Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Optiwolk schreef:Daarom dat -als ik ooit stallen verhuur- er bij wanbetaling dat bedrag van de waarde van het paard word afgetrokken.
Stel nu dat het paard €3000 waard is en de stalhuur 300 is, je telkens je niet betaalt de staleigenaar voor de waarde van 300 eur = 1/10e mede-eigenaar wordt van het paard.
Na 10 keer niet betalen is het paard dan van hem zogezegd, en is hij in het recht je paard te verkopen om zijn kosten terug te verdienen.
Maar ik weet natuurlijk niet of je een contract hebt afgesloten en zo ja, wat er over wanbetalen in dat contract staat.
Dan ga ik mee met de rest van het topic: aangetekende brief sturen, politie/ dierenbescherming verwittingen, ...
Officiële stappen ondernemen, in de mate van het mogelijke in Duitsland.
Branca schreef:Ik zou idd eventjes langsgaan en haarfijn uitleggen dat er betaald dient te worden.
Is dat niet het geval binnen een bepaald termijn, zeg je het paard te verkopen aan de slager. Of je zegt hem af te leveren bij haar thuis.
Beetje iemand anders op kosten jagen en de verantwoordelijkheid verplaatsen... even aktie ondernemen nu.
horsiegek schreef:Jaa dat bedoelde ik. Maar LecyTinker, de DB komt de pony niet ophalen... dat was ook niet zo toen ik ze hiervoor belde, en die pony was verwaarloosd, mager, stond in een meter stront en de hele dag op stal. Maar hij had toch een dak boven zn hoofd en kreeg wat hooi en water??? Onbegrijpelijk...
Giolli schreef:Heb je trouwens wel bewijs dat ze je niet/wel betaald heeft?
Als jij meent dat ze niet betaald heeft, maar dat staat nergens als bewijs. (Elke maand handtekening onder betaling en vanaf januari dus niet meer) dan kun jij dus niet bewijzen dat ze niét heeft betaald.
Als je hoger op gaat, zal zij menen dat ze heus betaald heeft..