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:57

Wanneer je je paard wanneer het zover is, zelf wilt laten slachten/cremeren, moet je wel heel goed naar de voorwaarden van de verschillende maatschappijen kijken of dat mogelijk is!! Namelijk niet bij iedere verzekering mag je dit zelf doen!
Heb hier zelf erg goede ervaringen met Amev mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:19

je mag het ten allen tijde zelf doen, het is jouw paard!!!
Maar als je aanspraak wilt maken op een uitkering van een verzekering zul je je naar hun voorwaarden moeten schikken. Als jij dus die centen niet wilt hebben of het niet met ze eens bent mag je zelf bepalen wat je met je paard doet maar krijg je geen geld vd verzekering, zo simpel is het.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 11:08

Hmm volgens mij is het dan onderhand nog handiger om alleen een zorgverzekering af te sluiten voor dr. Ik hoef niet per se dat geld wanneer ze dood moet. Dat verzacht de pijn dan toch niet (echt). ik wil haar gewoon de zorg geven die ze nodig heeft ook al heb ik op dat moment het geld niet.
Maar volgens mij kan dat niet...
Laatst bijgewerkt door XshaartjeX op 01-06-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:12

let wel op de dekking, als jij haar alleen tegen dood verzekerd dan keert de ziektekostenverzekering alleen uit als het paard dood gaat zonder behandeling.

Bij kreupeligheden etc dus niet, je moet dan voor de uitgebreide dood verzekering kiezen waarbij je een uitkering krijgt als het paard blijvend ongeschikt is geworden.

Lees zeer goed de voorwaarden, je zal niet de eerste zijn die een claim wil indienen en die afgewezen wordt omdat de basisverzekering dat niet dekt.

Edit, ziektekostenverzekering alleen bestaat volgens mij niet, de "levens"verzekering is altijd de basis, ziektekosten is een extra optie daarop. En uitkering verzacht de pijn niet, maar zorgt er wel voor dat je evt een nieuw paard kan kopen. :)*

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:55

Ik heb nog een vraagje misschien is het wel handig voor anderen.

Als je pony dood is wanneer krijg je dan het geld van de verzekering, hoelang duurt dat?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:59

Bij mij had ik het geld binnen 2 weken, was erg snel en netjes geregeld.
minus 10% omdat ik hem teruggekocht heb van de verzekering

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:00

Wat hier al eerder is gezegd, lees vooral heel goed én heel kritisch de voorwaarden door.