kostprijs zadelmak maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

kostprijs zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 12:11

Hoi iedereen,

sorry als het hier fout staat, modjes gelievehet dan te verplaatsen.

hier mijn "probleem:
Ik ben gevraagd om een 3-jarige merrie zadelmak te maken (echt van nul te beginnen) en inrijden. Ik mag er zoveel tijd voor nemen als ik nodig acht. Liever 3 maanden dan 2 en iets "forceren".

Wat zou ik hier nu best voor kunnen vragen? 1 prijs voor het afgewerkt product of per maand een bedrag? Stalgeld en voer is bij on sop stal zowieso apart...

alvast bedankt voor het meedenken

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:13

Lastig als ik mijn paard weg zou brengen zou ik liever een bedrag per maand hebben denk ik.
Dus stal geld + toeslag zadelmak maken. Lijkt mij persoonlijk prettiger.
Wat je wel kan doen is 1 prijs afspreken voor het zadelmak maken en dan de betaling splitsen over (bijvoorbeeld) 2 maanden?

unika

Re: kostprijs zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:14

bij ons op stal maken ze ook zadelmak. dat is geloof ik sowiso 150 euro stallingskosten en daarnaast nog 150 voor het zadelmak maken. :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:05

aangezien die mensen weten hoeveel het stalgeld bij ons bedraagt en wat het omvat, hou ik dit liever apart. Het is tenslotte ook niet aan mij te betalen.
het bedrag dat ik moet opgeven is dus alleen voor de tijd en moeite die ik erin ga steken om het paard aan alles te laten wennen en te leren wat er van haar verwacht wordt als rijpaard...
Ik vind het moeilijk...

150euro/maand vind ik persoonlijk weinig aangezien ik 7.50 krijg per paard dat ik rij (20minuten /keer ofzo)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:09

Ik heb voor mijn vorige merrie 550 per maand moeten betalen (all incl)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:19

Ik zou ongeveer tussen de 250 en 350 Euro gaan zitten excl. stalgeld.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:22

alvast bedankt voor jullie reacties! Nu heb ik tenminste wat referenties, want ik geloof dat 750euro trainingsgeld (stalgeld en voer in) niet echt de norm is...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:44

bedoel je laag of hoog? wat en hoelang heb je voor die 750? All in zit je daar echt al heel snel aan als je rekent dat stalling bijvoorbeeld 300 all in.
Ik denk inderdaad zoals Tinaaz zegt wel een reëel bedrag is :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:49

Hoe ervaren ben je petitparis? Heb je ook ervaring met de zogeheten 'viezerikken' onder het zadel?

Mijn merrie was een kreng eerste klas en ik heb haar bij Herman Koorman gehad (1 van de bekendere namen hier bij ons) en hij vraagt 550 per maand en dan weet ik ook echt dat hij nergens en voor geen enkel paard terug deinst. (die van mij deed aan achterover laten klappen en zo smerig bokken)

Persoonlijk vind ik 750eur dan ook niet reeel :n

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:03

in die 750euro/maand zit wel alles in, voer, mesten, training, verzorging, hoefsmid en transport naar en verzorging op wedstrijden. Ik geloof dat alleen inschrijvingsgelden, jockeys en DA er apart bijkomt...
Ik vind dit veel geld, al heb ik dit vroeger ook betaald, maar mijn paard was wel klaar op 5 weken tijd... en dit is iets wat ik niet kan bieden.
Ik ben nu eenmaal geen professionele ruiter/trainer en hou er niet van om dingen te overhaasten. Vandaar dat ik omgerekend een 450-500 euro/maand veel vind...
Mijn ervaring: ik heb enkele 2-jarigen ingereden die net onder het zadel waren, dus 2-3x een ruiter erop aan de longe, hetzelfde geldt voor een 4-jarige hengst. verder Enkele renpaarden herschoold en geholpen met de gewenning aan hoofdstel en zadel.
Ik heb hulp/begeleiding voor de eerste malen erop, maar stel dat deze merrie echt smerig doet, dan moet ik die mensen doorverwijzen. Dit weten de eigenaars ook...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:11

Als ik mijn paard hier in de regio weg zou brengen dan zou ik ook snel 600-700 per maand kwijt zijn. Stalling 400 en dan 200-300 voor het rijden.
Echter zitten de basis knoppen er dan volledig op inderdaad en is hij correct doorgereden door iemand die kan garanderen dat het lukt.
Denk dat je het beste met de eigenaren zelf kan overleggen wat zij precies van jou verwachten.
Willen ze dat je het paard rij klaar maakt met alleen die basis knoppen of willen ze het paard gelijk wedstrijd en startklaar hebben. Denk dat dat nml ook nog wel scheelt gezien je voor het laatste toch echt meer tijd en moeite kwijt ben ivm reizen, voorbereiden etc

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:17

wat er verwacht wordt is uitgebreid besproken en ook de manier waarop ;) Merrie krijgt na haar periode bij nog een winter "rust" om verder uit te groeien.
Vandaar dat het hen niet uitmaakt of ik nu 2 of 3 maanden nodig heb en dat ze niet voor een professionele stalling kiezen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:19

Doe dan gewoon wat je eigen gevoel je zegt! En bedenk wel dat je er tijd en energie insteekt en je daar dus ook wat voor terug mag krijgen!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:26

Ik vind 90 euro per week een net bedrag,
Stel je rijdt je paard zelf in heb je ook constante begeleiding van 3x per week nodig en ben je ook 90 euro kwijt.

Nu doet een ander het voor je en neemt eventuele risico's voor je.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:35

Ik betaal 150,00 euro per week, daarbij zit tevens de stallingskosten.