keuring trailer België-Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pico83

keuring trailer België-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 04:05

Hallo,

Ik woon in België en ben nu mijn volgende uitstap met de paardjes aan het plannen. Leuk adresje gevonden in Nederlands Limburg, en de data die we met ons groepje wilden gaan zijn nog vrij.. allemaal goed en wel, maar nu zegt een van de meisjes dat de trailer waarmee haar paard vervoert wordt niet voor Nederland gekeurd is... Is daar een verschil tussen? Als hij goedgekeurd is voor België, mag je er dan niet gewoon mee in Nederland rijden? Of zitten daar nog verschillen tussen.
De mijne is gewoon gekeurd en daar hebben ze nooit bij gezegd dat ik er de grens niet mee over mocht. Niet dat ik dat tot nu toe al gedaan heb, maar toch...
alvast bedankt voor jullie antwoord
Groetjes
Marieka

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 06:59

je mag er gewoon mee in nederland rijden doen wij ook :D en meer mensen die ik ken

Geen_idee

Re: keuring trailer België-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:40

Ja dat mag! Veel plezier! :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:07

Het mag gewoon hoor, vergeet de trailerpapieren en paardenpaspoorten niet en veel plezier!

Pico83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 03:59

Bedankt voor de reacties. Ik heb, om die man toch maar echt gerust te stellen, naar het ANWB gebeld, en idd alles ok. Maar nu spreekt hij volgens mijn vriendin weer over papieren van het voedselagentschap.
Weten jullie daar iets van? Of zoekt hij maar dingen om ons aan de draai te houden?
Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:43

Pico83 schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb, om die man toch maar echt gerust te stellen, naar het ANWB gebeld, en idd alles ok. Maar nu spreekt hij volgens mijn vriendin weer over papieren van het voedselagentschap.
Weten jullie daar iets van? Of zoekt hij maar dingen om ons aan de draai te houden?
Groetjes

Even aan je dierenarts vragen, maar voor zover ik weet is transport tussen NL en B vrijgesteld van die papieren zolang het, zoals in jullie geval, gaat om tijdelijk verblijf zonder de bedoeling de paarden te verkopen. Let erop dat je dat laatste even duidelijk vermeldt; zodra er "commeciele" activiteiten (verkoop in/naar NL) in het spel zijn, ligt de boel heel anders en klopt het verhaal van die papieren wel!