Wat allemaal regelen bij op pad gaan met iemands paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

Wat allemaal regelen bij op pad gaan met iemands paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:32

Hoi iedereen,

Sinds korte tijd zijn mijn ouders in het bezit van een auto die een paard mag trekken
en heb ikzelf mijn aanhangersrijbewijs (E achter B) gehaald.
Nu wil ik met mijn bijrijdpaard wedstrijden gaan rijden en daar moeten de
eigenaresse en ik nog wat over op papier gaan zetten.

Graag zou ik wat tips willen hebben wat hierbij belangrijk is om uit te zoeken/vast te leggen.
- De verzekering. Dit zou ik nog moeten gaan uitzoeken, ik heb geen idee hoe het zit.
-> Ik rij met haar paard en haar trailer, met een auto van mijn ouders die all-risk is verzekerd.

Ik hoop dat jullie mij hier een beetje verder mee kunnen helpen,

groetjes Lisa

Iris82

Re: Wat allemaal regelen bij op pad gaan met iemands paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:38

Het autogedeelte:
> als jij met een gekoppelde trailer bijvoorbeeld tegen een geparkeerde auto rijdt, dan valt die schade van de geparkeerde auto onder de all-risk dekking van de auto
> als er ook schade aan de trailer is dan valt dat onder de verzekering van de trailer (alleen als ze de trailer all-risk verzekerd heeft vergoedt de verzekering)
> als er iemand tegen de trailer aanrijdt is het logischerwijs diegene die betaalt
Zorg dat zowel jij als zij een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) hebben.

lianne74

Re: Wat allemaal regelen bij op pad gaan met iemands paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:10

als de eigenaar van het paard een WA plus verzekering afsluit ( kost een paar tientjes per jaar) dan is de schade die het paard aan een ander toebrengt verzekerd. Doet ze dat niet, dan wordt die schade verhaalt op de eigenaar van het paard......schade aan het paard zelf wordt door de verzekering van het paard ( als ze die heeft) gedekt; schade aan jou (verwondingen) wordt door jouw verzekering gedekt.

gr lianne

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:21

lianne74 schreef:
als de eigenaar van het paard een WA plus verzekering afsluit ( kost een paar tientjes per jaar) dan is de schade die het paard aan een ander toebrengt verzekerd. Doet ze dat niet, dan wordt die schade verhaalt op de eigenaar van het paard......schade aan het paard zelf wordt door de verzekering van het paard ( als ze die heeft) gedekt; schade aan jou (verwondingen) wordt door jouw verzekering gedekt.

gr lianne

Maar in eerste instantie is daar de eigenaar van het paard aansprakelijk voor.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:29

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:38

Bedankt alvast voor de tips.

Het paard is niet verzekerd, iemand hier nog ideeen over?

groetjes,