Trailer verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silvia486

Trailer verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 22:04

Weten jullie hoe het zit met een trailer moet je die appart verzekeren

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:53

Als een trailer achter een auto hangt die volledig casco verzekerd is, is de trailer ook (bij de meeste verzekeringsmaatschappijen) automatisch verzekerd bij schade als hij achter de auto hangt. Het is verstandig om je polisvoorwaarden daarop te checken.

Ik heb de mijne echter ook apart verzekerd omdat ik hem ook tegen diefstal verzekerd wilde hebben. Ik kreeg ook de mogelijkheid om hem ook nog apart te verzekeren als mijn paard schade zou maken aan de trailer. Dat laatste heb ik niet gedaan, lijkt mij overbodig.

Het is overigens niet verplicht om je trailer te verzekeren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:12

Royallady schreef:
Als een trailer achter een auto hangt die volledig casco verzekerd is, is de trailer ook (bij de meeste verzekeringsmaatschappijen) automatisch verzekerd bij schade als hij achter de auto hangt. Het is verstandig om je polisvoorwaarden daarop te checken.

Ik heb de mijne echter ook apart verzekerd omdat ik hem ook tegen diefstal verzekerd wilde hebben. Ik kreeg ook de mogelijkheid om hem ook nog apart te verzekeren als mijn paard schade zou maken aan de trailer. Dat laatste heb ik niet gedaan, lijkt mij overbodig.

Het is overigens niet verplicht om je trailer te verzekeren.

De trailer is ALTIJD bij de trekkende auto verzekerd voor het WA-deel!!! zolang de trailer aan de auto gekoppeld is (of zelf rijd nadat hij los geschoten is).

Het casco is NOOIT meeverzekerd met de auto. Dit kun je apart verzekeren.

cissy

Re: Trailer verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:22

Hij is inderdaad alleen WA verzekerd achter te auto (mits auto verzekerd is en chauffeur juiste rijbewijs heeft en kogeldruk klopt)
Ik heb m apart casco verzekerd, kost circa 7 euro per maand (al naar gelang verzekerde waarde) bij Interpolis. Ze eisen echter wel een afgesloten terrein of aard- en nagelvaste bevestiging én een goedgekeurd slot.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:37

cissy schreef:
Hij is inderdaad alleen WA verzekerd achter te auto (mits auto verzekerd is en chauffeur juiste rijbewijs heeft en kogeldruk klopt)
Ik heb m apart casco verzekerd, kost circa 7 euro per maand (al naar gelang verzekerde waarde) bij Interpolis. Ze eisen echter wel een afgesloten terrein of aard- en nagelvaste bevestiging én een goedgekeurd slot.

Ik heb 'm ook bij Interpolis verzekerd voor ca € 7,- per maand.
Bij mij werd alleen een goedgekeurd slot geeist.
Vreemd, want ik heb dit specifiek nog een aantal keren nagevraagd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:12

ach, ons terrein gaat op slot zodra het donker wordt en als de baas niet thuis is dus no problemo. Achter de auto zet ik m altijd op slot.
Misschien zijn de voorwaarden in tussentijd veranderd?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:16

Heb 'm thuis altijd op slot staan, ook als deze achter de auto is gekoppeld.
Heb 'm niet langs de openbare weg staan oid.

Laat ik dan toch maar eens nieuwe voorwaarden opvragen.