Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tigra_ schreef:Verzekeren is altijd lastig. Ik zelf heb voor die van mij alleen een dood verzekering, dus als zij overlijdt door een ongeluk krijg ik als het goed is 100% uitgekeerd. Die verzekering is niet duur betaal volgens mij iets van 70 per jaar.
Maar ziektekosten wordt al snel duur en is de vraag of het dat waard is. Belangrijk is om de waarde van het paard hierin mee te nemen.
Want per jaar wordt er nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde. En oververzekeren heeft natuurlijk geen zin. Dus als je een paard van pak weg 2000 euro hebt krijg je dat maximaal uitgekeerd dat jaar. Bij dure operatie/behandelingen scheelt dat natuurlijk al een hoop. Ook heb je vaak nog een eigen risico dat verschilt per maatschappij. Bij de ene is dat 25% met een minima van 50/75 euro. Dus kleine bezoekjes zijn eigenlijk altijd eigen kosten. Verder is het heel belangrijk de kleine letters te lezen wat er allemaal vergoed wordt en wat niet. Want er zijn ziektes/blessures die niet vergoed worden.
Ook belangrijk om te kijken of het paard perse door een dierenarts/kliniek moet worden behandeld die bij hun aangesloten is. Die kans zit er in en ga je naar een andere die niet door hun geselecteerd is kun je ook fluiten naar je centen. Dus ook dat even goed uitzoeken dat je snel kan handelen in geval van nood en niet dat je het dan nog moet gaan opzoeken.
vEigen_Paard schreef:Er is niet een 'beste' paardenverzekering, je kunt het beste de voorwaarden goed doorlezen en voor jezelf bedenken wat je het meest belangrijk vind. Bijvoorbeeld hoe en wat er uitgekeerd wordt als je paard overlijdt of hoe de werkwijze is als je paard niet meer geschikt is voor het doel waarvoor je het hebt aangeschaft.
Leden van Vereniging Eigen Paard krijgen overigens 10% ledenkorting op de paardenverzekeringen van Hippo Zorg. Kijk hier voor meer informatie
Sharon89 schreef:Staat hier dan een naam van een verzekering die mensen afraden ?
Of namen van verzekeringen die bekend zijn en goed staan aangeschreve, of waar mensen tevreden over zijn ?
Jij komt hier gewoon mijn topic verzieken, ook al zijn er zoveel dan reageer je toch lekker niet als je toch niks zinnigs te zeggen hebt, blijkbaar vind je het leuk om van die flut antwoorden te geven, zie namelijk dat je dat al in meerdere topics hebt gedaan...