Hoeveel kan ik nog voor mijn Italiaanse rijlaarzen vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

Hoeveel kan ik nog voor mijn Italiaanse rijlaarzen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 12:35

(Sorry als ik mijn topic fout geplaatst heb!)
Mijn vorige lederen rijlaarzen zijn te klein geworden & ik zou ze graag verkopen.
Maar hoeveel :$ kan ik er nog voor vragen?
Het zijn bruine italiaanse rijlaarzen met veters die erg chic ogen en waarvan de staat nog goed in orde is.
Ze zijn helemaal gezakt & soepel.
Er zijn bepaalde plaatsen op de laarzen waarvan het bruin wat afgesleten is naar lichter bruin.
Voorbeelden: Tip, binnenkant v/d kuit & hier en daar kleine stukjes op het schoengedeelte.
Ook de 2 hakken zijn aan de achterkant afgesleten. (Een klein stukje maar hoor) Dit stoort helemaal niet tijdens het lopen, paardrijden, ...
Ook vanvoor op 1 v/d 2 laarzen zit een krasje. (paard was op m'n voet gaan staan.) :+
Ik heb ze een dik jaar geleden gekocht voor 210 euro.
Dus hoeveel zou ik volgens jullie nog voor de laarzen kunnen vragen?
Alvast bedankt :)
(Ik kan jammer genoeg geen foto plaatsen wegens problemen met onze computer.)

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 20:30

Is er niemand die een kleine schatting kan maken? :)

Odysseus

Re: Hoeveel kan ik nog voor mijn Italiaanse rijlaarzen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:17

Misschien ook handig om het merk te vermelden...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:23

foto zou ook misschien wel fijn zijn...

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:43

cissy schreef:
foto zou ook misschien wel fijn zijn...

Ik weet dat het moelijk te schatten valt zonder foto, maar een foto gaat niet dat vermeld ik ook waarom. ;)

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:44

Ze zijn van het merk Busato

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:01

heel simpel, zonder foto gaat een prijs bepalen helaas ook niet.... :o Jij kan wel zeggen dat bepaalde dingen niet storen maar dat vinden wij misschien wel niet zo?
Hoe intensief zijn ze gebruikt, hoe zijn de zolen, wat zou je zelf over hebben voor een paar 2e hands laarzen waar eea aan mankeert en zonder foto?

Het is maar net wat de gek ervoor geeft en je hebt maar 1 koper nodig :) een prijs bepalen is heel lastig, als je net op zoek bent naar die specifieke laars dan heb je er meer voor over dan iemand die laarzen zoekt en niet zozeer naar het merk kijkt.
Jij alleen kunt bepalen wat je ervoor wilt hebben, zet een advertentie en kijk wat er gebeurt, zijn ze te duur dan pas je je prijs aan en zijn ze te goedkoop heb je ze zo verkocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:05

ik zou zeggen 40 euro.. max. Al is dit natuurlijk aan de hand van je beschrijving. Misschien met de foto dat het meer word.. Maar daar zou ik niet op rekenen. Aangezien het ook een onbekend merk is.. (altans ik heb er nog nooit van gehoord.. )

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 18:49

Ik heb ondertussen al een advertentie bij ons op de manege geplaatst.
Ja sorry, foto gaat echt niet, probeer gewoon iets te schatten uit wat ik voor beschrijving heb geschreven.
@Nini_roosje: Het merk is hier ook niet bekend (ze komen écht uit Italië) dus hier zijn ze niet te vinden. 40 euro is écht te weinig voor wat ze nog waard zijn.
Ze zijn nog helemaal in orde, behalve de hak die een beetje afgelopen is & een paar stukjes waar het bruin wat afgesleten is.

Maar goed, ik probeer gewoon aan de hand van jullie schatting & de schatting van mensen die meer als genoeg vertsand van paardenmateriaal hebben, zelf een schatting te maken. Iedereen zegt gewoon wat hij/zij denkt dat ze nog waard zouden zijn. Achteraf ben ik toch diegene die beslist wat ikzelf persoonlijk té weinig vind. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:53

Ik zou zeggen rond de 60 euro max... Vooral omdat het een totaal onbekend merk is, er staat ook niets van op internet en op Marktplaats wordt er ook niks van aangeboden. Er zitten ook nog eens een aantal beschadigingen op, dus ik denk dat je blij mag zijn met 60 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:23

Laarzen waar beschadigingen op zitten zijn gewoon echt geen drol meer waard.. Want de kleur moet je maar net mooi vinden (en tsja er zijn 1000000 merken met bruinen laarzen) verder moet de maat je maar net passen, en dat is bij leren rijlaarzen niet makkelijk. En er is over het merk niets te vinden. Wat maakt dat ze hier geen klap waard zijn..

Verder moeten er nieuwe hakjes onder en er zitten verkleuringen op. En daarbij ook nog dat ze 200 euro nieuw waren.. Dan zou ik er dus ook echt nooit meer dan 40 a 50 euro voor geven..

Bijv. Mijn vorige laarzen waren Lipica's(een bekend merk hier in nederland) zwart met een jacht kap. Ook met een aantal kleine beschadigingen. Nieuw 200 euro. En ik heb ze voor 50 euro verkocht. En dan had ik nog "bijzondere" laarzen vanwege de jachtkap.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:24

ik zou er niet meer dan 50 voor betalen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:12

Ik zou al helemaal geen 2e hands rijlaarzen kopen, het idee alleen al dat er iemand met zn zweetvoeten dagelijks in heeft rond gelopen.... :x
ik vind bijvoorbeeld gaan bowlen ook zoiets vies, al die schoenen die door iedereen gedragen worden, bleh.... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:29

cissy schreef:
Ik zou al helemaal geen 2e hands rijlaarzen kopen, het idee alleen al dat er iemand met zn zweetvoeten dagelijks in heeft rond gelopen.... :x
ik vind bijvoorbeeld gaan bowlen ook zoiets vies, al die schoenen die door iedereen gedragen worden, bleh.... :n

Haha ja dat heb ik ook :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:33

Tja, zet ze op bokt/marktplaats, weet ik veel waar. Het is maar net wat iemand er voor geven wil.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:40