Welke verzekering voor een jong paard ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Welke verzekering voor een jong paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:53

Hallo bokkers,
Sinds afgelopen woensdag ben ik eigenaresse van een bijna 2 jarig paard.
Ik wil hem graag verzekeren, voornamelijk ook omdat hij vanaf mei tot oktober 24/7 het land op gaat met allemaal jonge hengsten..

Maar nou is mijn vraag; welke verzekering hebben jullie? Over welke zijn jullie te spreken en over welke totaal niet?!
Als je het weet zou ik graag willen weten wat je betaald en wat je daar voor verzekerd hebt?

Groetjes Sharon

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:55

Sharon89

Re: Welke verzekering voor een jong paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 11:26

Ja ik weet ook wel dat er zoveel topics zijn, maar ieder topic is anders, en ik wil gewoon weten met welke jullie goede ervaringen hebben enzo

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:52

en wat is er mis met een beetje zelfwerkzaamheid en de topics door lezen? Al jouw vragen staan daarin nl gewoon beantwoord, je moet er alleen wat moeite voor doen. ;)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 12:00

Dacht je dat ik dat niet gedaan had ? Ik open niet zomaar een topic.. Bemoei je lekker met andere dingen, ik vraag naar mensen die hun paard verzekerd hebben, wat kom je doen ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:10

wat kom jij doen? Sorry, je hoeft niet zo aggressief te worden!
Er zijn al zoveel dezelfde topics dat het een beetje vervelend begint te worden.
In de topics die ik aanhaalde staat al die info al, dus waarom wéér een zelfde topic openen?

Verzekeringen zijn zo persoonlijk dat je geen pasklaar antwoord op je vraag kunt krijgen via bokt en zeker niet met die summiere info die jij geeft.
Het hangt er maar net vanaf wát je wilt verzekeren, tegen hoeveel, of je wel of niet ziektekosten wilt etc. Dus lees die topics en dan weet je het ook.

Uit een zeer recent topic:
Tigra_ schreef:
Verzekeren is altijd lastig. Ik zelf heb voor die van mij alleen een dood verzekering, dus als zij overlijdt door een ongeluk krijg ik als het goed is 100% uitgekeerd. Die verzekering is niet duur betaal volgens mij iets van 70 per jaar.
Maar ziektekosten wordt al snel duur en is de vraag of het dat waard is. Belangrijk is om de waarde van het paard hierin mee te nemen.
Want per jaar wordt er nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde. En oververzekeren heeft natuurlijk geen zin. Dus als je een paard van pak weg 2000 euro hebt krijg je dat maximaal uitgekeerd dat jaar. Bij dure operatie/behandelingen scheelt dat natuurlijk al een hoop. Ook heb je vaak nog een eigen risico dat verschilt per maatschappij. Bij de ene is dat 25% met een minima van 50/75 euro. Dus kleine bezoekjes zijn eigenlijk altijd eigen kosten. Verder is het heel belangrijk de kleine letters te lezen wat er allemaal vergoed wordt en wat niet. Want er zijn ziektes/blessures die niet vergoed worden.
Ook belangrijk om te kijken of het paard perse door een dierenarts/kliniek moet worden behandeld die bij hun aangesloten is. Die kans zit er in en ga je naar een andere die niet door hun geselecteerd is kun je ook fluiten naar je centen. Dus ook dat even goed uitzoeken dat je snel kan handelen in geval van nood en niet dat je het dan nog moet gaan opzoeken.

Uit een ander recent topic
vEigen_Paard schreef:
Er is niet een 'beste' paardenverzekering, je kunt het beste de voorwaarden goed doorlezen en voor jezelf bedenken wat je het meest belangrijk vind. Bijvoorbeeld hoe en wat er uitgekeerd wordt als je paard overlijdt of hoe de werkwijze is als je paard niet meer geschikt is voor het doel waarvoor je het hebt aangeschaft.

Leden van Vereniging Eigen Paard krijgen overigens 10% ledenkorting op de paardenverzekeringen van Hippo Zorg. Kijk hier voor meer informatie

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 14:11

Staat hier dan een naam van een verzekering die mensen afraden ?
Of namen van verzekeringen die bekend zijn en goed staan aangeschreve, of waar mensen tevreden over zijn ?
Jij komt hier gewoon mijn topic verzieken, ook al zijn er zoveel dan reageer je toch lekker niet als je toch niks zinnigs te zeggen hebt, blijkbaar vind je het leuk om van die flut antwoorden te geven, zie namelijk dat je dat al in meerdere topics hebt gedaan... :Z

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:20

Zoveel verschillende soorten paardenverzekeringen zijn er helemaal niet. Er zijn maar een paar grote namen en thats'it! En daarover wordt dus in die andere topics gesproken.

Ik kom niet jouw topic verzieken ik wijs je op de zoekfunctie en meerdere topics die al over dit onderwerp gaan, als jij dat zieken noemt, ben je zelf ziek!
Als jij er genoegen in schept om gelijk zo aggressief te reageren zegt dat meer over jou dan over mij.

Flutantwoorden post ik wel vaker ja, :+ vooral in het soort topics als deze, als er al meerdere topics van zijn en men te beroerd is om ze te lezen. ~~}>

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:51

Sharon89 schreef:
Staat hier dan een naam van een verzekering die mensen afraden ?
Of namen van verzekeringen die bekend zijn en goed staan aangeschreve, of waar mensen tevreden over zijn ?
Jij komt hier gewoon mijn topic verzieken, ook al zijn er zoveel dan reageer je toch lekker niet als je toch niks zinnigs te zeggen hebt, blijkbaar vind je het leuk om van die flut antwoorden te geven, zie namelijk dat je dat al in meerdere topics hebt gedaan... :Z

Elke verzekering wordt hier zowel de hemel in geprezen als de grond in geboord.

Er zijn twee punten die je voor ogen moet houden:
1) Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
2) LEES DE KLEINE LETTERTJES!!!!

De rest is te persoonlijk om af te gaan op de mening van anderen. That's it, that's all!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:44

Ik ben momenteel ook bezig om 1 en ander uit te pluizen over verzekeringen...
Maar hebnog niet kunnen kiezen..

Lastig, zoveel regeltjes!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:37

Moderatoropmerking:
Mensen het zou prettig zijn als we het hier gezellig zouden kunnen houden. Als er een topic loopt (niet ouder dan 2 weken waar dus nog in gereageerd mag worden) met exact dezelfde vraagstelling als dit topic, tem dan even en geef via de tem de link naar dat topic door aan de mods. Verder graag vriendelijk en inhoudelijk reageren op de vragen van de TS, kan je er geen antwoord op geven of is het je teveel dan is het beter om niet te reageren.