Heb jij ook wel eens: "bestond er maar een..."

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aaapower

Heb jij ook wel eens: "bestond er maar een..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:52

Hoi Bokkers,
Ik ben met een projectgroep van school (equine,leisure and sports aan Van Hall Larenstein) bezig met het opstarten van een innovation project.
Wij hebben de opdracht om een nieuw product te ontwikkelen waar echt vraag naar is onder de paardenmensen.
Nu is bokt denk ik de beste plek om hiernaar te informeren, dus hebben jullie iets waar je tegenaan loopt waar wij iets voor kunnen ontwikkelen.
Houd je niet in, maar gooi alles eruit, wie weet hebben we er veel aan!
Groetjes Anne, student of Van Hall Larenstein.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:05

*vooraf even zeggen dat ik verder een leek ben op dit gebied.

Bestond er maar een ... paardvriendelijkere trailer.

Ik hoor en lees wel eens dat als je paarden los in een grote trailer laat staan, ze in ieder geval nooooit zo blijven staan als hoe dat wij graag paarden in trailers willen vervoeren (in de rijrichting met de neus naar voren), maar dat paarden juist in een hoek schuin naar achteren gericht willen staan. Ik snap dat er heus wel ergens op deze wereld trailers te koop zijn, waarin rekening wordt gehouden met de houding die een paard het liefst wil aannemen in zo'n onding, maar na een kleine zoektocht op internet vond ik er afgelopen week geen te koop in Nederland.

Daar verbaas ik me over, dat daar nog niemand mee bezig is. Als ik student was aan VHL, dan zou ik op dat thema inspringen :P

cissy

Re: Heb jij ook wel eens: "bestond er maar een..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:05

die ideale trailer bestaat al wel, nu de ideale auto nog die je ervoor mag hangen nog.
Hier in NL zijn dat soort auto's niet te betalen dus rijden er ook niet veel van die combi's rond.... De wegenbelasting is niet grappig en de auto zelf ook niet in verzekering en brandstof kosten, dat kan de gemiddelde NL met een paard niet betalen.
Die ideale trailer zou te groot (en dus te zwaar zijn) om met een redelijke auto te mogen trekken. Kijk maar eens rond in de 'welke auto voor de trailer' topics hier op bokt.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:22

Een betere oplossing voor de stiften, zonder dat je stiften moet gaan draaien!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:28

@Cissy, bedoel je dat een paardvriendelijke trailer te groot en te zwaar zou zijn voor een gemiddelde NL auto? Dat heeft dan te maken met hoe ver dat hij aan de zijkanten uitsteekt? Als ik trailers in Amerika voorbij zie komen lijken me die heel wat minder zwaar dan de Nederlandse trailer. Dat kan misschien komen door de wetgeving over hoe een trailer er in NL uit zou moeten zien, maar het lijkt me dat ook daar wel wat kilo's vanaf kunnen worden gesnoept....of ben ik nu teveel out-of-the-box aan het denken?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:51

in NL zijn er inderdaad allerlei regeltjes waar auto en trailer aan moeten voldoen, je kunt ook niet zomaar een trailer uit de US laten komen en er hier mee gaan rijden. Hoe het allemaal precies zit weet ik niet maar er rijden er niet voor niks niet veel van rond. Vaak hebben ze ook een schotelkoppeling en niet een normale voor aan de trekhaak.

Die open trailers die 'niks' wegen uit bijv animal cops die kunnen hier gezien het klimaat al niet, ik zie mezelf er nog niet mee rijden in de winter bijv. Daarnaast zijn die waarschijnlijk niet gebouwd op de kastelen van paarden zoals wij die in NL hebben.

En neem dan het gewicht en de maten inderdaad maar eens mee. Er zijn wel paardvriendelijke diagonaal ladende trailers of achterwaartse trailers te koop hoor. Kijk maar eens naar Fautras bijv.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:07

Misschien een pop (en niet zo'n zelf geknutteldse jutten zak) die je paard een beetje zadelmak kan maken.
Een veel beter en makkelijker alternatief voor stiften.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:38

Zunzuncito schreef:
*vooraf even zeggen dat ik verder een leek ben op dit gebied.

Bestond er maar een ... paardvriendelijkere trailer.

Ik hoor en lees wel eens dat als je paarden los in een grote trailer laat staan, ze in ieder geval nooooit zo blijven staan als hoe dat wij graag paarden in trailers willen vervoeren (in de rijrichting met de neus naar voren), maar dat paarden juist in een hoek schuin naar achteren gericht willen staan. Ik snap dat er heus wel ergens op deze wereld trailers te koop zijn, waarin rekening wordt gehouden met de houding die een paard het liefst wil aannemen in zo'n onding, maar na een kleine zoektocht op internet vond ik er afgelopen week geen te koop in Nederland.

Daar verbaas ik me over, dat daar nog niemand mee bezig is. Als ik student was aan VHL, dan zou ik op dat thema inspringen :P

Ifor Williams heeft de 2 paardstrailer HB 511 ook in een diagonaal uitvoering, hierin staan de paarden schuin. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Nog nooit één live gezien, maar ze staan wel in de folder.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:42