Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gekkiej123 schreef:Ja, maar dat was een jong meisje en volgens mijn vriendin is zij nog best onervaren. In de eerste instantie kwam zij niet zo op mij over, maar toen we uiteindelijk aan het wandelen waren kon ik wel zien dat ze haar paard niet kon houden (ze was iets van 14 jaar, met een enorm paard die best eigenwijs was).ik denk dat je dat het beste zelf kan aanvoelen, en je was toch samen met iemand?
Tigra_ schreef:Dat dacht ik in de eerste instantie stiekem ook. Maar ergens snap ik haar punt ook wel, want het is pas de 3e keer dat ik met dit paard bezig ben en vandaag was de eerste keer dat ik echt zelfstandig iets ging doen. Om dan meteen buiten te gaan wandelen?Weetje ik roep niet graag dat mensen jaloers zijn maar ik heb toch het idee dat je vriendin je die verantwoordelijkheid niet wil geven. Je bent oud zat en je bent net zo goed een verzorger. Doe gewoon je eigen ding, jij zag er geen probleem in er is niets gebeurd dus ik zou daar niet zo zwaar aan tillen wat je vriendin vindt.
friesiszwart schreef:Ik zou de eigenaar vragen wat je wel en niet mag, en hier ook naar handelen.
blondie123 schreef:@Tigra ik zie de eigenaar eigenlijk nooit. Klinkt misschien raar, maar omdat mijn vriendin ervaren is verzorgd zij het paard gewoon alleen en is het allemaal dus een beetje 'gescheiden'. En ik verzorg het paard dus samen met mijn vriendin. De eigenaar verzorgd het paard op de dagen dat wij het niet doen.
Ik zou het inderdaad met de eigenaar overleggen, hij/zij ziet jou en kent het paard. Kaka schreef:Hoe kom je erbij dat zij de vaste verzorger is? En mijn vriendin heeft mij niet zomaar meegenomen en bepaald of ik het paard mag verzorgen of niet. Alles is in overleg met de eigenaar gebeurd. Vraag eens naar wat meer informatie voordat je je conclusies trekt, want dit slaat werkelijk nergens op.Ik zou als eigenaar not amused zijn als mijn vaste verzorger iemand mee zou nemen die een deel van de verzorging overneemt. In de eerste plaats omdat ik dat als een vertrouwensbreuk zou ervaren en in de tweede plaats omdat je als eigenaar in verregaande mate verantwoordelijk bent voor schade die jouw paard aanricht, ook als het in beheer is van een ander. Neem wat moeite om in contact te komen met de eigenaar en stem het met hem of haar af en niet met je vriendin.