brave ruin ???????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheila1404

brave ruin ???????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 18:05

De eigenaar van de manege waar ik les verkoopt een paard die zz licht heeft gelopen met winst punten, omdat hij niet betrouwbaar is en gericht schopt als hij je er af heeft gebokt, of niet goed oppast met in de wei zetten.
Hij is voor iets meer dan slacht prijs verkocht.
nu staat hij op internet als makelijk te rijden en betrouwbare ruin te koop
voor 15000 tot 25000.
Hoe kan dit, moet ik hier wat mee doen ????
zometeen koopt iemand hem, die dit niet weet, en wordt hem/haar dat fataal! ik weet waar dit paard toe in staat is! hij kan heel lief zijn maar hij is echt vreselijk onbetrouwbaar!

upendo

Re: brave ruin ???????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:07

Niks.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:08

Tsjaah...

Verkoperspraatje?
Komt (helaas) vaker voor.

Niet zo netjes om dit hier te plaatsen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:08

Hoe vervelend dit ook is, ik denk niet dat je er nog iets aan kunt doen. Hoewel je dit natuurlijk niemand toewenst, valt de verantwoording nu niet meer onder jullie, maar onder de nieuwe eigenaar.
Zo blijkt toch maar weer, dat er een hoop oneerlijke mensen op de wereld rond lopen, maar aan jouw post te merken, gelukkig ook nog eerlijke.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:10

fijne manege eigenaar. Hij had natuurlijk al zijn verantwoordelijkheid moeten nemen door het paard voor de dood weg te doen als het paard ECHT gevaarlijk was.
Nu zou ik in ieder geval de verkoper een mailtje sturen met een waarschuwing.

Engeltje5, waarom zou deze topic niet netjes zijn?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:11

Ja, ze geeft nergens namen toch?

En wat jury zegt, even een mailtje sturen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:12

EngeltjeS schreef:
Tsjaah...

Verkoperspraatje?
Komt (helaas) vaker voor.

Niet zo netjes om dit hier te plaatsen.

Hoezo worden toch geen namen genoemd ofzo? En als je weet dat dat paard gevaarlijk is kan je hoogstens wat mensen waarschuwen via internet maar verder kan je inderdaad niets.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:12

Maar wat voor nut heeft dat?

Zo'n verkoper heeft zijn geïnteresseerden waarschijnlijk toch wel, hoe kan TS die "onderscheppen" en ze waarschuwen?

Zo'n mail lijkt me een loze actie.
En misschien was dat paard wel gewoon doodongelukkig op de manege maar is hij nu opgebloeid.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:14

Je kunt er niets aan verander.
Overigens is het bespreken van advertenties niet toegestaan

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:14

Ik vraag me trouwens wel af hoe een onbetrouwbaar en gevaarlijk pard ooit naar de ZZ-licht is gekomen? Als het dier echt zo gevaarlijk is zou dat toch nooit lukken of is dat een ontwikkeling van de laatste jaren geweest? Want als die agressie nog niet lang aanwezig was is hij er misschien wel echt uit getraind?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:15

*dit pb'de ik net ook naar Jury*

Ik vind het niet netjes, omdat het een manier van verkopen is van een ander.
Je kan de waarheid weten, de wereld waarschuwen, maar in mijn ogen is dit niet gepast.

De eigenaar weet zelf wel wanneer/hoe ze een paard moeten verkopen, en natuurlijk heeft ieder paard weleens een vervelend verleden gehad. Wie weet is het paard met een juist te huis wel braaf?
Maar om dit nou op bokt te plaatsen?
Het gaat niet over haar paard, maar over een paard van een ander.

Ik bedoel het echt niet verkeerd, maar vind het niet gepast.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:18

Omdat als het paard iemand lam (of nog ergens slaat) ze dan nooit kunnen zeggen dat ze het niet gewist hebben. Wellicht dat die lam geschopte koper en TS met elkaar toevallig in contact komen (bv door deze topic) en dan heeft de verkoper dus echt een aansprakelijkheidsprobleem.
De verkoper zou zich door zo'n mail toch wat minder vrij voelen om het paard als braaf te verkopen.

jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Verkoopster was er echt niet blij mee maar ik ben gewoon van mening dat je als verkoper je verantwoordelijkheid moet nemen, naar een koper toe maar ook naar het paard is het niet eerlijk.

engeltje5, nu moet je eens een dierbaar iemand in gedachte nemen. Die persoon komt toevallig dit paard tegen en wordt geslagen.
Als is de kans klein dat dat door dit topic voorkomen kan worden dan vind ik het eerder een plicht van de TS om dit te melden.
Ik vind het niet gepast van de verkopen en zoals eerder al gezegd TS noemt geen namen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:20

Tja, misschien wordt hij bij de verkoper beter behandeld dan op je manege en komt hij meer buiten en krijgt meer aandacht waardoor hij nu beter in z'n vel zit?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:24

Destination verwoorde het zoals ik het eigenlijk bedoelde: je mag geen advertenties bespreken op bokt.

