kan iemand me helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mila1

kan iemand me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 16:00

Hallo, ik ben nieuw hier en heb meteen al een vraagje. Ik heb vorige week een pony gezien bij iemand en mondeling gezegd ( telefonisch) dat ik hem wel wil kopen. Die meneer zou hem dan volgende week een keertje komen brengen. Nu heb ik eigenlijk een beetje spijt.......kan ik nog op mijn besluit hem te kopen terugkomen? Ik heb eens gelezen dat je altijd binnen een week als je het product of dier nog niet in je bezit hebt kan zeggen dat je niet wil? klopt dat?

groetjes mila

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:04

Direct bellen en zeggen dat je er helaas vanaf ziet!! Als je nu al twijfelt, moet je er zeker niet aan beginnen!!

hoeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:09

Kijk van deze manier van handelen krijgen heel veel mensen hoge bloeddruk ( inclusief ik zelf).
Je kunt er veel beter een paar dagen/weken over nadenken en dan een beslissing nemen ipv impulsief iets toezeggen en later weer terug krabbelen.
Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig alleen moeilijk te bewijzen.
Zelf heb ik een verschrikkelijke hekel aan dit soort dingen.

YelaBrenda11

Re: kan iemand me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:14

dit klinkt echt als een overhaaste beslissing. Je hebt niet proefgereden,niet het paard ontmoet en weet dus ook niet hoe hij is . Het lijkt mij sterk dat de eigenaar zal zeggen '' verkocht is verkocht''.

Maar dit wil niet zeggen dat de pony niet leuk of goed is,daarom kun je wel een proeftijd aanvragen misschien.

Succes !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:15

mila1 schreef:
Hallo, ik ben nieuw hier en heb meteen al een vraagje. Ik heb vorige week een pony gezien bij iemand en mondeling gezegd ( telefonisch) dat ik hem wel wil kopen. Die meneer zou hem dan volgende week een keertje komen brengen. Nu heb ik eigenlijk een beetje spijt.......kan ik nog op mijn besluit hem te kopen terugkomen? Ik heb eens gelezen dat je altijd binnen een week als je het product of dier nog niet in je bezit hebt kan zeggen dat je niet wil? klopt dat?

groetjes mila

Dat is de wet 'koop op afstand', die alleen maar geldt als je het dier via bijvoorbeeld het internet koopt zonder het gezien te hebben. Volgens mij gaat dat hier sowieso niet op.

Als je heel cru kijkt zou je kunnen zeggen 'laat hem maar bewijzen dat jij hem wilde kopen', maar dat is wel ontzettend laf. Wat je het beste kunt doen is die meneer bellen en zeggen dat je er vanaf ziet. Grote kans dat hij boos wordt, zou ik ook doen, maar goed, dat is dan niet anders, je hebt het wel over jezelf afgeroepen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:15

Inderdaad gewoon opbellen en zeggen dat je van de koop afziet. Als hij het hard wilt spelen heeft hij geen poot om op te staan. Niet netjes, maar een pony kopen waar je niet blij van wordt is ook niets.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:18

hoeno schreef:
Kijk van deze manier van handelen krijgen heel veel mensen hoge bloeddruk ( inclusief ik zelf).
Je kunt er veel beter een paar dagen/weken over nadenken en dan een beslissing nemen ipv impulsief iets toezeggen en later weer terug krabbelen.
Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig alleen moeilijk te bewijzen.
Zelf heb ik een verschrikkelijke hekel aan dit soort dingen.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het vreselijk asociaal.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:59

Asociaal of niet,ik zou ook bellen en de verkoper vertellen dat je af ziet van eventuele koop.
Laat dit een les zijn,nooit overhaast een paard/pony kopen.