Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suffie schreef:De meeste trekkers kunnen niet harder dan 40 km per uur en op zulke smalle wegen halen ze dat vaak niet eens
De meeste trekkers van vroeger ja... Die van tegenwoordig moeten groter, sneller, zwaarder en breder.
Romulus schreef:ik zou gewoon achterhalen wie de bestuurder was van de tractor
geleiders van vee hebben bijna overal voorrang (jullie geleidden het paard voor de wagen)
dit kan prima een artikeltje 5 worden MITS!! je de bestuurder weet te achterhalen

Pluttersput schreef:We komen een grote tractor met platte aanhanger tegen, en we weten dat ons paard daar nogal eens op kan reageren.
Jobet schreef:Wat heet verkeersmak !!?? Het is en blijft een vluchtdier hoor. Mijn pony's zijn allemaal verkeersmak echter vindt ik dat mensen meer rekening met elkaar moeten gaan houden in het verkeer. Ze scheuren links en rechts langs je heen. Scooters of auto's het maakt niets uit. Als je ziet dat iemand met een koets of onder zadel in de problemen komt door zwaar werkverkeer dan is je gas loslaten het minste wat je kunt doen. Een beetje begrip tonen voor elkaar is toch niet zo moeilijk !!?? Ben ik nu zo dom dat ik dit niet snap of kom ik van een andere planeet ??!!
Electra63 schreef:Mijn dochter stapte van de week haar paard uit op de dijk, ik liep er naast.
Er kwam een hele grote jeep met een rotgang aan, het is daar erg smal, dus in 1e instantie bleef ik op de dijk lopen naast ons paard, toen hij geen vaart minderde, gebaarde ik met mijn arm, ipv gas te minderen, gaf hij gas en stuurde op ons af. Ik kon nog net opzij springen tegens ons paard aan. Nu is ons paard super-verkeersmak, maar ik vond het een levensgevaarlijke situatie, omdat hij inderdaad altijd ergens van kan schrikken.
Ik had zijn kenteken gezien (en snel in mn telefoon gezet) en de politie gebeld.
Die vroegen of ik op het bureau wilde komen om aangifte te doen.
Het werd dus aangifte van poging tot doodslag. Ik vond het een beetje overdreven, maar het scheelde bijna niets.
Die man wordt nu ontboden op het bureau en dan zou ik er nog iets van horen.
Ik hoop gewoon dat mensen eens wat meer rekening houden met paarden/ruiters.