Tips voor schriktraining?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debola_89

Tips voor schriktraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 14:59

Heeft iemand nog tips voor schriktraining van de paarden? Niet alleen leren ze er veel van bij, maar zie ik ze ook graag bezig en hou ik van afwisseling in hun werk. Deze foto's zijn voorbeelden met iemand die mijn paarden tijdens de week traint.

Dit doen we al: doorzichtig plastiek (waar ze bloemen mee inpakken) rond een balk, ballonnen, plastiek zakken, parasols, tapijten, waterbakken en tonnen.

Afbeelding

Afbeelding

https://lh3.googleusercontent.com/_5tFe ... _A0314.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/_5tFe ... _A0347.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/_5tFe ... _A0386.jpg

Ik sta open voor héél veel uitdagingen, dus laat maar weten :-)
Laatst bijgewerkt door Leo op 18-04-11 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

Anoniem

Re: Tips voor schriktraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:06

Iets over de hindernis heen maken? Ik ben alleen niet zo creatief wat dat dan moet zijn. Misschien eerst alleen een boog van plastic en later losse slingers eraan ofzo. En misschien uiteindelijk er 'doorheen' springen?
Zoiets?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:09

Joolien schreef:
Iets over de hindernis heen maken? Ik ben alleen niet zo creatief wat dat dan moet zijn. Misschien eerst alleen een boog van plastic en later losse slingers eraan ofzo. En misschien uiteindelijk er 'doorheen' springen?
Zoiets?

Mja op zich leuk idee, maar is wel héél moeilijk, en ik vrees ook wat gevaarlijk. Ze springen soms vééééél te hoog over een hindernis, en zou niet graag hebben dat ruiter blijft hangen :P hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:11

Ja je moet ook wel iets hebben wat ruim boven de sprongt hangt :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:50

Omdat dit niet past op RT-HAW en ook niet aan de specifieke regels voldoet, verplaats ik dit naar TAO. Er mogen daar maximaal 2 foto's in de post staan, dus de rest verander ik in links.

RT-HAW --> TAO

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:55

Vlaggetjes, vliegengordijn, zeil op de grond, op paard en dan een stuk plasic mee nemen, iets over het hoofd doen van het paard, tussen balkjes doorlopen ook achteruit, tja je kan van alles verzinnen!
Toevallig hebben we hier op 2 maart een schrik training op stal!
Ik volg dit topic verder even om te zien of er nog meer leuke ideeen langskomen.
Bedenk er net nog een..tafel en 4 stoelen erom heen met natuurlijk mensen in de stoelen!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 16:07

aerdenhout1 schreef:
Vlaggetjes, vliegengordijn, zeil op de grond, op paard en dan een stuk plasic mee nemen, iets over het hoofd doen van het paard, tussen balkjes doorlopen ook achteruit, tja je kan van alles verzinnen!
Toevallig hebben we hier op 2 maart een schrik training op stal!
Ik volg dit topic verder even om te zien of er nog meer leuke ideeen langskomen.
Bedenk er net nog een..tafel en 4 stoelen erom heen met natuurlijk mensen in de stoelen!

2 mei bedoel je? ;-)
Zijn idd ook leuke ideetjes, maar ik leg me graag toe op het springdeel van de schriktraining :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:10

JONGE...ik ben even niet thuis geloof ik...natuurlijk is het 2 mei!
Gaat ook allemaal zo hard!