Help, ZWAAR dilemma !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Help, ZWAAR dilemma !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:02

Ik zit met een groot dilemma en weet niet wat ik moet doen. Mischien dat jullie wat ideeën hebben?
Het zit zo, ik rij op een gezond paard voor iemand, die binnenkort zijn hele bedrijf weg gaat doen, omdat hij met pensioen gaat.
Bij het stoppen zullen ook alle paarden verkocht moeten worden.
Een aantal paarden waar hij niks mee kan, gaat hij zo "opruimen", waaronder dus het paard waar ik op rij.
Het paard is dus helemaal gezond(ze heeft alleen een litteken op haar achterbeen) ,maar is alleen niet door iedereen te rijden. Door dat ze veel looplust heeft, maar ze zal nooit bokken oid.
Dit is door een rustige en goede ruiter goed onder controle te krijgen, ik rij er dus zo mee weg.
Daar komt bij dat ze ook nog eens een hele goede springer is (heeft nog nooit geweigerd en is L geklasseerd) en graag voor je aan het werk gaat. :))

Maarja, hij heeft haar al een keer op internet gehad en er had toen niemand gereageerd, dus hij denkt dat ze niet te verkopen is.
Ik mag haar zo meenemen, maarja ik heb al een paard en we kunnen gewoon geen 2 onderhouden.
Maar hoe kan ik nu een gezond paard met zon lief karakter naar de slager laten gaan? %)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, zouden jullie dit wel laten gebeuren?
Zoniet, wat zou je dan nog doen?

Desire__

Re: Help, ZWAAR dilemma !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:04

Ik zou die man helpen met het zoeken naar een baasje voor dat paard. Er zal vast wel een goed baasje voor die paarden zijn!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:06

aannemen en kijken of je haar op bokt kwijt kunt aan iemand onder contract voor een heel zacht prijsje?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:07

Kijk eens bij het topic, paarde eigenaren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:07

En als je een betalende bijrijdster vind voor haar? Of op een goedkoop weiland zet ofzo? Tja, het lijkt me inderdaad erg moeilijk als je geen 2 paarden kan onderhouden... En anders kan jij misschien haar houden tot je een nieuwe eigenaar heb gevonden?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:08

Nogmaals proberen en mocht het niet lukken dan kun je aanbieden om het paard weg te doen voor de slachtprijs? (evenals de andere paarden als er niets mee aan de hand is)

Zonde om een gezond dier af te laten maken..

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:12

Aan een weiland heb ik ook al gedacht, maar dan ben je er nog niet. Je nhebt ook nog kosten zoals hoefsmid, va enz.
Ik vind ook heel erg, ze is ook nog maar 9 jaar, dus ook niet een zo oud.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:15

Misschien kun je als het mag van de eigenaar, een goede advertentie maken, en proberen of ze alsnog verkocht kan worden. Voor een goedkope prijs, als ze naar de slager gaat, brengt ze ook niet veel op.
Het is wel zonde als zo'n paard naar de slager gaat.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:19

Als het een goed paard is kan ze toch ook gewoon naar een handelaar
of zeg ik nou iets waar bokt niet tegen kan.:P

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:25

Ik vind haar eigenlijk te goed voor een handelaar :o
Ik mag idd een advertentie zetten, maar er staan zoveel paarden te koop.
Ze heeft ook nog een leuk papier, dus ik snap ook niet dat er geen mensen gereageerd hebben op de vorige advertentie.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:27

Je kan proberen haar te verkopen, maar als het niet lukt kan ze toch alsnog naar een handelaar?
Dan hoeft ze niet naar de slager.
Zijn de andere paarden die hij wil laten slachten dan ook gezonden paarden?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:31

Van 1 die ook op de nominatie staat, weet ik dat ie maar 1 oog heeft.
Verder is er niks mis mee, die is alleen nog niet onder het zadel, maar moet volgens het papier wat erbij zit, wel goed kunnen springen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:43

Wat is er nou weer mis met een handelaar? Als het paardje inderdaad zo gezond, jong en getalenteerd is komt ze via de handelaar wel weer bij een particulier terecht.
Ik snap sowieso niet waarom de eigenaar ze wil "opruimen" hij krijgt bij een handelaar meer dan bij de slacht.

En anders neem je haar idd zelf, het wordt toch zomer dus minimale kosten. Met een beetje actief verkopen (dus GOEDE advertentie en foto's plaatsen, daar kan je je best mee onderscheiden op marktplaats) raak je haar heus wel kwijt voor de winter. Dat ze looplust heeft zal een serieuze ruiter niet afschrikken, met alle respect maar mensen denken wat al snel dat zij de enige zijn die een paard kunnen rijden.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:46

Ehm...een paard met één oog kan toch moeilijk diepte zien, hoe gaat ie dan springen???

