Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Zooist schreef:@Suzanne, wij hebben dat ook eens gedaan maar die trok gewoon de voorstang eruit
Allebei de splitpennen waren gewoon gebroken. Toen stond tie dus met een stang aan zijn halster te flippen..... Doe ik echt nooit meer

dat ging maar net goed... 
Die was niet van mij.
) jury schreef:Ben je dan toch niet bang dat ie juist weer te makkelijk los komt, Margreet?
Een paard duwt er tenslotte niet alleen tegen maar hangt er ook wel iets op. En die kracht moet dan door een touwtje of veiligheidping opgevangen worden.
_Rosa schreef:Dat zou ik niet te hard roepen
Die van mij is zo lenig, die kan gerust zijn benen boven zijn hoofd uit gooien
_Rosa schreef:Ja jou voorbeeld is natuurlijk wel extreem, maar ook als je ze kort vastzet kunnen ze met hun benen wel over de stang hangen.
Trouwens, stond die van jou toen zo lang of was het touw geknapt?
Suzanne F. schreef:Maar als je je paard kort vastzet aan de stang kan hij er toch niet overheen? Hij kan hooguit de stang er compleet uitrukken.
. hoeno schreef:Ook een panieksluiting heeft onderhoud nodig. Gewoon eens per jaar even losdraaien en een likje vet of kopervet er op. Dan blijft het gangbaar en dat kan je veel ellende besparen!!