transport beschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gowines

transport beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 20:55

hey,

Ik had een vraagje, ik heb vrijdag voor het eerst les op een andere stal. dat is ongeveer 20 minuten rijden met de auto. Duuuuuusss hebben wij een trailer gehuurd en gaan we me de trailer. maar nu heb ik dus een probleem want ik heb geen transport beschermers! Is dit heel erg? en kunnen bandages, peerbeschermers en strijklappen ook goed voor in de trailer? ik dacht dat ik zo iets een keer ergens gehoord of gelezen had..

xx

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:07

jahoor dat kan ook best zeker voor een keertje en paard staat in zijn eentje in de trailer als ik het zo lees.
mijn pony heeft alleen transport beschermers om als ze met andere paarden/ponys staat, in d'r eentje alleen peesbeschermers.

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:36

mimeslosydy schreef:
jahoor dat kan ook best zeker voor een keertje en paard staat in zijn eentje in de trailer als ik het zo lees.
mijn pony heeft alleen transport beschermers om als ze met andere paarden/ponys staat, in d'r eentje alleen peesbeschermers.

dit kan

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:16

ik doe meestal transportbeschermers om voor op wedstrijd :)
en als ik gewoon ergens anders ga rijden doe ik zijn peesbeschermers,bandages aan (naargealng waar ik mee rij)en doe deze al aan als we thuis vertrekken en als we terugkomen doe ik ze af :)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:26

Bij mijn ene paard gebruikte ik tot voor 1 maand geleden nooit transportbeschermers op de trailer. Nu hij samen met het nieuwe paard de trailer op moet, ben ik van gedachten veranderd omdat ze elkaar kunnen trappen (ondanks trapscherm).
Nu moet ik ook wel zeggen dat het heel makkelijk is dat de witte voetjes nu ook wit blijven en niet direct ondergescheten worden. _/-\o_

Mijn oude paard kreeg altijd wel rondom beschermers om.
Het is overigens wel zo dat het maar nét is, wat je je paarden aanwent.

Debola_89

Re: transport beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:51

Ik heb nog nooit transportbeschermers gebruikt in de 4 jaar dat we de paarden op zeer regelmatige basis vervoeren, zelfs al staan ze met 2 op de trailer, en ik heb nog nooit problemen gehad.
Het voornaamste is dat de chauffeur natuurlijk voorzichtig moet rijden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:19

Ik doe ze altijd om, voornamelijk omdat ik ze toch heb liggen en ik het mezelf echt nooit zou vergeven als er wel wat zou gebeuren wat voorkomen had kunnen worden door ze wel om te doen. Maar om eerlijk te zijn kan het als je paard rustig op de trailer staat ook prima zonder. Een paard wat geen transportbeschermers gewend is kan nog wel eens in paniek raken als hij ineens van die rare flappen om moet, dus ik zou het dan gewoon bij Peesjes houden of niks...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:24

Ligt eraan hoe rustig of onrustig je paard op de trailer is. Ik heb bij rustige paarden nooit beschermers om gehad in de trailer.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:29

als je geen transport beschermers hebt zou ik peesbeschermers met springschoenen omdoen.
En voor achter, mits je geen lange achter beschermers hebt, zou ik hem in bandageren met springschoenen!!
Hoe ervaren je paardje ook is, er kan altijd wat gebeuren, dus ik doe ze liever om!

Ik heb trouwens van die stalboots, als transportbeschermers!!
http://static.paardenverzorging.in/custom/images/244/transportbeschermers-neopreen.jpg

Zijn echt TOP! zakken niet af en zo!
En de pad aan de binnenkant kan je eruit halen en wassen ;)
ik heb trouwens FEL oranje pads ;) echt stoer :P

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:44

Ik zou geen transportbeschermers omdoen. Als mijn paard op een trailer staat (en dat is zelden), staat ze gewoon lekker zonder iets om haar benen.

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:45

peeskappen met strijklappen kan super!

ilovemyhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:22

heel veel paarden krijgen nog niet een transportbeschermers hahaha :)

wij deden bij de hele drukke paarden ze voor de zekerheid om... maarja dat maakte ze vaak alleen nog maar drukker, dat voelde ze dan..