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:57

@waves, Er moet wel by vermeld worden dat ze niet voor n beginner is en volgens my kyken veel mensen dan al verder. Maar ik ken wel n handelaar,zal hem eens vragen. @tessacheyenne, dat zyn zyn woorden.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:35

dat kan hij wel zeggen maar tessacheyenne heeft gelijk , een paard met 1 oog mist de diepte in het zicht , en zal dus nooit op hoog niveau meer in de springssport mee kunnen doen, wel zal het paard er oorspronkelijk voor gefokt zijn , en leuk ouder hebben die het ooit hebben waargemaakt ( of nakomelingen)

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:00

Waarschijnljik zal hij dat ook wel weten, vandaar dat die ook op de ''nominatie lijst'' staat.
Als hij daar echt vertrouwen in had gehad, was die waarschijnlijk al wel onder het zadel.

Volgende week kom ik bij iemand die veel connecties in de paardenwereld heeft, die zal ik eens vragen.
Ook ga ik in de buurt eens kijken naar stukjes grasland.

Het liefst had ik haar zelf gekocht, ze geeft zoveel vertrouwen in het parcour.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:14

als je geen paard erbij kunt houden zou ik voor haar zoeken naar een goede baas!
misschien ken je mensen in je omgeving die voor een kleine prijs haar wel willen overnemen?
mensen met voldoende ervaring?
eigenlijk ben ik zelf ook nog op zoek naar een nieuw paard. zou je mij misschien wat meer willen en kunnen vertellen over dit paard? wie weet is het wel wat. dan heb je de oplossing. :)

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:39

Ze is dus 9 jaar, bruin van kleur weinig wit en denk dat ze rond 1.65 zit.
Haar vader is Kennedy en de vader van de moeder is Belisar.
Zorgt goed voor zichzelf (lees ze word snel dik :P )
Houd van aandacht, heeft dit ook echt nodig.
Word chagarijnig als ze op stal moet blijven, door bv strenge winter.
Vind natural horsemanship (weet niet of dat de goede benaming is) leuk.
Kan met andere paarden, maar ze moeten haar niet schoppen oid, dan hebben ze een slechte aan haar.
Ze wil echt voor je werken, de ervaring (naar 4 ruiters) leert, dat ze een ruiter nodig heeft, die haar vertrouwen en rust kan geven. Ze is wel gewend aan buitenritten.
In het parcour geeft zij juist veel vertrouwen, ze wil altijd over het hout.
Dressuur rijden is niet echt haar ding, ze houd van actie. Basis dressuur is geen probleem, maar denk niet dat ze het geduld heeft voor een M proef.
Ze is in het verleden over de dissel van een trailer gekomen, dat was een schaafwond. Doordat ze daar als reactie op een stalbeen kreeg, is de huid open gaan staan, dit is nu een litteken.

Wat wil je nog meer weten? :D

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:17

Ik zou ook zeker zelf nog gaan proberen dit paardje te verkopen. Goede nette foto's nemen en volledige informatie geven, dan zal ze toch wel op moeten vallen.
De verkoop met paarden gaat momenteen niet zo hard, dus hopelijk heeft de eigenaar nu nog wel iets geduld. Naar de slager brengen vind ik gelijk ook zo cru :n . Geef het paard dan weg aan 1 van zijn werknemers ofzo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:19

Goede foto's maken en een nette en aansprekende advertentietekst maken.
Geloof me, dat doet echt wonderen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:20

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:20

Hij heeft geen werknemers :P wel veel meiden die daar paarden rijden.
Het is een argrarisch bedrijf met als hobby paarden.
Hij denkt vind ik iets te vaak aan geld :o

Ik zal daar eens gaan kijken :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:38

Ik denk niet dat jij kunt zeggen dat hij iets te veel aan geld denkt als jij het paard zelf ook niet neemt vanwege het geld.

Voor de rest succes! Ik hoop dat je een goed tehuis weet te regelen voor haar. Wel is Kennedy niet echt springbloed, maar eerder dressuur, dus zou ik haar eerder als allround dan als springer verkopen.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 15:16

Daar verwar je wel iets. Hij wil bv nog 750 voor haar hebben, tewijl als ze naar de slager gaat, minder opbrengt.
Hoe noemen ze dat emotinonele waarde? Die ligt daar wat aan de hoge kant.
Ik heb het geld daar wel voor, maar niet voor het onderhoud ;) En dan is het niet eerlijk tegenover het dier.

Ondanks dat Kennedy dressuurbloed is, is zij dus een echte springer, die ook nog best redelijk kan lopen.