Natuurlijk is het raar als iemand zo een paard verkoopt, maar ik denk dat er meer aan de hand is.
En dat hoeft niet perse negatief over het paard te zijn.

Er zal wel meer aan de hand zijn.
En iedereen kan geslagen worden door een paard, zelfs door de liefste van de manege. Een paard is een dier, en uit zich ook. Het is natuurlijk bij dit paard bekend dat ie het kan doen, maar wie weet is het met een nieuw baasje heel anders.
Misschien is het paard geen manege-stal-leven gewend. (ik bedoel de drukte in de gangen etc.) En daarom sneller zo slaand naar mensen?

Nogmaals: Er kan meer aan de hand zijn en dat hoeft niet negatief te zijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:27

Ts vraag advies of ze iets moet/kan doen en dat is naar mijn mening niet hetzelfde als een specifieke advertentie bespreken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:28

Ik wil je moment niet verpesten jury, maar hier wordt wel degelijk een advertentie besproken. Misschien niet specifiek, maar in principe zou je erachter kunnen komen om welk paard dit gaat.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:31

Denk je dat?? Een ZZ-licht gereden ruin tussen de prijsklasse van 15000 en 25000 lijkt me nu niet echt een unicum??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:33

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan hem niet vinden :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:33

liedje89 schreef:
Denk je dat?? Een ZZ-licht gereden ruin tussen de prijsklasse van 15000 en 25000 lijkt me nu niet echt een unicum??

En wat denk je dan in de omgeving van Bunschoten?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:35

Er is helemaal niet gezegd of het paard aan iemand in de buurt is verkocht?? En dat hoeft ook helemaal niet zo te zijn. (Ter voorbeeld wij hebben vorig jaar bij onze vereniging 3 paarden verkocht en maar 1 bleef in de provincie)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:42

EngeltjeS schreef:
Destination verwoorde het zoals ik het eigenlijk bedoelde: je mag geen advertenties bespreken op bokt.

Natuurlijk is het raar als iemand zo een paard verkoopt, maar ik denk dat er meer aan de hand is.
En dat hoeft niet perse negatief over het paard te zijn.

Er zal wel meer aan de hand zijn.
En iedereen kan geslagen worden door een paard, zelfs door de liefste van de manege. Een paard is een dier, en uit zich ook. Het is natuurlijk bij dit paard bekend dat ie het kan doen, maar wie weet is het met een nieuw baasje heel anders.
Misschien is het paard geen manege-stal-leven gewend. (ik bedoel de drukte in de gangen etc.) En daarom sneller zo slaand naar mensen?

Nogmaals: Er kan meer aan de hand zijn en dat hoeft niet negatief te zijn.

Maar een paard wat onbetrouwbaar gedrag heeft vertoont bij de vorige baas ga je toch niet binnen een korte tijd verkopen als braaf wedstrijd paard? Ik vind dat je de kopers wel op de hoogte moet stellen, zodat ze weten waar ze aan beginnen, dan nemen ze zelf de beslissing of ze het risico aannemen of niet. Als je dat moetwillig achterhoud vind ik dat je medeverantwoordelijk bent als er iets gebeurd, ik zou daar iig niet mee kunnen leven.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:47

Kan je niet de beheerders van de advertentiesite een mail sturen over die advertentie?
Zij kunnen de advertentie misschien verwijderen of zo (maar ja, weet niet of ze dat doen omdat ze natuurlijk niet zeker weten of jij de waarheid spreekt.) Verder zou ik niet weten wat je kunt doen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:52

Niet om het een of ander..

Maar de TS lijkt me een manegeruiter die 'denkt' het te weten van een paard..
Bij ons op de manege staan ook knollen waar heel veel mensen geen klik mee hebben/geen durf hebben om het dier aan te pakken en dus de stap uitgehapt worden.
Er zijn er ook een paar die wel weten hoe ze met die paarden om moeten gaan en die hebben een super klik met zo'n dier.

Wie zegt dat zo'n dier altijd levensgevaarlijk is?
Ik denk dat de TS eerst maar eens moet gaan kijken naar het beest voor ze dit topic opent.
Één vaste ruiter en rust doen een hoop goed voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:54

Ik zou het ook niet tof vinden om straks te lezen dat er een amazone of ruiter het ziekenhuis (of erger) is in geslagen door het desbetreffende paard terwijl ìk wist dat dat paard zo kon zijn..

Ik snap wel dat de TS hier iets mee wilt doen.. :j

@ upendo.. ik denk niet dat TS een standaard manegeruitertje is die geen kaas heeft gegeten van paarden en hun gedrag..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:00

Ik verbaas me er over dat mensen zo enorm moeilijk kunnen doen! De vraag is gewoon of iemand weet wat je er mee zou moeten doen, wel of niks zeggen! Ik zou het gewoon tegen de oude eigenaar zeggen en dan moet die maar verantwoordelijkheid nemen.. zou zelf niet tot actie over gaan.